دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 در این مقاله قصد داریم معیارهای بازاریابی دیجیتال را بررسی کرده و به تفاوت میان بررسی وب سایت و بررسی بازاریابی دیجیتال بپردازیم:

معیارهای بازاریابی دیجیتال برای محتوا و رسانه های اجتماعی

ما در ادامه، معیار های بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه می کنیم که مرتبط با محتوا و رسانه های اجتماعی می باشد.

در ادامه مقاله ما معیارهای بازاریابی دیجیتال که مربوط به رسانه های اجتماعی و محتوا است به شما عزیزان ارائه می کنیم.

 

1.     نرخ سهیم شدن افراد

تعداد کلی سهیم شدن افراد در پست ها ( مثلا پسند کردن، نظر دادن، کلیک کردن و غیره) نسبت به تعداد کل بازدید صفحات اجتماعی یا پست های آن صفحه را نرخ سهیم شدن افراد می گویند.

 

2.      دنبال کردن و مشترک شدن

نشان دهنده کل تعداد افرادی است که به مطالب و محتوای صفحه شما علاقمند شده اند و تمایل دارند وقتی که پست یا صفحه ی جدیدی در سایت شما انتشار می باید، به روز رسانی جدید را دریافت کنند.

 

3.      اشتراک گذاری ها

همچنین اشتراک گذاری هم نشان دهنده تعداد مرتبه اشتراک گذاری یک صفحه یا پست در رسانه های اجتماعی، وبسایت ها و یا وبلاگ های مختلف می باشد.

 

معیار بازاریابی دیجیتال برای فروش محصولات و خدمات اینترنتی

در ادامه مطلب، ما معیار های بازاریابی دیجیتال مرتبط با فروش اینترنتی را به شما ارائه می کنیم.

 

 

1.      نرخ رها سازی سبد خرید

این نرخ تعداد خریداران آنلاینی را نشان میدهد که مواردی را در سبد خرید خود انتخاب می کنند اما خرید خود را تمام نکرده رها می کنند، نسبت به کل افرادی که خرید خود را تکمیل می کنند.

نکته: ما به این نتیجه رسیدیم که شما می توانید با تغییر دادن گزینه های خرید خودتان، نرخ تبدیل خرید اینترنتی خودتان را در سئو بهبود بخشید.

این بخش، به عنوان یک ارزیابی در سطح بالا از مهم ترین معیار های بازاریابی در هر کانال ارائه می شود. مبتنی بر این که شما از چه نرم افزار یا کانال های بازاریابی استفاده می کنید، می توانید از معیار های مختلف بهره ببرید.

 اکنون دقیقا بررسی بازاریابی دیجیتال به چه دلیل مهم است؟ خب حالا باید نگاهی به این موضوع بندازیم که چطور میتوان معیارهای خود را ارزیابی کنیم و چرا تحلیل دیجیتال امروزه اینقدر برای ما مهم است و پس از آن بر اساس نتایج به دست آمده در بررسی وبسایت آن ها را بهبود بخشید.

 

بررسی بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بررسی وبسایت

این موضوع خیلی پیچیده نیست، بررسی وب سایت (مثل خیلی از معیارها که در قسمت بالا توصیف کردیم) کافی نیست. نیاز بازاریاب ها از جهت درک عملکرد خودشان و تاثیر روش ها و استراتژی های کلی بازاریابی و چرخه فروش خودشان فقط و به تنهایی از طریق اطلاعاتی که بررسی وبسایت در اختیار شما قرار می دهد تامین نمی شود.

اما حالا بیاید مشکل را بررسی کنیم: بازاریابی دیجیتال امروز فراتر از وبسایت شما می باشد. بازاریابی دیجیتال شامل نحوه ارتباط  کانال های بازاریابی شما با مشتریان، نظرات به دست آمده از مشتریان و فرایند پیگیری و پشتیبانی گزارش های مربوطه می باشد.

این دیدگاه، می تواند داده های بنیادی که شما برای قالب بندی چرخه فروش خودتان نیاز دارید را به شما بدهد و باعث می شود که مشتری های فعلی شما آن قدر انگیزه داشته باشند تا باعث جذب شدن و مشارکت دیگر مشتریان به وبسایت شما شود.

معیارهای بررسی وبسایت، چیزهایی را اندازه گیری می کند که متخصص های سئو فنی و وبمستران به آن ها اهمیت می دهند، مانند سرعت بارگذاری صفحه، بازدید صفحه و زمان ماندگاری کاربر در صفحه. بررسی بازاریابی دیجیتال در طرف دیگر معیار های کسب و کار مانند ترافیک، مشتری های هدایت شونده، فروش و موارد دیگر را اندازه گیری می کند که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشخص کنید کدام رخدادهای آنلاین، مشخص می کند که مشتری های هدایت شونده شما آیا به مشتری های نهایی تبدیل می شوند یا خیر.

بررسی های بازاریابی دیجیتال نه تنها شامل اطلاعات مربوط به وبسایت، بلکه شامل اطلاعات مربوط با ایمیل، رسانه های اجتماعی و نتایج جستجوی ارگانیک می شود.

 

نحوه ارتباط بررسی بازاریابی دیجیتال با هر فعالیت کسب و کار

در رابطه با بررسی بازاریابی دیجیتال، بازاریاب ها می توانند تاثیر استراتژی های کلی بازاریابی خودشان را درک کنند، نه فقط تاثیر وبسایت، بلکه می توانند تاثیر کلی کار خودشان را درک کنند. استفاده از بررسی های بازاریابی دیجیتال به بازاریاب ها این امکان را می دهد که مشخص کنند هر کدام از فعالیت های بازاریابی خودشان (از جمله رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیل و غیره) نسبت به یکدیگر چه عملکردی را دارند و در نتیجه می توانند ROI صحیح فعالیت های خودشان را مشخص کرده و درک کنند که از نظر دستاورد به اهداف کسب و کار خودشان، در چه شرایطی قرار دارند.

سوال اصلی در این قسمت این است: شما چطور می توانید اهداف مناسب کسب و کار خودتان را قالب بندی کنید تا تلاش های تیم بازاریابی خودتان را به بهترین شکل ممکن، به نتیجه برسانید؟

در نتیجه بررسی های بازاریابی دیجیتال که بازاریاب ها به صورت کامل به دست می آورند میتواند به آن ها کمک کند تا مشکلات موجود در روش های بازاریابی خودشان را شناسایی کنند و بر روی تاکتیک ها و استراتژی های خودشان تنظیم هایی انجام دهند تا روند فعالیت های بازاریابی کلی خودشان را بهبود بخشند.

شما نمیتوانید با استفاده از نتایج بررسی وب سایت دید کاملی نسبت به عملکرد بازاریابی خودتان به دست بیاورید اما برعکس می توانید ساعت های زیادی را روی ارزیابی و دسته بندی اطلاعات در ابزار بررسی وب سایت وقت بزارید، بازدید کننده های جدید و قدیمی را با هم مقایسه کنید و به نتایج مهمی دست پیدا کنید.

در ادامه مقاله آموزش سئو به شما نشان می دهیم که بررسی بازاریابی دیجیتال به صورت کامل چطور میتواند نقصی که در توانایی بازاریاب ها برای اندازه گیری نتیجه کاری که میکنند وجود دارد و خود به آن آگاه هستند را تکمیل کند.

 

تصویر کامل بررسی بازاریابی دیجیتال

شما می توانید با استفاده از بررسی دیجیتال اهداف کسب و کار اینترنتی خودتان را به صورت نتایج مبتنی بر این سه دسته، قالب بندی  کنید:

 

1.      روابط بین کانال های بازاریابی مختلف

2.      اطلاعات مبتنی بر افراد در رابطه با سفر خریداران

3.      درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی مختلف

اما حالا مهم ترین تفاوت ها را ارزیابی می کنیم.

 

1.      رابطه بین کانال های بازاریابی اینترنتی

شما با استفاده از بررسی بازاریابی دیجیتال که یک رابط قوی و خوب بین کانال های بازاریابی شما ایجاد می کند می توانید ببینید که هرکدام از این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، سئو، وبلاگ نویسی و غیره چه عملکردی دارند. اما زمانی قدرت واقعی بررسی وارد بازی می شود شما بتوانید خیلی راحت نتیجه کانال های مختلف و عملکرد های آن ها را ارزیابی کنید.

به عنوان مثال، ما فرض می کنیم که شما یک ایمیل به بخشی از دیتابیس خودتان ارسال کرده اید. بررسی بازاریابی دیجیتال هم به شما نشان می دهد که نرخ کلیک افراد از ایمیل به وبسایت شما به چه صورت بوده است، و همچنین به شما نشان می دهد که چه تعداد از این افراد واقعا تبدیل به مشتری های هدایت شونده برای وبسایت شما شده اند.

علاوه بر این، شما می توانید تاثیر هر کدام از ایمیل های ارسال شده با دیگر کانال های بازاریابی را هم ارزیابی کنید. آیا این ایمیل باعث شده است که مشتری های هدایت شونده بیشتری نسبت به پست منتشر شده در وبلاگ شما ایجاد شود؟ و یا این که محتوایی که شما از طریق توییتر منتشر کرده اید، توانسته کاربر های بیشتری را به سمت سایت شما جذب کند؟

 

2.      اطلاعات  مبتنی بر افراد برای سفر خریداران

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از مهم ترین تفاوت ها بین بررسی وب سایت و بررسی بازاریابی دیجیتال این است که در بررسی بازاریابی دیجیتال، از افراد استفاده می کند (نه معیار های مرتبط با صفحات) و آن را، تحت تمرکز خودش قرار می دهد.

شما می توانید با بررسی بازاریابی دیجیتال مشخص کنید   که هر کدام از مشتری ها و کاربرهای شما با فعالیت های بازاریابی تان چگونه با یکدیگر در طول زمان ارتباط بر قرار می کنند. مثلا اولین مشتری هدایت شونده چطور وبسایت شما را مشاهده کرده است؟ آیا از گوگل به سایت شما آمده است؟ یا از فیسبوک؟ آیا به روش ترافیک مستقیم آمده است؟ آیا این مشتری هدایت شونده بخش فعالی از مبنای مشترکین ایمیل شما می باشد و بر روی پیشنهادهای بازاریابی که از طریق ایمیل ارسال کرده اید، کلیک می کنند؟ آیا آن ها وبلاگ شما را مطالعه می کنند و پیشنهاد محتوایی را دانلود کرده اند که نشان دهنده علاقه آن ها به محصول و سرویس شما می باشد؟

بررسی های کامل بازاریابی دیجیتال، به شما تمام این اطلاعات را می دهد و به شما هوشمندی بسیار خوبی را می دهد که با استفاده از آن، می توانید مسیر فعالیت های بازاریابی خودتان را در آینده مشخص کنید.

با ارزیابی کلی این داده ها به صورت یکپارچه، شما می توانید گرایش های موجود در میان مشتریان احتمالی خودتان و این که کدام فعالیت های بازاریابی شما در مرحله های مختلف در سفر خرید موثر است، اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید.

شاید شما متوجه شوید که بسیاری از نقاط نهایی تبدیل مشتری های شما بر اساس یک کتاب الکترونیک و یا مقاله سفید بوده است. داشتن این اطلاعات شما را قادر می سازد تا یک فرایند مدیریت موثر را به دست بیاورید و شما می توانید مشتری های هدایت شونده خودتان را اولویت بندی کرده و بر اساس آن، می توانید مشخص کنید کدام فعالیت های شما بر روی مشتری های هدایت شونده تایید صلاحیت شده شما تاثیر بهتری دارد.

 

3.      درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی خاص

توانایی مشخص کردن ارتباط فعالیت های بازاریابی متفاوت و خاص نسبت به درآمد فروش یکی از موفق ترین عملکرد های بررسی بازاریابی است. قطعا، وبلاگ شما می تواند برای تولید مشتری های هدایت شونده بسیار موثر باشد، اما آیا این مشتری های هدایت شونده واقعا به مشتری های نهایی شما تبدیل می شوند و باعث می شوند که کسب و کار شما به پول برسد؟ بررسی های بازاریابی به صورت حلقه بسته میتواند به خوبی به شما این مفاهیم را ارائه کند.

داشتن این اطلاعات حلقه بسته می تواند به شما کمک کند که مشخص کنید آیا فعالیت های بازاریابی شما در واقع بر روی روند کسب و کار شما تاثیر دارد یا خیر. از طریق این ارزیابی های حلقه بسته، شما می توانید مشخص کنید که کدام کانال ها برای به دست آوردن فروش بیشتر، اهمیت زیاد دارند.

شاید شما متوجه شوید که وبلاگ شما برای ایجاد کردن مشتریان موثر است و یا این که مثلا متوجه شوید که رسانه های اجتماعی شما از نظر مکانیزم های مشارکت مشتریان قوی هستند نه از نظر فروش.

با اندازه گیری رابطه بین کانال های بازاریابی، اطلاعات مبتنی بر افراد و تحلیل درآمد به تلاش های بازاریابی شما مرتبط می شود و شما می توانید اهداف خودتان را مشخص کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کنند.

 

منبع: دوره سئو

 

  • ۹۸/۰۲/۲۹
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی