دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

رنکینگ گوگل,سئو سایت,کلمات کلیدی

میزان اهمیت : ضروری

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.

طبق توضیحاتی که در مقاله سئو را ارائه نمودیم. مواردی شامل تگ‌های عنوان، تگ‌های H1 و توضیحات سئو.(فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول) این هفته در ادامه مبحث در خصوص کلمات کلیدی و سئو سایت صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

در مقاله قبلی متذکر شدیم؛ هر کلمه کلیدی که علاقه مند هستید در آن رنک پیدا کنید بایستی در تگ عنوان قرار گیرد. همینطور گفتیم که هرچقدر کلمه کلیدی به ابتدای تگ نزدیکتر باشد بهتر است. همچنین کلمات کلیدی بایستی در تگ های H1 و توضیحات متا نیز گذاشته شوند.

اما کلمات کلیدی در چه جای دیگری باید حضور داشته باشند تا در سئو سایت بیشترین تاثیر را داشته باشند، چگونه و به چه صورت؟

محتوای صفحه

  1. مطمئن شوید که عبارت یا کلمه کلیدی شما اگر در جمله اول صفحه قرار ندارد، در بین 100 کلمه ابتدایی حضور داشته باشد. این موضوع از روند تکرار کلمه کلیدی بااهمیت تر است.
  2. همانطور که جیسون قبلا در جلسه ای با من عنوان کرد، قرار دادن درست و صحیح کلمات کلیدی از تکرار آنها مهمتر است.

مثلا گذاشتن عبارت “لباس عروسی ارزان” یکبار در تگ عنوان و یکبار در هدر (بالای سایت) به مراتب باارزشتر از دو بار قرار دادن آن در متن است.

  1. در اینجا نحوه تجزینه کلمات کلیدی توسط گوگل امده است:

    Meta information and headers

    Body copy

    Side bars and footers

  1. کلمه یا عبارت کلیدی شما بایستی در متن به خوبی بکار رفته باشد. به این حالت چگالی کلمه کلیدی می گویند. با اینحال استفاده بیش از حد از این سیگنال باعث میشود گوگل تصور کند محتوای شما قابل خواندن نیست و ارزشی برای خواننده ندارد و در نتیجه شما را جریمه میکند.
  2. کلمات کلیدی باید بطور کامل با موضوعی که در موردش نوشته اید منطبق باشد.
  3. همواره بایستی کلمه کلیدی مهم شما در تگ عنوان، تگ H1، توضیحات متا، متن مقاله موجود باشد، همچنین کلمات مرتبط با آنها نیز باید در تگ های H2 قرار گیرند.
  4. اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی موردنظرتان با یک نمونه از عبارات جستجو شده توسط کاربران منطبق باشد. زبان طبیعی در جستجو به امری رایج تبدیل شده است، بخصوص با گسترش جستجوی صوتی و دقتی که گوگل در تشخیص زبان های محلی بدست آورده است.

بنابراین اگر میخواهید برای عبارت “ دوره سئو  ” رنک بیابید، مطمئن شوید که آن را در هدر یا تگ H2  قرار داده اید.

 

  1. مراقب باشید که بیش از اندازه روی یک عبارت یا کلمه کلیدی تمرکز نکنید چون محتوای شما را تکراری میکند و نتیجه آن فقط جریمه است.

کلمات کلیدی نهفته (LSI)

از زمان حضور الگوریتم های مرغ مگسخوار و پاندا، LSI در حال تبدیل شدن به یکی از موارد مهم سئو است که توسط گوگل برای اندازه گیری ارزش کلمه کلیدی و میزان اهمیت حضور آن در متن استفاده میشود.

کلمات LSI یعنی در کنار یکدیگرقرارگرفتن کلمات بدون اینکه بصورت مستقیم معنای مترادف داشته باشند. به عنوان  مثال اگر در خصوص ماشینها می نویسید میتوانید بصورت بالقوه در خصوص چرخ های ماشین بنویسید. با اینحال گوگل کل متن را برای تعیین میزان ارتباط آن با موضوع واقعی سایت اسکن میکند. این ها کلمات کلیدی LSI هستند.

  1. کلمات کلیدی LSI خود را کشف کنید و مطمئن شوید که در سراسر مقاله از آن ها استفاده میکنید. بخصوص …

پاراگراف اول متن

متن مقاله

لینک های anchor text

آخرین پاراگراف متن

  1. از کلمات LSI در داده متای سایتتان استفاده کنید. در اینجا پیشنهادات نیکولای را در این زمینه میبینید:

عنوان صفحه

تگ های H1 و H2

آدرس اینترنتی صفحه

توضیحات متا

Image alt text

آینده کلمات کلیدی

با سخن یکی از کارشناسان آموزش سئو در خصوص کلمات کلیدی، دوست عزیزم جیسون دمرز این مبحث رو به پایان می برم :

          “هنگامی که گوگل سایت شما را برای دریافت اطلاعات اسکن میکند، کلمات و عبارات کلیدی که فکر میکند به هم مرتبط هستند را بیرون میکشد. در عوض یک مرحله میانی وجود دارد. گوگل داده های دریافتی را در خودش تفسیر میکند و شروع میکند به شکل دادن به آنها به گونه ای که خود درخصوص کسب و کار شما نتیحه گیری کرده است. به نظر میرسد که کمی متعجب شده اید، منم با شما موافقم، گوگل در حال تبدیل شدن به سیستمی فوق العاده پیچیده است.”

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

  • ۹۵/۱۱/۲۱
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی