دنیای اینترنت

پیوندها

۱۴ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع رپورتاژ آگهی,چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم,رپورتاژ آگهی

 

 

یکی از اولین سوالاتی که برای افراد فعال در حوزه اینترنت و دیجیتال مارکتینگ پیش می آید این است که رپورتاژ آگهی چیست؟ با استفاده از رپورتاژ آگهی شما می توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید و آن ها را به مشتریانی وفادار برای خود تبدیل کنید و شاهد پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خود باشید.

رپورتاژ آگهی در حوزه دیجیتال مارکتینگ چنین کاربردی دارد و با ارائه گزارش های بی طرفانه موجب می شود کاربران نسبت به کسب وکار شما علاقه مند شوند. در نتیجه میزان فروش محصولات و خدمات شما افزایش خواهد یافت؛ اما این تمام کاری که رپورتاژ آگهی می کند نیست! اگر می خواهید با بقیه مزیت های رپورتاژ آگهی و علت ضروری بودن آن برای سئو سایت آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در یک تعریف ساده عبارت است از هر نوع مطلبی که در ازای پرداخت پول منتشر می شود، تا خبر و گزارشی را به مردم منتقل کند. رپورتاژ آگهی در قالب های مختلفی مثل آگهی چاپی، نشریه اینترنتی یا محتوای صوتی و تصویری تهیه می شود.

شیوه نگارش رپوتاژ آگهی غالبا مثل داستان، مقاله، گزارش و خبر است. به طور کلی می توان گفت رپورتاژ آگهی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می شود. قالب کلی نگارش در هر دو رپورتاژ تقریبا به هم شباهت دارد، با این تفاوت که هر رپورتاژ آگهی کاربرد خاص خود را دارد.

رپورتاژ تجاری اغلب توسط فروشندگان یا نمایندگی های فروش محصولات تهیه می شود و هدف از آن جذب مشتری و ارتباط با مصرف کنندگان بیشتر است. در حالی که رپورتاژ سیاسی با هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه افراد در خصوص یک موضوع سیاسی تنظیم می شود. بنابراین می توان رپورتاژ آگهی را نوعی آگهی دانست که در قالب گزارش تهیه شده و با اهداف مختلفی به کار گرفته می شود.

برای اینکه بهتر درک کنیم رپورتاژ آگهی چیست، بد نیست نگاهی به تاریخچه شکل گیری آن بیندازیم. اولین بار در سال ۱۹۴۵ و پس از اتمام جنگ جهانی دوم بود که مسئله ساخت رپورتاژ آگهی مطرح شد. کلمه رپورتاژ از واژه ی «Report» به معنای گزارش گرفته شده و نوع کارکرد آن نیز با همین معنا مطابقت دارد. این نوع آگهی در ابتدا یک گزارش بی طرفانه بود که از تلویزیون پخش می شد و به معرفی چند کالا و مقایسه آن ها با یکدیگر می پرداخت. در این رپورتاژ آگهی تمام ویژگی های محصول با جزئیات برای مخاطب شرح داده می شد و این حس را منتقل می کرد که نویسنده رپورتاژ خیرخواه مشتریان است و قصد دارد به آن ها در خرید یک کالا کمک کند. به این ترتیب اعتماد مخاطبان جلب می شد و آن ها را برای خرید محصولی که هدف رپورتاژ بوده است ترغیب می کرد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

پس از اینکه به خوبی دریافتیم رپورتاژ آگهی چیست و چطور شکل گرفته است، باید نسبت به مزایای استفاده از آن اطلاعاتی را کسب کنیم. به عقیده بسیاری از کارشناسان سئو، استفاده از رپورتاژ آگهی سئو سایت را بهبود می بخشد، اما باید ببینیم علت آن چیست و چگونه رپورتاژ آگهی بر سئو تاثیر می گذارد. نوشتن رپورتاژ آگهی همزمان به دو تخصص تولید محتوا و بازاریابی نیاز دارد.

یک بازاریاب از طرق مختلفی مثل تماس چشمی، مکالمه تلفنی، زبان بدن و مکالمه دوستانه با مشتری می تواند او را برای خرید یک محصول متقاعد کند. این کار برای نویسنده رپورتاژ آگهی کمی سخت تر است، زیرا ارتباط مستقیمی با افراد ندارد، بلکه مخاطبان او را گروهی از افراد تشکیل می دهند که قرار است رپورتاژ را مطالعه کنند. بنابراین برای نوشتن رپورتاژ آگهی علاوه بر تسلط بر فنون بازاریابی باید از نحوه نگارش متن نیز آگاه باشید تا رپورتاژ شما جذاب بوده و بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد. بسیاری از مدیران سایت ها و فروشگاه های آنلاین برای افزایش فروش خود اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می کنند که اقدامی موثر در جذب مشتریان محسوب می شود. در ادامه مهم ترین مزایای رپوتاژ آگهی ذکر شده است:

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش بازدید

رپورتاژ آگهی ها از آنجا که ماهیت گزارشی و خبری دارند به راحتی می توانند در سایت های پربازدید معرفی شوند. اگر یک رپورتاژ آگهی در سایت خود منتشر کرده اید، می توانید از سایت ها خبری محبوب یا سایر شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان برای معرفی رپورتاژ استفاده کنید.

با کمک لینک های خارجی و معرفی رپورتاژ آگهی خود در سایت هایی که کاربران زیادی دارند، قادر خواهید بود بازدید سایت خود را افزایش دهید. بنابراین در این مرحله رپورتاژ آگهی موجب بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی در برندسازی

همانطور که گفته شد در حوزه دیجیتال مارکتینگ با دو دسته رپورتاژ آگهی مواجه هستیم. یکی از انواع رپورتاژ آگهی، نوع تجاری آن است که با اهداف مختلفی مثل جذب مشتری، افزایش فروش، معرفی محصولات، مقایسه محصولات و بررسی مزایا و معایب و… نوشته می شود. همچنین گاهی ممکن است انتشار رپورتاژ آگهی با هدف معرفی یک محصول یا خدمات جدید صورت بگیرد.

فرض کنید به تازگی یک کالای جدید را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده اید و می خواهید به مشتریان اطلاع دهید. بهترین راه برای این کار نوشتن یک رپورتاژ آگهی است که علاوه بر اطلاع رسانی به مشتریان شما، مخاطبان جدیدی را نیز از برند و کسب و کارتان مطلع سازد.

البته پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی لازم است به یاد داشته باشید که محتوای شما حالت تبلیغاتی نداشته باشد بلکه آن را مانند سایر مقالات سایت خود به نگارش درآورید تا کاربران آن را به عنوان یک مطلب خبری و جالب مطالعه کنند. با منتشر کردن رپورتاژ آگهی اصولی و جذاب بهتر به مخاطبان معرفی می شوید و برند کسب و کار شما در خاطر آن ها ثبت می شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

داشتن رپورتاژ آگهی که با به کارگیری اصول سئو و کلمات کلیدی نوشته شده باشد، می تواند توجه موتورهای جستجو را جلب کند. همچنین انتشار محتوای جذاب موجب می شود مخاطبان از مطالعه آن لذت ببرند و نرخ اشتراک گذاری نیز بالا برود. اما مهم ترین تاثیری که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد این است که امکان دریافت لینک های خارجی را برای شما فراهم می کند.

در حقیقت با انتشار رپورتاژ آگهی در قالب مقاله ای مفید و کاربردی می توانید با سایت های دیگر همکاری کنید و با استفاده از لینک سازی خارجی، سئو سایت خود را بهبود ببخشید. زمانی که یک وب سایت معتبر به رپورتاژ آگهی شما لینک دهد، سبب افزایش اعتبار سایت شما شده و موتور جستجو را برای رتبه بندی کسب و کارتان راهنمایی می کند.

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش فروش

هنگامی که به خوبی درک کردیم رپورتاژ آگهی چیست قادر خواهیم بود از قابلیت ها و مزایای متعدد آن بهره مند شویم. یکی از مهم ترین مزیت هایی که استفاده از رپورتاژ آگهی به همراه دارد، نقش موثر در جهت افزایش فروش است. همانطور که در تاریخچه پیدایش رپورتاژ آگهی خواندیم، مخاطب اغلب به فردی اعتماد می کند که خیرخواه او باشد و به صورت بی طرفانه راجع به جوانب مختلف یک کالا به او اطلاعاتی را ارائه دهد. این روش به عنوان کارکرد اصلی رپورتاژ شناخته می شود که منجر به ایجاد حس اطمینان در مشتری می گردد. به همین دلیل با معرفی محصولات و خدمات خود به شیوه ای که مخاطبان می پسندند و به آن اعتماد می کنند، می توانید اثر متقاعدکنندگی بیشتری داشته باشید.

در نهایت هنگامی که مشتری احساس کند مطلب منتشر شده در سایت شما یک تبلیغ اغراق آمیز و چاپلوسانه برای فروش محصول نیست، بلکه نوعی راهنمایی و مشورت خیرخواهانه و صمیمی است، تمایل بیشتری به خرید خواهد داشت. در نتیجه مهم است چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم تا چنین احساساتی را به مخاطب القا کنیم.

اثرگذاری رپورتاژ آگهی بر سئو چیست؟

اکثر افراد مطالب بیان شده در تبلیغات را جدی نمی گیرند و آن ها را غیرواقعی یا اغراق آمیز می دانند. به همین دلیل کمتر به تبلیغات تجاری اعتماد می کنند. اساس رپورتاژ آگهی نیز بر همین مبنا شکل گرفته است. به عبارت بهتر هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی این است که کسب و کار خود را در قالب مقاله های معمولی شرح دهیم تا مخاطب تصور نکند که با یک تبلیغ روبرو است. در نتیجه فورا از صفحه خارج نمی شود و برای مطالعه ادامه رپورتاژ مشتاق تر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت ها و بازاریابان دیجیتال تلاش می کنند به جای پر کردن صفحات سایت از تبلیغات مختلف، محصولات و خدمات خود را به شکل یک محتوای مفید و دوستانه معرفی کنند.

طبق تحقیقاتی که در علم بازاریابی صورت گرفته است، افراد تحت تاثیر «پدیده نابینایی در برابر بنرها» به صورت ناخوداگاه از توجه به تبلیغات سایت ها که همگی از شکل ظاهری یکسانی تبعیت می کنند، خودداری می نمایند. بنابراین اگر می خواهید محتوای مربوط به کسب و کار شما توسط مخاطبان نادیده گرفته نشود، باید سبک خود را تغییر داده و متمایز عمل کنید.

نوشتن رپورتاژ آگهی با رعایت استانداردها و اصول سئو داخلی از قبیل به کار بردن کلمات کلیدی، مشخص کردن برچسب های عنوان، مفید بودن محتوا و… می تواند سبب بهبود سئو سایت شود. همچنین برخی اقدامات مثل لینک سازی که در راستای سئو خارجی سایت صورت می گیرد، با داشتن رپورتاژ آگهی مناسب امکان پذیر است. تمامی این فاکتورها باعث می شود به کمک رپورتاژ آگهی بتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بالا ببرید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ (نکات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ)

تا اینجا متوجه شدیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا باید از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم. در گام بعدی باید بیاموزیم که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم. برای کسب مهارت در نوشتن رپورتاژ راهکارهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه می توانید در دوره آموزش سئو ثبت نام کرده و توسط اساتید باسابقه آموزش ببینید. همچنین با جستجو و مطالعه چند نمونه رپورتاژ آگهی باکیفیت می توانید از آن ها الگو بگیرید و رپورتاژ خود را بنویسید. در زیر برخی نکات کلی که در هنگام نوشتن رپورتاژ باید به آن ها توجه داشته باشید، قید شده است:

  • اندازه مطلب را در حد متوسط نگه دارید. متن رپورتاژ نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد. محتوای متنی بین 800 الی 1000 کلمه برای یک رپورتاژ مطلوب به نظر می رسد.
  • متن رپورتاژ آگهی را ساده و روان بنویسید و از به کارگیری کلمات دشوار بپرهیزید.
  • در رپورتاژ آگهی نباید به طور مستقیم بر تبلیغ محصول تاکید کنید، بلکه لازم است به سبک گزارش و مصاحبه بنویسید.
  • نیازی نیست در متن رپورتاژ تمام جزئیات محصول یا خدمت را توضیح دهید. بهتر است برخی موارد را به صورت اجمالی معرفی کنید تا مخاطب برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه کند.
  • از عناوین جذاب و ساده استفاده کنید. درباره کلماتی که کاربران با آن ها محصول موردنظر خود را جستجو می کنند، تحقیق کنید.
  • متن رپورتاژ آگهی را طوری بنویسید که مشتریان را درباره آن محصول کنجکاو کند.
  • از عکس ها و فیلم های مرتبط با رپورتاژ برای جذابیت بیشتر متن و خارج شدن از حالت یکنواختی کمک بگیرید.
  • لینک های مرتبط را در رپورتاژ بگنجانید. در ضمن توجه داشته باشید تعداد این لینک ها بیش از حد معمول نشود.

عوامل موثر بر قیمت رپورتاژ آگهی

گاهی اوقات در هنگام جشنواره های مختلف، برخی از سایت ها اقدام به انتشار رایگان رپورتاژ می کنند و شرایط ویژه ای را برای وبمسترها قرار می دهند تا رپورتاژ آگهی خود را با تخفیف سفارش دهند. در سایر اوقات برای اینکه بتوانید یک رپورتاژ آگهی باکیفیت دریافت کنید، باید هزینه ای را بپردازید. قیمت رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف با هم تفاوت دارد و از عوامل زیر تاثیر می پذیرد:

  • نمره اسپم: سایت هایی که فاکتور اسپم اسکور آن ها نزدیک به صفر باشد، کمتر احتمال اسپم بودن دارند و فعالیت های لینکی آن ها مجاز شناخته می شود. در نتیجه هزینه رپورتاژ آگهی در این سایت ها بیشتر است.
  • اعتبار سایت: درجه اعتبار و شهرت سایت ها با هم فرق می کند و طبیعتا هرچه یک وب سایت شناخته شده تر باشد، قیمت رپورتاژ آگهی در آن ها بالاتر خواهد بود.
  • ترافیک سایت: وب سایت هایی که ترافیک بالایی دارند و نرخ بازدید آن ها زیاد است، هزینه بیشتری را برای انتشار رپورتاژ آگهی دریافت می کنند.

از آنجا که رپورتاژ آگهی از عوامل مهم در جذب مشتری و بهبود رتبه سایت محسوب می شود، همواره در مطالب آموزش سئو به آن اشاره می شود. به همین دلیل توصیه می شود از اهمیت رپورتاژ آگهی غافل نشوید و به اندازه کافی برای آن هزینه کنید.

برخی افراد به اشتباه و برای کاهش هزینه های خود رپورتاژ آگهی را در سایت های ارزان قیمت ثبت می کنند؛ درحالی که باید دقت داشته باشید کیفیت سایت برای عملکرد موفق رپورتاژ شما بسیار موثر است. تلاش کنید از سایت های معروف و باسابقه تر برای درج رپورتاژ خود کمک بگیرید چرا که این مسئله در نتایج سئو سایت شما نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژها بنابر معیارهای مختلف به انواع گوناگونی تقسیم می شوند و ممکن است از جهت کاربرد، مخاطبان و نحوه انتشار متفاوت باشند. اگر چند نمونه رپورتاژ آگهی را با هم مقایسه کنید، احتمالا متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. در ادامه شاخص ترین انواع رپورتاژ آگهی به همراه ویژگی های آن ها معرفی شده است:

رپورتاژ خبری

این نوع رپورتاژ در قالب معرفی خدمات و محصولات نوشته شده و معمولا در سایت های خبری منتشر می شود. رپورتاژ خبری نسبت به سایر انواع رپورتاژ آگهی نامحسوس تر است و مخاطب کمتر احساس می کند که پس از مطالعه مطلب به خرید محصول یا خدمات خاصی متمایل خواهد شد. اگرچه هدف از نوشتن این رپورتاژ پنهان کردن قصد تبلیغات نیست اما شما باید محصول خود را طوری در لا به لای متن معرفی کنید که مخاطب مستقیما در شرایط تبلیغات قرار نگیرد. به عنوان مثال می توانید رپورتاژ را با صحبت کردن درباره یک مشکل رایج افراد شروع کنید و در ادامه قابلیت های کالای جدید خود را برشمارید. در نهایت می توانید محصولتان را معرفی کنید و با پیش زمینه ای که در طول متن ایجاد کرده اید، مخاطب را برای خرید آن تشویق کنید.

رپورتاژ مولتی مدیا

یکی از انواع پرکاربرد رپورتاژها، رپورتاژ مولتی مدیا است که تنها به متن نوشتاری متکی نبوده و از عناصر سمعی و بصری نیز برای تبلیغات استفاده می کند. برنامه های تلویزیونی که چند دستگاه کامپیوتر مختلف را معرفی کرده و به مقایسه آن ها می پردازند یا برنامه هایی که در خصوص مزایا و معایب نوعی خودرو صحبت می کنند نمونه هایی از رپورتاژ مولتی مدیا هستند. نباید این نوع رپورتاژ را با تبلیغات تجاری تلویزیون اشتباه بگیرید زیرا در پیام های بازرگانی هدف تهیه کننده که فروش یک محصول خاص است، صراحتا بیان می شود و ابزارهای مختلفی برای اقناع مخاطب به کار می رود.

ولی زمانی که در حال تماشای یک رپورتاژ مولتی مدیا هستید اینطور به نظر می رسد که یک برنامه کاملا بی طرف است و صرفا خصوصیات چند محصول را با هم مقایسه می کند. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که همین برنامه روی ویژگی های مثبت برخی محصولات تاکید بیشتری دارد و به طور غیرمستقیم به مخاطب القا می کند که این محصول بهتر است. به همین خاطر رپورتاژ مولتی مدیا موفق ترین نوع رپورتاژ به حساب می آید.

رپورتاژ تبلیغاتی

ساختار رپورتاژ تبلیغاتی به این نحو است که ابتدا یک مشکل یا مسئله ناخوشایند را مطرح می کنید و سپس به بررسی و معرفی ویژگی های محصول خود می پردازید تا به مخاطب اثبات کنید که این کالا مشکل را برطرف خواهد کرد. شیوه دیگری از رپورتاژ تبلیغاتی که حرفه ای تر بوده و آثار نامحسوسی دارد، بررسی محصولات شما توسط شخص ثالث است.

زمانی که شخص ثالثی از محصول شما استفاده می کند و شروع به نظر دادن درباره ویژگی های مثبت و منفی آن می کند، مخاطب می پذیرد که این فرد یک بررسی بی طرفانه را ارائه می دهد. بنابراین در چنین روشی به دست آوردن اعتماد مشتریان ساده تر است و فرد ثالث می تواند با ابراز رضایت خود از محصول، دیگران را به خرید آن کالا سوق دهد.

سخن پایانی

رپورتاژ آگهی شیوه ای نوین برای تبلیغ کسب و کار است که با هدف جذب مشتریان بیشتر صورت می گیرد. انتشار رپورتاژ آگهی جزو تاکتیک های قدیمی بازاریابی محسوب می شود و حداقل یک قرن قدمت دارد. اگرچه امروزه شیوه های جدیدتری مثل نشریات اینترنتی و شبکه های مجازی نیز امکان انتشار رپورتاژ آگهی را فراهم کرده اند و بستر گسترده ای برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت ها وجود دارد.

برای اینکه رپورتاژ آگهی نتیجه ای که به دنبال آن هستید را به همراه داشته باشد، باید با اصول نوشتن رپورتاژ آشنا باشید و سایت های معتبر را برای درج رپورتاژ خود انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم به سادگی تعریف کنیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه انواعی دارد. همچنین راهکارهایی برای نوشتن یک رپورتاژ موثر و مفید پیشنهاد شد. امیدواریم این مطلب شما را در بهبود سئو سایت خود از طریق انتشار رپورتاژ آگهی راهنمایی کرده باشد.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

 

مقاله سئو شده همواره یکی از مهم ترین دلایل موفقیت وب سایت ها بوده است. این مقالات دلیل اصلی بالا بودن رنک وب سایت ها در نتایج گوگل و موتورهای جستجو هستند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بهینه بودن یک مقاله از لحاظ سئو برای قرار گرفتنش در نتایج برتر موتورهای جستجو کافی نیست؛ عوامل دیگری از جمله بک لینک ها، بهینه بودن سورس و ... نیز وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی صفحات دارند.

 

در این مقاله به این سوالات شما پاسخ داده ایم:

  • چگونه یک محتوا تولید کنم تا به سئو سایت من کمک کند؟
  • بهترین روش ها برای تولید محتوای خوب از نظر سئو چه روش هایی هستند؟
  • نکاتی که باید در یک مقاله سئو شده رعایت شوند چیست؟

آیا می خواهید کسب و کار شما بدون افزایش بودجه بازاریابی رشد کند؟ برای این کار باید ابتدا یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود ایجاد نمایید، سپس مطمئن شوید که محتوای کاربرپسند و مقالات سئو شده را در آن قرار می دهید، البته می دانم که برای این مهم باید حتما آموزش سئو ببینید.

اگر صفحات مهم وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده شود، تعداد کلیک، اشتراک گذاری و تعامل بیشتری را در وب سایت خود دریافت خواهید کرد که این امر می تواند در میزان درآمد کسب و کار شما بسیار موثر و مفید باشد. همچنین اگر هیچ کس از صفحات سایت شما بازدید نکند، حتی اگر بهترین آموزنده ترین مطالب را نوشته باشید، سودی برای شما در پی نخواهد داشت.

اگر می خواهید وب سایت شما شکوفا شود و بازدید کنندگان زیادی را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به وب سایت خود جذب کنید، یکی از مهم ترین اقدامات لازم تولید محتوا سئو شده یا همان مقاله سئو شده است. به عبارت دیگر محتوای سایت شما باید SEO friendly باشد.

انجام صحیح مقاله نویسی در سئو، به فکر و پیش بینی زیادی احتیاج دارد و شاید در ابتدا کمی سردرگم شوید و ندانید چگونه کار کنید، اما هنگامی که اصول را یاد گرفتید و آن ها را در فرایند تولید محتوا خود گنجانید، خواهید دید که بدون اضافه کردن به حجم کار خود، نتایج خوبی کسب می کنید.

(SEO Freindly) به چه معنی است؟

محتوای سئو دوستانه نوعی از محتوا می باشد که بر اساس اصول سئو محتوا نوشته شده است. به این نوع مقالات، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو نیز گفته می شود. اصول رعایت شده در نگارش مقاله سئو، به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع مربوط به صفحه را راحت تر درک کرده و آن را برای عبارات مربوطه دسته بندی کند و هنگام جستجو شدن آن عبارات توسط کاربران، مقاله مذکور را به آن ها نمایش دهد.

در این بین برخی از بازاریابان به اشتباه فکر می کنند مقاله سئو بدان معناست که باید تمام متن آن از کلمات کلیدی هدف پر شده باشد، اما این کار نه تنها به کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو کمک نخواهد کرد، بلکه می تواند جریمه های سنگین گوگل برای وب سایت را در پی داشته باشد. برای مثال در بد ترین حالت، گوگل صفحه ای که بدون هدف پر شده باشد از کلمات کلیدی را برای همیشه از نتایج جستجو خود حذف می کند.

همانطور که در ادامه این مقاله می خوانید، ایجاد مقالات سئو شده، چیزی فراتر از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در متن محتوا می باشد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشد و می تواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد.

اگر از یک متخصص سئو و تولید محتوا بپرسید که چگونه یک متن سئو شده بنویسیم، مطمئنا او به شما می گوید که مقاله بهینه شده، بدون توجه به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت. دقت داشته باشید که ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که بالا باشد، اگر نتواند کاربران را جذب خود کند، بهینه بودن آن بی فایده است. به طور کلی، هر محتوایی که نتواند سودی را برای کسب و کار شما ایجاد کند، به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته نمی شود.

به طور خلاصه، هنگامی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید، شما در واقع این کار را به دو دلیل اساسی انجام می دهید:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش رنک در موتورهای جستجو

یک سئوکار معمولی، تنها به مورد دوم اهمیت می دهد. او تلاش می کند تا برای یکسری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی دریافت کند و هدف دیگری جز این مورد ندارد. اما یک سئوکار حرفه ای و با تجربه که بهترین دوره آموزش سئو را نیز گذرانده باشد، می داند که هر دو مفهوم بالا اهمیت زیادی داشته و باید یک توازن مناسب بین هر دو آن ها به وجود بیاورد تا به موفقیت برسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های برتر را از آن خود کند اما هیچ کاربری بر روی لینک آن کلیک نکند، نشان می دهد که مسیر را اشتباه طی کرده اید.

باید بدانید که محتوا، یکی از پایه های کسب و کار شما می باشد؛ کاربران در ابتدا وارد وب سایت شما می شوند و بعد از مطالعه بخشی از محتوا، تصمیم می گیرند که در وب سایت باقی بمانند یا خیر.

به زبانی ساده تر، مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که بر اساس اصول سئو تولید شده باشد و بتواند کاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبین دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

مراحل نوشتن مقالات سئو شده

اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

در ادامه مراحلی برای اینکه چگونه می توانید تولید محتوا سئو شده را انجام دهید، برای شما شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید.

1. درک ماهیت کسب و کار خود

اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده و دارای ارزش محتوایی در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

همچنین تولید محتوا باید بر اساس اکثریت مخاطبان شما انجام شود. برای مثال اگر اکثر مخاطبان وب سایتی افراد بازنشسته هستند، قطعا باید تولد محتوا و لحن آن نسبت به سایتی که مخاطبانش کودکان و نوجوانان هستند، متفاوت باشد.

2. تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا

تهیه یک لیست از عبارت های کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال مطالب مربوط به کسب و کار شما می گردند، برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که این عنوان مطلب شما است که کاربران در نتایج گوگل آن را می بینند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که وارد وب سایت شما بشوند یا خیر.

بنابراین، جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب می کند تا وارد وب سایت شما شود؛ برای بهینه سازی عنوان خود دو کار بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • استفاده از کلمات جذاب کننده در آن
  • استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند.

3. شروع تولید محتوا

این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید.

4. جایگذاری عبارات کلیدی

جایگذاری عبارات کلیدی همزمان با تولید کردن محتوا، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. افرادی که تجربه خوبی در زمینه تولید محتوا دارند، مطمئنا به راحتی در همان زمانی که مقاله را می نویسند، می توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خوبی بگنجانند. اگر شما نمی توانید این کار با انجام دهید، ممکن است پروسه تولید محتوای سئو شده، زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دو اصل تولید محتوا و پیاده سازی کلمات کلیدی، سپری کنید.

5. استفاده از یک ساختار بهینه سازی محتوا سایت

اگر می خواهید پروسه تولید محتوای سئو شده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

  • عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن اولین پاراگراف به کار برده شود
  • بهتر است تگ های h، همگی دارای عبارت کلیدی باشند
  • انکر تکست ها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند
  • لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد
  • عبارت های کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند (هر عبارت کلیدی فقط یک بار)
  • عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند

هدف کلی تولید محتوای سئو شده، این است که به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و به چه مسائلی پرداخته است.

6. از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید

می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقاله سئو خود نگران نباشید. بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

نکته مهم این است که کلمه کلیدی شما در عنوان مقاله شما نمایش داده می شود، سپس در برخی از قسمت های پاراگراف اول و آخر، اما حتی این یک قانون سخت نیست. در بعضی از مقالات ممکن است از کلمه کلیدی یک بار استفاده شود و در مقاله دیگر فقط دو بار. ارگانیک باشید و مسئله را سخت نکنید. اما این موارد به هیچ وجه ایده آل ترین حالت محسوب نمی شوند.

هنگامی که قصد دارید در مورد موضوعی خاص محتوا سئو شده تولید کنید، باید دقت کنید که محتوا شما حول محور همان موضوع بچرخد. به اندازه و بجا از عبارات کلیدی هدف خود استفاده نمایید و سعی کنید این عبارات را در تمام محتوای خود به خوبی پخش کنید. برای مثال نباید در دو پاراگراف اول 6 بار عبارت کلیدی را استفاده کرده و در ادامه متن تنها 2 بار آن عبارت را بکار ببرید.

درصورت استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی، حتی اگر توسط گوگل جریمه نشوید، محتوای شما نزد کاربران ارزشی نخواهد داشت و پس از ورود به صفحه مربوط به مقاله، متوجه می شوند که متن شما دارای خوانایی مناسبی نیست؛ زیرا شما صرفا سعی کرده‌اید که کلمات کلیدی را در متن بگنجانید از موضوع مربوطه فاصله گرفته اید.

این اشتباه می تواند منجر به Buonce Rate شود، یعنی کاربران پس از ورود به صفحه وب سایت شما، پس از مدت زمان کوتاهی آن را ترک خواهند کرد. گوگل می تواند رفتار کاربرانی را که از طریق نتایج جستجو خودش وارد یک وب سایت می شوند را رصد کند و متوجه افزایش Bounce Rate یا همان نرخ پرش در سایت شما خواهد شد و به همین دلیل رتبه صفحات سایت شما را در نتایج جستجو کاهش می دهد.

7. چیزی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از مطالب گوناگون و عموما بی ارزش است که شما واقعاً باید محتوایی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است.

هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی به صورت سوالی هستند. این عبارات سؤالاتی هستند که مشتریان هدف شما در مورد کسب و کار شما دارند. یکی از روش های تولید محتوای ارزشمند برای کاربران، تولید محتوایی است گه پاسخ همین سوالات در آن گنجانده شده باشد.

مقالات شما فرصتی برای پاسخگویی به این سؤالات هستند. شما در زمینه تجارت خود متخصص هستید، بنابراین از این دانش برای ایجاد برخی مطالب ارزشمند استفاده کنید.

مقالاتی که عنوان آن ها با «چگونه» شروع می شود و موضوع آن ها در ارتباط با سوال مطرح شده است،می توانند بسیار ازرشمند باشند؛ زیرا عموما اطلاعات موجود در این نوع مقالات، اطلاعات مفیدی هستند و در مدت زمان کوتاهی به راحتی قابل خواندن می باشند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید.

دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن مقاله سئو شده، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

احتمالا تا الان پاسخ مناسبی برای پرسش چگونه مقاله سئو شده بنویسیم، به دست آورده اید. بعد از اینکه اطلاعات این مقاله را به خوبی فرا بگیرید، باید تمرین های مناسبی نیز در این زمینه انجام دهید. بدون تمرین کردن، امکان ندارد که به موفقیت های بزرگی برسید.

نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که برای نوشتن یک مقاله سئو شده و یادگیری سئو محتوا، کمک ویژه ای می کند:

1- تحقیق کلیدواژه ها

هنگام شروع کار، تا جایی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح “دم بلند” باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. اگر یک طراح سایت هستید، با یک موضوع عمومی یعنی “طراحی وب سایت” شروع کنید، سپس لیست کلمات کلیدی خود مانند “طراحی وب سایت تجارت الکترونیک”، “طراحی وب مقرون به صرفه” و… را برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

اگر در حال ایجاد یک سایت کاملا جدید هستید، تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند، آنچه را که مصرف کنندگان در واقع به دنبال آن هستند، کشف کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی تکنیک ها و راهکارهایی دارد که در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل برای شما بررسی کردیم.

اگر سایت شما برای مدتی فعال بوده، به سادگی می توانید در Google Analytics ثبت نام و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از چه کلمات کلیدی برای ورود به سایت استفاده کرده اند. این روش برای تولید یک مقاله سئو شده کاربردی بسیار کمک کننده است.

2- سازماندهی ساختار سایت

فرض کنید شما عاشق محصولات الکترونیکی هستید و تمرکزتان بر ساختن بزرگترین مرکز خرید لوازم الکترونیکی در شهر است. در این بین مرکز خرید شما دارای یک موضوع خاص بوده و با کالاهای الکترونیکی خاص سروکار دارد و در عوض دیگر مراکز روی موضوعات عمومی و خرده فروشی ها مانور می دهند.

از این رو کاربران هر زمان که به خرید محصولات الکترونیکی فکر کنند، مرکز خرید شما در ذهن آنها نقش می بندد. سایت هایی با ساختار واضح، محتوای باکیفیت بالا و با کد تمیز و مرتب در موتورهای جستجو بسیار خوب عمل می کنند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری، نتایج جستجوی کاربر مربوط به سایت های خاص را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

3- ایجاد محتوا و صفحات فرود حرفه ای

صفحات فرود صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان شما هنگامی که بر روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند، مستقیماً روی آنها قرار می گیرند. این مهم است که صفحات فرود شما توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و آنها را به صفحات داخلی سایت هدایت کنند.

اگر صفحه فرود به درخواست جستجو پاسخ نمی دهد یا به اندازه کافی قانع کننده نیست و اکثر بازدیدکنندگان در صفحه فرود شما روی دکمه “برگشت” کلیک کرده و به نتایج جستجو باز می گردند، به احتمال زیاد رتبه بندی شما در طول زمان کاهش می یابد.

به هنگام ساخت صفحات فرود، سه مرحله را باید در نظر داشته باشید:

  1. مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی مورد بررسی برنامه ریزی کنید.
  2. مقاله را بنویسید و کلمات کلیدی را در آن در نظر داشته باشید.
  3. کلمات کلیدی را در جایی که مناسب است مانند: برچسب عنوان، متن محتوا، برچسب های alt تصویر و زیر عنوان ها وارد کنید.

4- بهینه سازی روی صفحه

در بخش چهارم از نکات مهم نوشتن و ایجاد مقاله سئو شده باید به سرعت بارگذاری صفحه (یک عامل رتبه بندی) توجه کرد، زیرا گوگل روی آن وسواس نشان می دهد. اگر قصد دارید مقاله سئو شده شما بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد، فراموش نکنید که سورس سایت شما باید بهینه باشد و لود صفحات آن، با تاخیر نباشد.

5- عنوان های صفحه

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سایت است. نکته مهمی که در این زمینه باید رعایت کرد این است که هر کدام از صفحات و پست های موجود در سایت باید عنوان منحصر به فرد مختص به خود را داشته باشند. این عنوان باید دربردارنده کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یا پست باشد. فراموش نکنید که عنوان محتوا (تگ تایتل یا تگ h1 فرقی ندارد) باید جذابیت زیادی داشته باشد.

6- توضیحات متا

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر سئو داخلی که بسیاری آن را فراموش می کنند، توضیحات متا است. این توضیحات یکی از بخش های مهمی در سایت هستند که باید واژه های کلیدی مرتبط با محتوا را در آن ها قرار بگیرد، زیرا این بخش در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.

فراموش نکنید که توضیحات متا دیسکریپشن باید جذاب، شامل کلمه کلیدی و به بهترین شکل نوشته شود.

7- تگ های هدینگ

شاید برایتان سوال باشد که تگ هدینگ چیست. یک مقاله سئو شاید باید شامل تگ های هدینگ باشد. این تگ ها همان زیرعنوان هایی هستند که در مقاله برای آن ها توضیحاتی را می نویسیم. به عنوان مثال “نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده” در تگ h2 قرار گرفته و این توضیحاتی که نوشتیم درباره این موضوع است. اگر با کاربرد این تگ به خوبی آشنا باشیم و به طور کلی بدانیم چگونه مقاله سئو شده بنویسیم چیست، به راحتی می توانیم یک مقاله استاندارد سئو شده را تولید کنیم.

8- ساختار URL

یکی دیگر از عواملی که در سئو داخلی سایت بسیار کاربردی و مهم است، استفاده از URL های جستجوگر فرندلی برای هر کدام از صفحات وب سایت است. این URL ها باعث می شوند تا خزنده ها بهتر به صفحات دسترسی داشته باشند. یک URL خوب شرایط و ویژگی های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به کوتاه بودن URL و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در متن URL اشاره کرد.

در نتیجه فراموش نکنید علاوه بر تمام نکاتی که برای یک مقاله سئو شده، باید رعایت کنید، از نام آدرس صفحه، نباید فراموش کنید.

9- سئو تصاویر

یکی دیگر از عوامل به شدت تاثیر گذار در رتبه بندی سایت، تصاویر به کار رفته در محتوا هستند. این تصاویر نه تنها متن محتوا را از نظر دیداری جذاب می کنند، بلکه متن را به بخش های مختلف هم تقسیم می کنند. البته در مورد این تصاویر باید نکاتی را رعایت کرد. برای مثال رعایت استانداردهای سئو مربوط به عنوان ها در مورد عنوان تصاویر و یا توجه به ویژگی Alt در تگ تصاویر.

سخن پایانی

مقاله سئو شده برای وب سایتی که قصد دارد در نتایج گوگل جایگاه خوبی داشته باشد، به شدت توصیه می شود. تمامی مقالاتی که در نتایج گوگل بازدید بالایی دارد و درآمد سایت را افزایش داده اند، مقاله سئو شده هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی که برای نوشتن یک مقاله استاندارد و بهینه، نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. شما می توانید سوالات و چالش های خود در این باره را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰
  •  تاریخ :جولای 20, 2023

تسمه های انتقال نیرو و تسمه های صنعتی از تجهیزات مهم و رایجی هستند که در صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی ، صنایع فولادی ، صنایع نفت ، صنایع شیمیایی ، صنایع خودروسازی و صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه های انتقال نیرو به دلیل ویژگی هایی همچون عملکرد بالا ، قابلیت انتقال بار بالا ، پایداری در شرایط سخت و قابلیت اطمینان بالا ، به عنوان یکی از اصلی ‌ترین وسایل انتقال نیرو در صنعت ، بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌اند. لذا در این مقاله به بررسی انواع تسمه های انتقال نیرو و تسمه صنعتی ، نوار نقاله و کاربردهای آنها می پردازیم.

تسمه صنعتی

تسمه صنعتی نیز به عنوان یکی از اصلی ‌ترین وسایل انتقال مواد در صنایع مختلف ، مورد استفاده قرار می گیرند. این تسمه ها برای انتقال مواد مختلفی از جمله مواد خام ، مواد آماد ه، مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، مواد نفتی و غیره به کار می روند. تسمه های صنعتی به دلیل ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر فشار و کشش ، قابلیت انتقال بار بالا ، پایداری در شرایط سخت و قابلیت اطمینان بالا ، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

تسمه صنعتی نیز در طول دهه های گذشته به شکل قابل توجهی تکامل یافته اند و در حال حاضر انواع مختلفی از آنها وجود دارد. تسمه های صنعتی شامل تسمه های PVC، تسمه های نایلونی ، تسمه های پلی‌اتیلن ، تسمه های پلی‌استر و تسمه های چندلایه می شوند.

بررسی دقیق انواع تسمه های صنعتی انتقال نیرو و نقاله و کاربرد آنها

تسمه های انتقال نیرو

تسمه های انتقال نیرو در طول دهه های گذشته به شکل قابل توجهی تکامل یافته اند و در حال حاضر انواع مختلفی از آنها وجود دارد. تسمه هایی که برای انتقال نیرو در صنایع مختلف استفاده می شوند ، شامل تسمه های لاستیکی ، تسمه های پلی ‌اتیلن ، تسمه های پلی‌استر ، تسمه های PVC و تسمه های نایلونی هستند.

کاربردهای تسمه های انتقال نیرو و تسمه صنعتی

تسمه های انتقال نیرو و تسمه صنعتی به دلیل ویژگی های بسیاری که دارند ، در بهبود عملکرد صنایع مختلف و افزایش بهره وری تأثیرگذار هستند. برای مثال ، در صنایع معدنی ، تسمه های انتقال نیرو به عنوان روشی برای انتقال مواد معدنی از معدن به صفحه‌ی آسیاب استفاده می شوند. در صنایع فولادی ، تسمه های انتقال نیرو برای انتقال قطعات فولادی به صورت خودکار به کار می ‌روند. در صنایع نفت ، تسمه های صنعتی برای انتقال مواد نفتی به شکل خودکار مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع خودروسازی ، تسمه های انتقال نیرو برای انتقال قطعات خودرو به کارخانه و در صنایع بسته بندی ، تسمه صنعتی برای انتقال محصولات به شکل خودکار به کار می ‌رود.

انواع تسمه ‌های انتقال نیرو

برای آشنایی با انواع تسمه های انتقال نیرو و کاربرد آنها ، به بررسی آنها می پردازیم.

تسمه تخت

تسمه تخت یکی از انواع تسمه ‌صنعتی است که در گذشته برای انتقال قدرت در دستگاه ‌ها و ماشین ‌آلات استفاده می ‌شد. این تسمه های انتقال نیرو از جنس لاستیک ، چرم ، بافته شده و یا با رشته ‌های لاستیکی ساخته می‌ شوند. تسمه تخت در صنایع مختلفی مانند ساختمان خرمن‌کوب‌ها و دستگاه ‌های چوب ‌بری به کار می رود. این تسمه ‌ها در برابر ذرات گرد و غبار مقاوم بوده و نصب و استفاده از آنها نیز بسیار آسان است. قرقره‌ هایی که برای نصب تسمه تخت استفاده می‌ شوند ، از موادی مانند چدن ، آلومینیوم یا چوب تهیه می‌ گردند.

امروزه ، با پیشرفت تکنولوژی و تولید ماشین ‌آلات مجهز به مکانیزم داخلی انتقال قدرت و یا استفاده از تسمه‌ های ذوزنقه ‌ای ، استفاده از تسمه تخت در صنایع کمتر شده است ؛ اما همچنان در برخی صنایع و ابزارهای قدیمی کاربرد دارد.

تسمه‌ های ذوزنقه ‌ای

تسمه ‌های ذوزنقه ‌ای ، انواعی از تسمه های انتقال نیرو بوده که بسیار پرکاربرد هستند. رفتار این تسمه‌ ها باعث کاهش طول قوس تماس در قرقره ‌ها می ‌شوند که سبب افزایش سرعت انتقال نیرو می‌ گردد. تسمه ‌های ذوزنقه ‌ای ، قابلیت جذب شوک ‌های لحظه‌ای در دستگاه را دارند و از آسیب دیدگی موتورها و یاتاقان‌ ها جلوگیری می‌ کنند. این تسمه ‌ها بازدهی بسیار بالایی دارند که برابر با ۹۰ الی ۹۳ درصد است و صدا و لرزش کمی دارند. تسمه ‌های ذوزنقه‌ای ، در سه ناحیه شامل ناحیه کشش ، ناحیه فشار و ناحیه مرکزی ساخته می‌ شوند.

از تسمه‌های ذوزنقه‌ای در صنایعی که نیاز به انتقال نیروهای بزرگ دارند ، استفاده می‌ گردد. این تسمه‌ ها به دو شکل حلقه و نواری ساخته شده و انواع مختلفی از آنها وجود دارد. تسمه ‌های ذوزنقه‌ای بندبند، تسمه های V شکل (تسمه پروانه) و یکپارچه از جمله این تسمه های انتقال نیروهستند که هر کدام دارای ساختاری منحصر به فرد بوده و کاربردهای مختلفی دارند. تعویض و استفاده از این تسمه ‌ها بسیار آسان است.

تسمه گرد

تسمه گرد ، یکی از انواع تسمه‌ صنعتی است که از جنس لاستیک تهیه می‌ شود. با استفاده از لاستیک ‌های با مقاومت بالا و یا رشته‌ های طولی درهم ‌تنیده لاستیکی ، این تسمه های انتقال نیرو بسیار مقاوم در برابر فشار هستند. تسمه ‌های گرد ، برای انتقال نیروهای سبک مناسب هستند و در ساخت چرخ‌ های خیاطی و دستگاه ‌هایی مانند پروژکتور پخش فیلم ، کاربرد دارند. علاوه بر این ، تسمه ‌های گردی با ابعاد بزرگ می ‌توانند در تجهیزات و ادوات کشاورزی نیز به کار روند. لازم به ذکر است که تسمه ‌های گرد ، یکی از انواع تسمه ‌های صنعتی بوده و برای انتقال نیروهای سنگین مناسب نیستند.

تسمه تایمینگ

تسمه تایمینگ، یکی از انواع تسمه‌ صنعتی است که دارای ساختار زنجیری با دندانه ‌هایی در یک طرف تسمه است. این تسمه ‌ها برای انتقال نیرو با سرعت کم و با دقت بالا استفاده می ‌شوند. در تسمه تایمینگ ، برای اتصال محرک و متحرک از دندانه‌ های تسمه به کار رفته که باعث می‌ گردد نسبت به تسمه‌ های دیگر ، به ‌صورت دقیق ‌تر و با کمترین انحراف انتقال قدرت شود.

این تسمه های انتقال نیرو از رشته‌ های فایبرگلاس ساخته شده‌ اند و دارای مقاومت برشی بسیار بالا و عدم تحمل فشار اولیه هستند. در برابر آلاینده‌ هایی مانند گردوغبار ، رطوبت و چربی نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. تسمه ‌های تایمینگ با گستره سرعت و بار زیادی قابل استفاده هستند و بازدهی بسیار بالایی دارند. به دلیل داشتن ساختار زنجیری ، تسمه صنعتی به روان کاری نیاز ندارد. تغییر گام و طرح دندانه ‌ها در تسمه تایمینگ ، به ‌صورت دقیق ‌تری در انتقال قدرت و تعامل محورهای متحرک کمک می ‌کند و در صورت نیاز می ‌تواند انتقال قدرت را با دقت بیشتری انجام دهد.Onli 

بررسی دقیق انواع تسمه های صنعتی انتقال نیرو و نقاله و کاربرد آنها

نوار نقاله

نوار نقاله یا تسمه نقاله ، یکی از شیوه ‌های انتقال بار و مواد در صنایع مختلف است. این نوع سیستم ‌های انتقال بار ، به طور عمده از یک تسمه یا نوار از جنس پلیمری تشکیل شده ‌اند که بر روی دو باله یا چند باله نصب شده و به وسیله موتور و قطعات دیگری که به نوار نصب شده‌ اند ، حرکت داده می ‌شوند.

معمولا نوار نقاله برای انتقال بارهای سبک و سنگین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این سیستم‌ های انتقال بار ، برای انتقال مواد به صورت پیوسته و بدون نیاز به دستکاری دستی ، بسیار مناسب هستند. در این سیستم ، بارها بر روی نوار نقاله قرار می‌ گیرند و با حرکت نوار ، به محل مورد نظر منتقل می‌ گردند.

بررسی دقیق انواع تسمه های صنعتی انتقال نیرو و نقاله و کاربرد آنها

کاربرد نوار نقاله

نوار نقاله در صنایع مختلفی مانند معدن ، صنایع فلزی ، کارخانجات سیمان ، صنایع غذایی ، صنایع چوب و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این سیستم ‌ها به دلیل سادگی و قابلیت انتقال بارهای سنگین به صورت پیوسته ، بسیار محبوب هستند و عمدتاً در صنایع خودکار به کار می ‌روند.

در کاربردهای مختلف ، نوار نقاله ‌ها بر اساس نیاز به قدرت ، سرعت ، طول و عرض نوار ، نوع موادی که انتقال داده می ‌شود و شرایط محیط با مشخصات مختلفی طراحی و ساخته می ‌شوند. همچنین ، ممکن است برای کنترل سرعت و جهت حرکت نوار ، سیستم ‌های کنترل خاصی نیز بر روی آن نصب شوند.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

قرارداد سئو,قرارداد سئو سایت,قرارداد طراحی سایت و سئو

 

نوشتن قرارداد سئو یکی از ضروری ترین اقداماتی است که یک کارشناس سئو یا هر مجموعه و شرکتی که در این زمینه فعالیت میکند، باید در ابتدای شروع هر پروژه انجام بدهد. برای انجام یک پروژه سئو و همکاری با مدیران سایت ها، تنظیم شدن یک قرارداد دقیق و کامل، طرفین را ملزم می کند تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

داشتن قرارداد کتبی با کارفرما مزایای متعددی دارد و به شما اطمینان می دهد که در حین ارائه خدمات به مشتریان، حقوقتان ضایع نخواهد شد. برای نوشتن متن قرارداد سئو می توانید چندین نمونه قرارداد بهینه سازی سایت را در اینترنت مشاهده کنید و از یک وکیل حقوقی باتجربه راهنمایی بگیرید. در این مطلب تمامی نکات مهم در نوشتن قرارداد بهینه سازی سایت ذکر شده است، پس توصیه می کنیم برای تضمین حقوق خود و کارمندانتان ادامه متن را مطالعه فرمایید.

چرا باید قرارداد سئو داشته باشیم؟

طبق نتایجی که از تحقیقات به دست آمده است، ۸۶ درصد از سئوکارها و تیم های بهینه سازی سایت از یک قرارداد کتبی برای سئو استفاده می کنند. این افراد معمولا آژانس های سئو و کارشناسانی هستند که به طور متوسط ۲۲ نفر زیر نظر آن ها فعالیت سئو انجام می دهند. اکثر کارشناسان به ویژه سئوکارهای باسابقه و حرفه ای، ترجیح می دهند جوانب قانونی را رعایت کرده و با مشتریان خود قرارداد کتبی امضا کنند.

بنابراین به نظر می رسد یک قرارداد کتبی آثار بهتری بر ارائه خدمات شما دارد. داشتن یک قرارداد بهینه سازی سایت که به شکل صحیح و با رعایت اصول و قواعد آن تنظیم شده باشد، می تواند موجب افزایش اعتماد کارفرمایان به تیم سئو شما شود. همچنین با این کار از حقوق خود و کارمندانتان محافظت می کنید و جلوی بسیاری از ریسک ها گرفته می شود.

قرارداد سئو کمک می کند تا حقوق و تکالیف متقابل طرفین به صراحت بیان شده و هیچگونه ابهامی در ادامه فعالیت وجود نداشته باشد.

قرارداد بهینه سازی سایت هر دو طرف را به شکل قانونی ملزم می کند که به تعهدات خود پایبند باشند تا حقوق آن ها محفوظ بماند. قرارداد شفاهی ممکن است برای کسب وکارهای کوچک کاربرد داشته باشد، اما در مجموعه های بزرگ تر که از چند سئوکار و کارشناس تولید محتوا تشکیل می شود، قرارداد شفاهی به دلیل غیرقابل پیشبینی بودن از استحکام خوبی برخوردار نیست.

فرض کنید پس از چند هفته ارائه خدمات سئو به کارفرما، ناگهان تصمیم می گیرد که بودجه را کاهش دهد. در چنین وضعیتی داشتن یک قرارداد سئو کتبی از شما محافظت خواهد کرد.

قرارداد سئو,قرارداد سئو سایت,قرارداد طراحی سایت و سئو

خطرات نداشتن قرارداد سئو چیست؟

اگر به طور حرفه ای در زمینه سئو فعالیت کرده باشید، حتما می دانید که نداشتن قرارداد طراحی سایت و سئو، زیان های بسیاری را به دنبال دارد. در توافق شفاهی با مشتری ممکن است منظور طرفین به درستی به یکدیگر منتقل نشود و برخی عبارات به اشتباه تفسیر شوند. همچنین عقد قرارداد با مشتری از طریق ایمیل و هر راه ارتباطی احتمال خطا در به کارگیری کلمات را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست ندارید مشاجره های ناخوشایند با کارفرما را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم با تنظیم یک نمونه قرارداد سئو کتبی انتظارات و تعهدات هر دو طرف را از ابتدای کار روشن کنید. نداشتن قرارداد سئو باعث می شود مشتریان نظرات بدی را در مورد تیم شما نشر دهند و به اعتبار کسب و کارتان لطمه زنند. همچنین بدون یک قرارداد بهینه سازی سایت که به وضوح وظایف شما را تعیین نکرده باشد، ممکن است مجبور به انجام کاری شوید که برای آن تعهد نداده بودید.

بدترین اثر ارائه خدمات سئو بدون داشتن قرارداد با کارفرما، درگیر شدن در یک دعوای حقوقی است که حیثیت کاری شما را تهدید کرده و منجر به سلب اعتماد مشتریان می گردد. برخی سئوکارها تصور می کنند بدون وجود قرارداد به لحاظ حقوقی نگرانی ندارند اما چنین تصوری اشتباه است.

به همین دلیل برای توافق کاری با مشتریان خود، باید از یک متن قرارداد سئو کتبی که با مشورت وکیل حرفه ای تنظیم شده باشد استفاده کنید.

نکات مهم نوشتن قرارداد سئو

اگرچه انعقاد قرارداد بهینه سازی سایت به طور کلی همه مشکلات ممکن در دوره همکاری را از بین نمی برد، اما می تواند آن ها را به حداقل برساند و در ضمن امکان پیگیری قانونی را برای دو طرف فراهم کند.

به همین خاطر برای بهره مندی از مزایای قرارداد، برخی نکات مهم وجود دارند که توصیه می شود حتما آن ها را در برگه مربوطه قید کنید. برای نوشتن قرارداد لازم است جزئیات مثل اینکه چه کسی قرار است چه کاری را در چه زمانی انجام دهد، بیان شود. کلمات کلیدی و رتبه هدف که قصد دارید برای آن تلاش کنید، باید مورد توافق طرفین بوده و در قرارداد درج شود. جزئیات بیشتر و عبارات صریح تر استحکام قرارداد را بیشتر کرده و احتمال برداشت های متفاوت و بروز اشتباه را کاهش می دهد.

پس از نوشتن قرارداد سئو به دقت تمام بندها را مطالعه کرده و مطمئن شوید چیزی را از قلم نینداخته اید. به خصوص اگر از یک نمونه قرارداد بهینه سازی سایت که از اینترنت دانلود کرده اید استفاده می کنید، از صحت تمام بندهای آن اطمینان حاصل کنید. همچنین توصیه می شود از مشاور حقوقی خود کمک بگیرید و قرارداد سئو خود را بر اساس اصول قانونی تنظیم کنید.

نمونه قرارداد سئو سایت

متن زیر یک نمونه قرارداد سئو سایت است. شما می توانید از متن زیر به عنوان یک نمونه متن قرارداد سئو استفاده کرده و بخش های مختلف آن را برای خود، تغییر دهید:

این قرارداد فی مابین … به عنوان برنامه نویس، طراح و بهینه ساز سایت
به نشانی …
با شماره تماس …
و از طرف دیگر … به نشانی …
با شماره تماس … بعنوان کارفرما با شرایط ذیل منعقد میگردد.

ماده 1) موضوع قرارداد:

سئو و بهینه سازی و مدیریت وب سایت … برای رسیدن به رتبه های اول تا سوم نتایج گوگل.

آدرس سایت ها:

  • وب سایت …

ماده 2) مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ … لغایت یک سال می باشد.
مدت زمان اعلام شده در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.

تبصره: در صورت تصمیم هر یک از طرفین جهت فسخ قرارداد، می بایستی موضوع فسخ یک ماه قبل بصورت کتبی به طرف مقابل اعلام و ضمن تسویه حساب کامل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام گردد.

ماده 3) مبلغ قرارداد:

مبلغ قرارداد به صورت ماهانه … می باشد.

تبصره 1: این مبلغ برای کار مستمر روزانه معادل … ساعت بر روی سایت مجموعه یا ارائه گزارشکار هفتگی و ماهانه پیشرفت سئو سایت

تبصره 2: این مبلغ بابت دورکاری تمام موراد محوله و هرگونه هزینه های مجری به ایشان پرداخت میگردد و هیچگونه تعهد ثانویه دیگری برای کارفرما ندارد.

نحوه پرداخت:

مبلغ … به صورت ماهانه تا پایان قرارداد به حساب مجری، واریز می شود.

شماره شبای بانکی …

ماده 4) تعهدات کارفرما:

1-4) کارفرما موظف است از زمان تاریخ شروع قرارداد و در طول زمان انجام پروژه اطلاعات و تجربیات مورد نیاز برای تولید محتوا سایت را در هر زمانی که مجری درخواست می کند. در اسرع وقت در اختیار او قرار دهد.

2-4) کارفرما موظف است زمانی که دسترسی سایت را به افراد دیگر می دهد، مجری را در جریان قرار دهد. در غیر این صورت مجری هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات ایجاد شده پس از این دسترسی ها، نخواهد داشت.

3-4) کارفرما متعهد است نسبت به پرداخت به موقع مبلغ قرارداد مطابق ماده ۳ قرارداد به مجری اقدام نماید. چنانچه در طول پروژه کارفرما به هر دلیل، پرداخت هزینه ی مشخص شده در قرارداد سایت را پرداخت ننماید (یا با تاخیر 15 روزه پرداخت نمایند)، این به منزله فسخ قرارداد و قبول عدم ادامه همکاری می باشد و چنانچه تمایل به ادامه همکاری داشته باشند، نیاز به ثبت قرارداد جدید می باشد.

4-4) در صورت نیاز به تغییر سرور، کارفرما شرایط لازم برای تغییر سرور را ایجاد بکند. ضمنا هرگاه پیامی از طرف مجری برای بروز کردن ارسال گردید نسبت به بروزرسانی از طرف کار فرما اقدامات لازم صورت پذیرد.

5-4) پیشنهاد می شود کارفرما مبلغ مشخصی را برای رپورتاژآگهی در بازه های زمانی مختلف در نظر بگیرد.

ماده 5) تعهدات مجری:

1-5) مجری متعهد می گردد براساس موضوع قرارداد از لحاظ ارائه خدمات فنی و نحوه انجام کار و بالا آوردن سایت در گوگل، رضایت کارفرما را بطور کامل جلب نماید و هرگونه اعتراض یا عدم رضایت کارفرما از کار انجام شده که به موضوع قرارداد مربوط می گردد باید هرچه سریعتر از سوی مجری رسیدگی و ترتیب اثر داده شود.

2-5) مجری متعهد میگردد از روشهایی که باعث قرار گرفتن وب سایت در لیست سیاه موتورهای جستجو میشود استفاده نکند. در غیر اینصورت ضمن عودت تمام مبلغ قرارداد به کارفرما، نسبت به بهینه سازی یک سایت جدید با تمام مشخصات سایت قبلی بطور رایگان اقدام نماید.

3-5) مجری متعهد می گردد اطلاعات سایت یا شرکت کارفرما را در اختیار هیچ فرد یا شرکت دیگری قرار ندهد.

4-5) مجری متعهد می شود که گزارش هفتگی کاملی از عملکرد تیم سئو در اختیار کارفرما قرار دهد.

5-5) مجری متعهد می شود تمامی امور وب سایت را به طور کامل مدیریت کند.

ماده 6) کلیات:

این قرارداد در 3 صفحه شامل 6 ماده و 7 تبصره در دو نسخه که هر یک بطور مجزا حکم واحد را دارند به امضاء طرفین رسیده است.

 

مجری … کارفرما …

امضاء و اثر انگشت امضاء و اثر انگشت

 

متن قرارداد سئو,نمونه قرارداد بهینه سازی سایت,نمونه قرارداد سئو

مهم ترین بندهایی که باید در قرارداد سئو مشخص شود!

زمانی که مدیر وب سایت رزومه سئوکار یا تیم سئو را مطالعه می کند و مطمئن می شود که آن فرد به اندازه کافی آموزش سئو دریافت کرده است، تصمیم می گیرد که برای امضای متن قرارداد سئو اقدام کند. در این هنگام تیم سئوکار باید قرارداد آماده ای را ارائه دهند که بندهای آن به روشنی حقوق و تکالیف هر یک از طرفین را مشخص کرده باشد. با داشتن یک قرارداد استاندارد و جامع، فرایند آغاز همکاری با کارفرما سریع تر صورت می گیرد و سئوکار موفق می شود پروژه را دریافت کند. در ادامه به چندتا از مهم ترین بندهایی که باید در قرارداد طراحی سایت و سئو گنجانده شود، اشاره می کنیم:

تعهدات سئوکار

موضوع قرارداد سئو ارائه خدمات سئو از طرف تیم بهینه سازی سایت است که متعهد می شود در زمینه های مشخص شده برای بالا بردن رتبه سایت فعالیت کند. به این منظور سئوکار تعهدات و وظایفی خواهد داشت که ملکف است به آن ها پایبند باشد. مشخص کردن کلمات کلیدی تارگت یا هدف از جمله اساسی ترین بخش های متن قرارداد سئو محسوب می شود.

کارشناس سئو باید دقیقا بیان کند که قصد دارد برای ارتقای رتبه سایت در کدام کلمه کلیدی تلاش کند و تا چه حد قرار است آن را بهبود ببخشد. پس از مطرح کردن این مورد، تیم سئو متعهد می شود اطلاعاتی که از کسب وکار کارفرما در اختیار او گذاشته می شود را فاش نکند. همچنین تیم بهینه سازی سایت حق واگذاری پروژه به آژانس های دیگر را ندارد. ارائه گزارش ماهانه یا ۲ ماه یکبار از روند اجرایی پروژه ها نیز جزو تکالیف سئوکار است.

تعهدات کارفرما

کارفرما ممکن است مدیر سایت یا یکی از ادمین های سایت باشد که مشخصات شناسایی او به طور کامل در ابتدای قرارداد درج می شود. این شخص در برابر تیم سئو وظایفی را بر عهده دارد. کارفرما باید از هرگونه فعالیت مخرب مثل استفاده از روش های سئو کلاه سیاه در مدت قرارداد با تیم سئو خودداری کند و درصورتی که با انجام اینگونه اعمال ضرری به سایت او وارد شود، سئوکار مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

کارفرما مکلف است در ابتدای کار دسترسی های لازم به سایت را برای سئوکار ایجاد کند تا او بتواند فعالیت خود را آغاز کند. یکی دیگر از تعهدات کارفرما در قبال تیم سئو این است که اهداف و خواسته های خود را به طور کامل و واضح در اختیار سئوکار قرار دهد. کارفرما باید متعهد شود که انجام یک پروژه بار مالیاتی برای سئوکار نداشته باشد و درصورتی که شامل مالیات گردد کارفرما هزینه های آن را متقبل شود.

مدت قرارداد

در این بند از قرارداد سئو باید مدت زمان پروژه معین شود. همچنین چنانچه می خواهید قرارداد دقیق تری بنویسید که در مقابل تغییرات برنامه انعطاف پذیر باشد، می توانید یک بازه زمانی را به عنوان مهلت اضافه پیشبینی کنید. به عنوان مثال ممکن است در روند گرفتن دسترسی از کارفرما و وارد شدن به سایت وقفه زمانی ایجاد شود.

شما می توانید احتمال چنین اتفاقاتی را در قالب بازه زمانی متغیر در قرارداد جای دهید. البته به عنوان تبصره این بند باید گفت اصولا حوادث سیاسی، اجتماعی و جوی جزو تعهدات سئوکار تلقی نمی شود.

هزینه و نحوه پرداخت

از مواردی که احتمال اختلاف در آن بیشتر است و یکی از دلایل فسخ تعداد زیادی از قراردادهای سئو به حساب می آید، بندهای مربوط به هزینه خدمات سئو، زمان و نحوه پرداخت آن است. در این قسمت باید هزینه هر کدام از خدمات سئو به صورت جداگانه و با ذکر جزئیات بیان شود. سپس زمان پرداخت و مبلغ آن به دقت مشخص شود. ممکن است پرداخت ها به صورت ماهیانه باشد یا طرفین توافق کنند که به ازای دریافت هر پروژه کارفرما مبلغی را پرداخت کند. تمام این موارد باید به طور کامل و صریح در قرارداد سئو مطرح گردند.

قواعد حل اختلاف

در آخرین بند از قرارداد سئو لازم است طرفین قرارداد با هم توافق کنند که درصورت بروز هر نوع اختلاف، چطور برای رفع آن اقدام خواهند کرد. به عنوان مثال کارفرما و سئوکار می توانند تصمیم بگیرند که اگر پس از عقد قرارداد اختلافی بین آن ها ایجاد شد، در مرحله اول به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و درصورت برطرف نشدن مشکل، دعوای خود را در مراجع قضایی و دادگاه ها طرح کنند.

علاوه بر این اگر قرار است هر کدام از طرفین حق فسخ قرارداد را داشته باشند این موضوع باید به صراحت در قرارداد ذکر شود. بر فرض سئوکار می تواند بیان کند که عدم پرداخت هزینه خدمات سئو در بازه زمانی معین، به منزله فسخ قرارداد و خاتمه همکاری است. در این صورت برای ادامه همکاری، سئوکار و کارفرما باید قرارداد جدیدی منعقد کنند.

نتیجه گیری

اگر دوره آموزش سئو را به پایان رسانده اید و قصد دارید وارد بازار کار شوید، باید اصول قراردادهای کاری را بیاموزید. هنگامی که می خواهید با یک کارفرما توافق کرده و از او پروژه دریافت کنید، داشتن یک قرارداد سئو می تواند از حقوق شما محافظت کند. قرارداد سئو همچنین حقوق کارفرما را نیز تامین می کند و باعث جلب اعتماد او می شود. به این ترتیب اعتبار شما در بین مشتریان بیشتر می شود و کارفرمایان متوجه می شوند که شما در کار خود جدی هستید.

برای اینکه قرارداد سئو کارکرد مطلوبی برای طرفین داشته باشد لازم است بر اساس قواعد قراردادهای استاندارد و قانونی تنظیم شود. ذکر جزئیات و اطلاعات کامل در خصوص موضوع قرارداد و طرفین آن، باعث می شود یک توافق نامه کامل و جامع داشته باشید که هم برای کارفرما و هم برای سئوکار سودمند است.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

پروپوزال,پروپوزال آماده سئو,پروپوزال سئو

اگر سئو را فرا گرفته اید و به فکر ورود به بازار کار هستید، اولین کاری باید برای ورود به این عرصه انجام دهید تنظیم پروپوزال سئو است.

شما باید بتوانید توانایی های خودتان در زمینه سئو سایت را به خوبی ارائه دهید و خودتان را به نحوی به کارفرما معرفی کنید که او به کار کردن با شما ترغیب شود. برای این کار ما به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به جزئیات پروپوزال نویسی مسلط شوید.

پروپوزال سئو چیست؟

پیش از عقد قرارداد تیم سئو سایت با کارفرما، لازم است سئوکار، اهداف و برنامه هایی که برای بهینه سازی سایت دارد، را در قالب یک فایل متنی به کارفرما ارائه کند. به این ترتیب نقشه ذهنی کارشناس سئو و جزئیات فعالیت هایی که قصد دارد انجام دهد، برای هر دو طرف مشخص خواهد شد.

پروپوزال سئو سایت به تیم سئو کمک می کند تا یک چارچوب کلی و از پیش تعیین شده برای معرفی خدمات خود داشته باشد و آن را برای مشتریان بالقوه ارسال کند.

این کار در زمان شما به طرز قابل توجهی صرفه جویی می کند و نیازی نیست فعالیت های خود را برای هر یک از مشتریان به طور جداگانه تشریح کنید. همچنین با استفاده از پروپوزال آماده سئو نگران این نخواهید بود که برخی نکات راجع به خدمات خود را فراموش کنید و در ادامه همکاری با سایت به مشکل بربخورید. بنابراین پیشنهاد ما این است که یک پروپوزال قدرتمند با رعایت استانداردهای مربوط به نگارش پروپوزال سئو تهیه کرده و از آن برای جذب مشتریان کمک بگیرید.

چرا باید از پروپوزال سئو استفاده کنیم؟

پروپوزال سئو برای سئوکارها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا درصورتی که این افراد نتوانند به درستی خدمات و شیوه کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنند، موفق به دریافت پروژه از کارفرما نخواهند شد.

در حقیقت پروپوزال سئو نوعی پیشنهاد است که از سوی کارشناس سئو و تیم بهینه سازی سایت، به کارفرمایان ارائه می شود و از آن ها برای عقد قرارداد و سفارش خدمات سئو دعوت می کند. در نتیجه هرچه پروپوزال کامل تر و دقیق تر باشد، احتمال اینکه کارفرما شرایط سئوکار را پذیرفته و پروژه های سایت خود را به او واگذار کند، بیشتر است.

یک راهکار موثر برای نوشتن پروپوزال قوی مشاهده چند نمونه پروپوزال سئو است که به شما کمک می کند با سایر افراد فعال در عرصه ارائه خدمات سئو رقابت کنید.

پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد؟

داشتن یک پروپوزال سئو که با رعایت اصول پروپوزال نویسی و مطابق با نیاز مشتریان نوشته شده باشد، می تواند شانس موفقیت شما را در گرفتن پروژه از کارفرما بیشتر کند. پروپوزال سئو زمینه فروش خدمات شما را فراهم می کند، بنابراین باید در تنظیم آن دقت و ظرافت فراوانی به خرج دهید؛ اما سوال اساسی این است که پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد و یک پروپوزال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در زیر تمام مواردی که باید در پروپوزال سئو خود بگنجانید قید شده است:

تعریف مشکلات مشتری و ارائه راهکار برای آن

در ابتدای پروپوزال از مشتری بابت زمانی که صرف کرده است تا با شما تماس بگیرد تشکر کنید. سپس باید به او ثابت کنید که به خوبی مشکلات او را درک کرده و خواسته های او را فهمیده اید. ممکن است مشتری نگران افت ترافیک سایت خود باشد یا از بی فایده بودن تلاش های خود برای ارتقا رتبه سایتش ناراحت باشد. شما به عنوان متخصص سئو موظف هستید در گام اول با مشتری ابراز همدردی کرده و به او بگویید که مشکل او را درک می کنید.

به عنوان شروع مهم است که به مشتریان خود اطمینان دهید که به اندازه کافی آموزش سئو دیده اید و توانایی کمک کردن به آن ها برای حل مشکل سایتشان را دارید.

شرح استراتژی سئو اختصاصی

در این مرحله از تهیه پروپوزال سئو سایت لازم است لیستی از خدماتی که تیم سئو شما ارائه می کند، تنظیم کنید. این خدمات ممکن است سئو فنی، سئو محتوا، سئو داخلی یا سئو خارج از سایت باشد. همچنین می توانید اهداف خود را به صورت کلی و در سه گام اصلی ارزیابی سئو، راه اندازی سئو و خدمات سئو ماهانه معرفی کنید. توصیه می کنیم در انتها شاخص هایی را که تیم شما را منحصر به فرد می کند، یاداوری کنید تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب کرده و او را برای ادامه همکاری مشتاق کنید.

به خاطر داشته باشید که در تنظیم پروپوزال سئو صرفا واقعیت ها و روند کار خود را بیان کنید و از مطرح کردن اهداف غیرواقعی و ناممکن مثل دوبرابر کردن ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه، بپرهیزید. به این دلیل که اصولا سئو تا حد زیادی غیرقابل پیشبینی است و مدام به سوی رشد و تکامل حرکت می کند. بنابراین با وعده های غیرقابل دسترسی احتمال دارد به اعتبار خود ضربه بزنید.

تعریف محدوده خدمات

قسمتی از پروپوزال سئو خود را به توضیح محدوده خدمات پیشنهادی خود اختصاص دهید. همچنین می توانید چند بسته سئو را پیشنهاد کنید و جزئیات و مزایای آن را شرح دهید. تمام خدمات سئوی خود از قبیل ارزیابی سئو، برنامه ریزی استراتژیک، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، خدمات سئو ماهانه و… را با اطلاعات کامل در پروپوزال سئو قید کنید. مشتریان معمولا خواهان مزایا و تغییرات ملموس در سئو سایت خود هستند پس مطمئن شوید که بسته های پیشنهادی شما نیازهای آنان را پوشش می دهد.

قیمت گذاری و جدول زمانی را مشخص کنید.

در نهایت قیمت های پیشنهادی خود را برای مشتری ارائه کنید و مبلغ معین برای هر یک از خدمات را بیان کنید. برای اطلاع از قیمت ها می توانید در اینترنت جستجو کرده و از تعرفه رایج سئوکاران مطلع شوید. همچنین زمان موردنیاز برای هر پروژه را تخمین زده و در پروپوزال سئو آن را به اطلاع مشتریان برسانید.

توافقنامه نهایی را تنظیم کنید.

آخرین مرحله از پروپوزال سئو سایت که موفقیت شما در فروش خدمات سئو را تعیین می کند، توافق کاری است. سعی کنید توافقنامه را مملو از عبارات حقوقی ننویسید تا باعث خستگی مشتری نشوید. در عوض یک صفحه را برای ابراز قصد مشتری به واگذاری پروژه اختصاص دهید و در آن شرایط قرارداد سئو و روند کاری و مبلغ توافقی را قید کنید.

ایجاد یک قرارداد ساده با ذکر جزئیاتی که از حقوق شما محافظت کند، می تواند جدیت شما در کار را نشان بدهد. چندین پروپوزال آماده سئو در اینترنت وجود دارند که می توانید نمونه هایی از توافقنامه را در آن ها مشاهده کنید؛ با اینحال توصیه می کنیم در هنگام توافق برای گرفتن یک پروژه و عقد قرارداد، حتما با وکیل خود درباره بندهای توافقنامه مشورت کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از مدیران وب سایت ها برای بهبود ترافیک یا افزایش بازدید سایت خود اقدام به همکاری با متخصصان سئو یا تیم های سئوکار می کنند. اما در این بین چه چیزی باعث می شود مشتریان به عقد قرارداد با برخی از سئوکاران تمایل بیشتری داشته باشند؟ راز این انتخاب در تهیه یک پروپوزال سئو حرفه ای و متقاعدکننده است.

اگر تیم شما هم خدمات سئو ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم به کمک نکاتی که در بالا ذکر شد، اقدام به تنظیم پروپوزال سئو سایت کرده و میزان فروش خدمات خود را بیشتر کنید. همچنین برای داشتن پیش زمینه ای از طراحی پروپوزال سئو می توانید با جستجو در اینترنت نمونه هایی از پروپوزال آماده سئو را مشاهده کنید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

WormGPT نسخه ای جدید از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT است که با نرم افزار اصلی شرکت OpenAI خیلی فاصله دارد. این چت بات توسط یک هکر خلق شده و برای تولید بدافزار و راه اندازی حملات فیشینگ از آن استفاده میشود. نکته عجیبی که درباره این چت بات وجود دارد این است که هیچ محدودیت یا چهارچوب اخلاقی ندارد.

براساس گزارش شرکت SlashNext، توسعه‌دهنده WormGPT دسترسی به این چت‌بات را در یک انجمن گفت‌وگوی هکری می‌فروشد. این شرکت که این چت‌بات را آزمایش کرده است، می‌گوید هکرها حالا مشغول تولید ابزارهایی شبیه به ChatGPT هستند که برای امور خرابکارانه به‌کار می‌روند.

به‌نظر می‌رسد که این چت‌بات اولین‌بار در ماه مارس معرفی شده بود، اما در ماه گذشته میلادی شروع به کار کرد. این برنامه برخلاف ChatGPT یا گوگل بارد هیچ محدودیتی ندارد و پاسخ هر درخواست مخربی را می‌دهد. برای مثال، با این برنامه می‌توانید به زبان پایتون بدافزار بنویسید و برای اجرای حملات خود راهنمایی دریافت کنید.

WormGPT با کدام مدل هوش مصنوعی ساخته شده است؟

خالق WormGPT می‌گوید برای ساخت این چت‌بات از یک نسخه قدیمی و متن‌باز مدل زبانی بزرگ OpenAI به نام GPT-J استفاده کرده است. سپس این مدل با داده‌های مربوط به خلق بدافزار آموزش داده شده تا این برنامه حاصل شود.

توسعه‌دهنده این چت‌بات می‌گوید: «این پروژه می‌خواهد جایگزینی برای ChatGPT باشد و به شما اجازه دهد کارهای غیرقانونی انجام دهید و در آینده به‌راحتی دستاوردهای خود را به‌صورت آنلاین بفروشید. هر چیزی در رابطه با [هکرهای] کلاه سیاه که بتوانید فکرش را بکنید، با WormGPT قابل انجام است و به همه اجازه می‌دهد تا بدون ترک خانه خود بتوانند هر فعالیت خرابکارانه‌ای را که بخواهند، انجام دهند.»

SlashNext می‌گوید در آزمایشی که با این چت‌بات داشته، توانسته است یک حمله فیشینگ را شبیه‌سازی کند و نتایج کار شگفت‌انگیز بوده است. البته خوشبختانه دسترسی به WormGPT چندان ارزان نیست و برای استفاده از این چت‌بات باید ماهانه 60 یورو یا سالانه 550 یورو هزینه بپردازید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

Orphan Pages,پیدا کردن صفحات یتیم,چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم

خطای صفحات یتیم یکی از چالش هایی است که برخی وب سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. با وجود تاکید فراوان کارشناسان سئو بر استفاده از لینک های داخلی و خارجی برای بهبود سئو سایت، همچنان وب سایت هایی هستند که با عدم رعایت این نکته، دارای صفحات یتیم هستند و با این کار به سئو خود لطمه می زنند.

صفحاتی که لینک داخلی از دیگر صفحات سایت دریافت نکرده اند، صفحات یتیم نامیده می شوند و حتی از نظر گوگل هم برای سایت مضر هستند. احتمالا شما هم از خود می پرسید حالا چه باید کرد؟ چطور این مشکل را حل کنیم؟ اصلا چطور می توان صفحات یتیم را شناسایی کرد؟

با مطالعه ادامه این مطلب پاسخ همه سوالات خود درباره خطای صفحات یتیم و نحوه رفع مشکل آن را خواهید یافت.

منظور از صفحات یتیم (Orphan Pages) چیست؟

یکی از اقداماتی که متخصصان بهینه سازی سایت در هنگام آموزش سئو بر آن تاکید دارند، این است که مدیران سایت ها با ایجاد لینک های داخلی و خارجی برای ارتقا رتبه سایت خود تلاش کنند. بنابراین همه ما از اهمیت لینک ها در صفحات سایت آگاه هستیم. اما گاهی برخی از صفحات سایت ها بدون اینکه هیچ لینکی دریافت کنند، کاملا سرگردان در اینترنت رها می شوند.

دسترسی به این صفحات که صفحات یتیم (Orphan Pages) نامیده می شوند، بدون داشتن URL آن ها غیرممکن است. به این معنا که کاربران اینترنت نمی توانند از طریق جستجو به این صفحه ها دسترسی داشته باشند و هیچ لینک داخلی برای هدایت به آن ها نیز وجود ندارد. این موضوع سبب می شود خزنده های گوگل در شناسایی صفحات یتیم، ناتوان باشند.

خزنده های موتور جستجو، صفحات مختلف وب را از طریق فایل نقشه سایت و همینطور به کمک لینک های موجود در سایت پیدا می کنند. از همین رو هیچ شانسی برای کشف صفحات یتیم توسط گوگل وجود ندارد، زیرا هیچ لینک داخلی از سایر صفحات سایت شما ندارند.

این تعریفی ساده از خطای صفحات یتیم است که به عنوان مقدمه می تواند ما را در شناخت علت یتیم شدن یک صفحه، چگونگی رفع مشکل آن و جلوگیری از بروز این مسئله در آینده یاری دهد.

چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

تا اینجا با معنای صفحات یتیم و ویژگی های آن آشنا شدیم، اما سوال اساسی این است که اصلا چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

در واقع باید بگوییم یتیم شدن یک صفحه ممکن است به دلایل تصادفی یا عمدی باشد و از اتفاقات مختلفی در سایت نشات بگیرد.

شایع ترین علت شکل گیری صفحات یتیم، نداشتن فرآیندهایی برای انتقال سایت است. همچنین دیگر عوامل تصادفی که می توانند شما را با خطای صفحات یتیم مواجه کنند، تغییرات ناوبری سایت، طراحی و برنامه نویسی مجدد سایت است.

خزنده هایی که صفحات را از طریق لینک ها پیدا می کنند، قادر به کشف صفحات یتیم نیستند و این موضوع می تواند به سئو سایت شما ضربه بزند.

البته گاهی اوقات صفحات یتیم به طور عمدی ساخته می شوند و برای اقداماتی مثل فرود تبلیغاتی و پولی استفاده می گردند. سئوکار یا مدیر وب سایت این امکان را دارد که برخی صفحات را از دید مخاطبان و موتور جستجو پنهان کند، اما آیا چنین کاری توصیه می شود؟ خیر!

در واقع موتور جستجوی گوگل Orphan Pages را به عنوان یک عامل مخرب سئو سایت معرفی می کند و تاثیر منفی آن بر بهینه سازی سایت را گوشزد کرده است. به این دلیل که موتور جستجو به کمک لینک های موجود در صفحه و همچنین نقشه سایت شما، اقدام به ارزیابی تمام صفحات کرده و آن ها را رتبه بندی می کند؛ پس اگر صفحه ای را ایجاد کرده و فراموش کنید که از جای دیگری در سایت خود به آن پیوند بدهید، رتبه مربوط به آن صفحه را از دست خواهید داد.

چرا صفحات یتیم برای سئو مضر هستند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، اولین خطای صفحات یتیم این است که به سختی توسط موتور جستجو ایندکس می شوند.

خزنده هایی که از طریق لینک ها وارد صفحات مختلف سایت شما می شوند، برای ورود به صفحات یتیم هیچ لینکی در اختیار ندارند. زمانی که صفحه جدیدی را به سایت خود اضافه می کنید و مطالبی را در آن نشر می دهید، لازم است از صفحات دیگر به آن محتوا لینک بدهید تا از این طریق صفحه جدید خود را به گوگل معرفی کنید.

زمانی که هیچگونه لینک داخلی برای یک صفحه وجود ندارد، به نظر می رسد مطالب آن صفحه اهمیت کمی دارند، پس موتور جستجو زحمت کشف و ارزیابی آن ها را به خود نمی دهد چون معتقد است اگر محتوای مفیدی در یک صفحه وجود داشته باشد، قطعا در صفحات دیگر لینک می شود.

با این تفاسیر حتما متوجه شده اید که صفحات یتیم برای موتور جستجو و کاربران اینترنت مانند موجودی نامرئی هستند که راه ارتباطی با آن ها ندارند.

علاوه بر این وجود صفحات یتیم می تواند به تجربه کاربری سایت لطمه بزند و مطالبی که واقعا برای کاربر مفید هستند، را از دسترس او خارج کند. از طرف دیگر صفحه یتیم از آنجا که به صفحات دیگر سایت متصل نیست، نرخ پرش را افزایش می دهد.

کاربرانی که با داشتن URL صفحه وارد آن می شوند، پس از مطالعه محتوا هیچ لینکی برای مشاهده بخش های دیگر همان سایت ندارند؛ بنابراین چاره ای ندارد جز اینکه صفحه را ترک کنند. درحالی که اگر در هر یک از صفحات لینک های داخلی قرار داده شوند، کاربر مدام در سایت می چرخد. به این ترتیب می بینید که صفحات یتیم در افزایش نرخ خروج و کاهش نرخ تبدیل نقش دارند.

چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم؟

برای اینکه هرچه زودتر Orphan Pages را شناسایی کرده و برای غلبه بر خطای صفحات یتیم اقدام کنید، لازم است لیستی از URLهایی که موتور جستجو قابلیت خزیدن در آن ها را دارد، گردآوری کنید. سپس این لیست باید با URLهایی که کاربران سایت مشاهده می کنند، مقایسه شود. این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما نگران نباشید؛ در زیر راهنمای کامل پیدا کردن صفحات یتیم ذکر شده است:

لیست کردن crawlable links

ابزارهای متعددی وجود دارند که می توانند به شما در مشاهده URLهای قابل خزیدن (crawlable links) کمک کنند. یکی از بهترین این ابزارها سایت Ahrefs است. شما می توانید با ورود به این سایت و ایجاد حساب از امکانات Ahrefs Webmaster Tools به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید.

برای پیدا کردن این URLها وارد بخش حسابرسی سایت شوید و روی ایجاد پروژه جدید کلیک کنید. سپس تب منابع URL را باز کرده و بک لینک ها را به عنوان منبع URL علامت بزنید. ادامه دستورالعمل ها را دنبال کنید و در نهایت خزیدن را اجرا کنید. نتایج به دست آمده از Page Explorer را ذخیره نمایید. این سند در مراحل بعدی به کار گرفته خواهد شد.

پیدا کردن urlهای دارای بازدید

در مرحله بعدی از برطرف کردن خطای صفحات یتیم، باید لیستی از URLهایی که توسط کاربران بازدید می شوند را جمع آوری کنید. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد اما به عنوان یک روش آسان و سریع پیشنهاد می کنیم از منابع داده ای که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید. فایل های داده ای از آن جهت که توسط سرور ثبت می شوند دقت بیشتری دارند. بسته به نوع سرور می توانید به یکی از سه روش زیر URLهای دارای بازدید را پیدا کنید:

  • دسترسی به فایل های گزارش آپاچی (لینوکس)
  • دسترسی به فایل های گزارش NGINX (لینوکس)
  • دسترسی به فایل های گزارش IIS (ویندوز)

پیدا کردن URLهای دارای بازدید از طریق گوگل آنالیتیکس راهی ساده تر است که برای همه سرورها موثر خواهد بود. در این شیوه ابتدا باید وارد حساب Data Studio خود شوید و یک گزارش جدید ایجاد کنید. سپس Google Analytics را به عنوان منبع داده خود علامت بزنید و حسابی که می خواهید بررسی شود را انتخاب کنید.

ویژگی GA4 را انتخاب کرده و منبع داده را روی آن تنظیم کنید. پس از آن باید روی Page path کلیک کرده و متریک را نیز روی Views تنظیم کنید. با قرار دادن حالت مرتب سازی روی ترتیب نزولی و انتخاب محدوده زمانی پیش از زمان نصب GA4 می توانید نتایج را مشاهده کنید.

در نهایت کافی است با کلیک روی Export فایل گزارش را ثبت کنید. بعد از اینکه گزارش URLهای دارای بازدید را دریافت کردید می توانید با کمک Data Studio موارد تکراری را پاکسازی کنید.

چگونه صفحات یتیم را تعمیر کنیم؟

پس از اینکه URLهای قابل خزیدن و URLهای دارای بازدید را لیست کردید، زمان آن رسیده است که این دو گروه را به هم متصل کنید. برای این کار در Google Sheets یک برگه جدید باز کرده و ۳ تب با عنوان های crawl، hits و cross ایجاد کنید.

در تب اول تمام crawlable links را جایگذاری کنید و در تب دوم نیز remaining URLs را قرار دهید. با وارد کردن تابع زیر در تب سوم کار تمام می شود:

=UNIQUE(FILTER(hits!A:A, ISNA(MATCH (hits!A:A, crawl!A:A, 0))))

برخی از سئوکارها دچار این اشتباه می شوند که لینک های داخلی را به تمام صفحات یتیم سایت ارجاع می دهند، در حالی که در ابتدای مطلب نیز گفتیم که همه صفحات یتیم اتفاقی ایجاد نمی شوند. بنابراین دلیلی ندارد صفحه یتیمی که عمدا و برای مقاصد مختلفی طراحی شده است، را درست کنیم.

چگونه از یتیم شدن صفحات جلوگیری کنیم؟

به دلیل زمان بر بودن و پیچیده بودن فرآیند رفع مشکل Orphan Pages بسیاری از صاحبان وب سایت ها ترجیح می دهند به مرور زمان این صفحات را شناسایی و با لینک سازی داخلی برای آن ها، مشکل را رفع کنند. در ادامه چند تا از مهم ترین راه های جلوگیری از یتیم شدن صفحات قید شده است:

  • صفحات یتیم با محتوای یکسان یا مشابه با صفحه دیگری باید ادغام شوند. این به معنای ادغام محتوا و هدایت URL یتیم به صفحه دیگر است.
  • صفحات یتیمی که هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارند و به طور اتفاقی ایجاد شده اند، باید حذف شوند.
  • هنگامی که قصد مهاجرت سایت را دارید با برنامه عمل کنید. شما می توانید با هدایت صفحات قدیمی به نسخه های جدید با تغییر مسیر 301 از لینک های شکسته و سردرگمی در وب سایت خود جلوگیری کنید.
  • یک ساختار سایت مناسب انتخاب کنید. ایجاد پیوند به صفحات جدید به صورت دستی احتمال خطا دارد و ممکن است برخی صفحات را از یاد ببرید. اما با کمک ساختارهای مناسب، وردپرس به صورت خودکار بک لینک داخلی از صفحه اصلی ایجاد می کند و هیچ صفحه ای بدون لینک باقی نمی ماند.

نتیجه گیری

صفحات یتیم مانند جزایر سرگردانی در فضای اینترنت هستند که به حال خود رها شده اند و هیچکس به آن ها دسترسی ندارد. این صفحات به دلیل اینکه هیچ لینک داخلی دریافت نکرده اند، برای خزنده های گوگل و کاربران اینترنت نمایش داده نمی شوند. اگر به سئو سایت خود اهمیت می دهید لازم است خطای صفحات یتیم را جدی بگیرید و برای تعمیر آن ها اقدام کنید. وجود صفحات یتیم می تواند روند رتبه گیری و افزایش ترافیک سایت شما را دچار اخلال کند. در این مطلب تلاش کردیم راه های پیدا کردن صفحات یتیم و نحوه تعمیر آن ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

 

اگر یک متخصص سئو باشید یا در این زمینه فعالیت داشته باشید حتما اصطلاح مزرعه لینک (Link Farm) را شنیده اید. قاعدتاً راه اصولی برای افزایش ترافیک سایت تولید محتوای با کیفیت می باشد، اما برخی افراد همواره سعی داشته اند که با استفاده از روش های نامطلوب سریع تر به نتیجه برسند. ایجاد مزرعه لینک یکی از همین روش ها است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم و راجع به تاثیر مزرعه لینک در سئو با شما صحبت کنیم.مزرعه لینک چیست؟

منظور از مزرعه لینک یا Link Farm مجموعه ای از سایت ها است که به صورت شبکه ای به یکدیگر لینک می دهند تا رتبه سایت خود را بالا ببرند. در این روش تعداد زیادی از سایت ها به صورت دستی یا با استفاده از ربات ها به یکدیگر لینک می دهند و به این طریق لینک های بسیار زیادی رد و بدل می شود. به چنین فرآیندی مزرعه لینک گفته می شود که شباهت فراوانی به شبکه های وبسایت خصوصی (PBN) دارد، اما تفاوت اساسی این دو مفهوم در این است که PBNها لینک را برای سایت های خارجی ارسال می کنند، در حالی که در مزرعه لینک، لینک ها بین گروه خاصی که آن شبکه را تشکیل داده اند، مبادله می شود.

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

مزرعه لینک از چه زمانی ایجاد شد؟

قبل از اینکه درباره نقش مزرعه لینک در سئو صحبت کنیم، بیایید نگاهی به تاریخچه شکل گیری مزرعه لینک بیندازیم. در گذشته الگوریتم گوگل، سایت ها را بر اساس بک لینک های آن ها رتبه بندی می کرد و بر این عقیده بود که وب سایت ها باید با لینک دادن به صفحات باکیفیت و مفید، به اشتراک گذاری محتواهای سودمند کمک می کنند. هدف گوگل از چنین الگوریتمی این بود که وب سایت های معتبر به سایت های تازه کاری که مطالب قدرتمندی منتشر می کردند، لینک بدهند تا آن ها را برای رتبه گیری حمایت کنند. اما این اوضاع به دور از واقعیت و تا حدودی رویایی به نظر می رسید چون طولی نکشید که مدیران سایت ها از الگوریتم گوگل سوءاستفاده کردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به تبادل لینک های فراوان با سایت هایی کردند که لزوما محتوای مفیدی برای ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جای اینکه تمرکز خود را بر کیفیت مطالب بگذارند، تلاش کردند با پر کردن صفحات خود از لینک های مختلف، الگوریتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه های بالا دست پیدا کنند. شکل گیری مزرعه لینک از همینجا آغاز شد و فعالان سئو به لینک سازی شبکه ای روی آورند تا بازدید بیشتری بگیرند و سریع تر رتبه سایت خود را بالا ببرند.

آیا مزرعه لینک در سئو مهم است؟

حالا که با تاریخچه مزرعه لینک آشنا شدیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اساساً نقش مزرعه لینک در سئو چیست؟

آیا این روش به عنوان یک شیوه صحیح و قابل قبول توسط گوگل پذیرفته شده است؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت مزرعه لینک یکی از متدهای سئو کلاه سیاه محسوب می شود، بنابراین مسلماً از طرف موتور جستجوی گوگل تایید نمی شود. اما در واقعیت اوضاع کمی متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوریتم های فوق پیشرفته و هوشمندی را به کار می گیرد و از سال ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی لینک های باکیفیت و بی کیفیت استفاده می کند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت دیگر گوگل همیشه در به دام انداختن لینک های مصنوعی موفق عمل نمی کند. به همین دلیل برخی از سئوکارها یا بازاریابان دیجیتال اقدام به لینک سازی از طریق مزرعه لینک می کنند. این عمل غالبا در صنایعی که لینک سازی در آن ها به روش های معمولی، دشوار است، صورت می گیرد مثل سایت هایی که فعالیت مربوط به قمار دارند.

آنچه که اهمیت دارد و همواره توسط اساتید آموزش سئو مطرح می شود، این است که ساخت مزرعه لینک هم مثل سایر روش های سئو کلاه سیاه، ریسک هایی را برای کسب و کار اینترنتی شما به دنبال خواهد داشت. درصورتی که مزرعه لینک توسط گوگل تشخیص داده شود، وب سایت با جریمه گوگل مواجه خواهد شد و آسیب جدی به سئو سایت وارد می شود.

جریمه گوگل بستگی به دامنه و بزرگی مزارع لینک دارد و ممکن است منجر به افت رتبه سایت یا حتی در مواردی حذف دائمی آن سایت شود. در نتیجه یک سئوکار موفق تلاش می کند تا از استراتژی های صحیح و استاندارد که مبتنی بر کیفیت محتوا هستند، برای دریافت ترافیک اورگانیک استفاده کند.

نحوه شناسایی مزرعه لینک در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لینک در سئو توصیه می شود زمانی که قصد دارید برای دریافت لینک از یک سایت اقدام کنید، ابتدا مطمئن شوید که وابسته به مزرعه لینک نیست. برای شناسایی مزارع لینک چند راه وجود دارد که در زیر لیست شده اند:

1- کیفیت کلی سایت را ارزیابی کنید

وب سایت هایی که وابسته به مزارع لینک هستند، معمولا محتوای باکیفیت و مفیدی ندارند و مطالب آن ها شامل متن های ضعیف، کپی یا ترجمه های بی سر و ته از سایت های دیگر است. طراحی قالب این قبیل سایت ها اکثرا بدون سفارشی سازی هستند و در حالی که دامنه و دسته های سایت سعی دارند شما را متقاعد کنند که سایت های معتبری محسوب می شوند، محتوای بی کیفیت خلاف آن را ثابت می کند.

2- صفحات «درباره نویسنده» یا «درباره ما» را پیدا کنید

وب سایت هایی که با مزارع لینک همکاری می کنند در بیشتر مواقع نویسندگان ناشناس یا نویسندگانی با هویت جعلی دارند. در ضمن این نوع سایت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب می کنند و نمی توان فهمید که دقیقا چه کسی مدیریت این صفحه را بر عهده دارد. سایت هایی که جزئی از مزارع لینک هستند، تمایل دارند در متن های خود کلمات کلیدی زیادی را به طور اغراق آمیزی به کار ببرند.

3- تعداد وب سایت های لینک شده را بررسی کنید

ایجاد بک لینک یک تاکتیک مفید و موثر در سئو است، اما سئوکاران همیشه به تعداد لینک های ایجاد شده توجه دارند؛ چرا که وجود لینک های بیش از حد در یک صفحه موتور جستجو را دچار بدبینی می کند. زمانی که لینک های زیادی در یک صفحه وجود دارد، ممکن است با یک مزرعه لینک مواجه باشید. بنابراین باید به کمک گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سایت هایی که لینک داده شده اند را بررسی کنید.

4- اجازه ندهید معیارهای سئو، شما را فریب دهند

اگرچه مزرعه لینک معمولا توسط ربات ها ساخته می شود، اما به صورت دستی نیز قابل ایجاد است؛ بنابراین صرفا به ظاهر طراحی و قالب یک سایت اکتفا نکنید؛ زیرا ممکن است یک وب سایت بر اساس اصول سئو طراحی شده باشد، اما به این معنا نیست که نمی تواند بخشی از یک مزرعه لینک باشد. ریزبین باشید و از معیارهای دقیق تری مثل ترافیک جستجوی ارگانیک سایت استفاده کنید. با بررسی سابقه ترافیک ارگانیک یک سایت می توانید دیدگاهی درباره روند رشد سایت داشته باشید و موارد مشکوک را کشف کنید.

لینک سازی انبوه,مزرعه لینک,مزرعه لینک در سئو

نتیجه گیری

مزرعه لینک به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه شناخته می شود که با ایجاد لینک های زیاد، ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. برخی از مدیران سایت ها و سئوکاران این شیوه را به کار می گیرند، بدون اینکه به نتایج زیان بار مزرعه لینک در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوی گوگل چند سال پیش با رونمایی از الگوریتم پنگوئن اقدام به شناسایی و جریمه سایت هایی کرد که متصل به مزارع لینک بودند. اگر قصد دارید کسب وکار اینترنتی خود را توسعه دهید و به افزایش بازدید برسید، توصیه می کنیم در دوره آموزش سئو شرکت کرده و روش های قانونی و درست را برای این کار بیاموزید. اگرچه امکان دارد بروز نتایج سئو و بهینه سازی سایت کمی زمان بر باشد، اما راهی مطمئن و امن برای معرفی برند شما به عنوان یک کسب و کار معتبر است.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

 

تقریباً هر صاحب وب سایت حداقل یک بار با چالش سختی کلمه کلیدی روبرو شده است. در واقع، این مفهوم به عنوان یک موضوع اساسی در محتوای آموزشی سئو در نظر گرفته می شود و برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که درک کاملی از آن داشته باشند.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آمار اهمیت زیادی دارد و همه مدیران وب سایت تلاش می کنند تا ترافیک وب سایت خود را از طریق استراتژی های مختلف سئو افزایش دهند.

سختی کلمات کلیدی عاملی کلیدی است که می تواند به شما در رقابت با وب سایت های دیگر کمک کند و مشتریان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

در بخش‌های باقی‌مانده این مقاله، تعریف دقیقی از دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌کنیم، اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا نقش مهمی در سئو بازی می‌کند.

منظور از سختی کلمات کلیدی چیست؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از سختی کلمات چیست؟

در حقیقت سختی کلمات کلیدی به فرآیند دشواری کسب رتبه سایت در نتایج جستجو اشاره دارد که بر کلمات کلیدی محتوا متمرکز است. همه سایت ها در تولید محتوای خود تلاش می کنند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به کار ببرند تا در نتایج مربوط به آن کلمه رتبه بهتری کسب کنند. با این کار هنگامی که افراد عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، سایت هایی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. رقابت در برخی از این کلمات کلیدی به دلایلی دشوار است و درصورت به کار بردن آن ها باید تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه های اول، داشت.

با اینحال واقعیت این است که برای دست یافتن به رتبه های بالاتر، با استفاده از کلمات کلیدی سخت، فرصت بهتری خواهید داشت. اگرچه سختی کلمات نتایج بلندمدت داشته و نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد، اما شما می توانید با یادگیری نحوه صحیح استفاده از سختی کلمات و ترکیب آن با کلمات کلیدی آسان، یک استراتژی قدرتمند بسازید که فرصت ها و حجم جستجو را متعادل می کند.

چرا سختی کلمات کلیدی برای سئو اینقدر مهم است؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که مدیران سایت ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود باید انجام دهند، تحقیق کلمات کلیدی است. برای نوشتن یک محتوای سئو که توانایی بالا بردن رتبه سایت شما را داشته باشد، باید کلمات کلیدی مناسب را در جای درست به کار ببرید. تحقیق کلمات کلیدی به معنای استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما است. برای انجام این کار باید عوامل مختلفی مثل کلمات کلیدی دم بلند (طولانی) و سختی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.

اگر به خوبی مفهوم سختی کلمات (Keyword Difficulty) را درک کنید، انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک برای سایت شما، آسان تر می شود.

به طور کلی می توان گفت سختی کلمات کلیدی بر استراتژی و برنامه ریزی سایت تاثیر می گذارد. اگر برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی تنها بر اساس حجم جستجوی بالا و ارتباط محتوایی تصمیم بگیرید، رتبه گیری سایت شما امری احتمالی است چرا که رقبای زیادی همان کلمات کلیدی مشابه را انتخاب کرده اند؛ بنابراین شما به تاکتیک های دیگری مثل ایجاد بک لینک، توضیحات متا، سئو فنی و… نیز احتیاج خواهید داشت.

با ارزیابی سختی کلمات کلیدی شما می توانید مدت زمان رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجو را تخمین بزنید و مطابق با این پیشبینی، منابع خود را برای ارتقای سئو آن صفحه اختصاص دهید. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت سختی کلمات کلیدی از آن جهت اهمیت دارد که به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که منابع و ابزارهای پشتیبانی خود را برای بهبود ترافیک سایت مدیریت کنند.

5 عامل موثر بر سختی کلمات کلیدی

سختی کلمه کلیدی که برای محتوای وب سایت خود انتخاب می کنید، تعیین می کند که هدف شما برای رتبه بندی یک صفحه جدید تا چه اندازه واقع بینانه است. در واقع هر بازاریاب دیجیتال می تواند بر اساس اطلاعاتی که از سختی کلمات کلیدی دارد، برنامه محتوای خود را ترسیم کرده و در به کارگیری منابع، دقیق تر عمل کند.

اصولا هرچه میزان سختی کلمات بیشتر باشد، باید زمان و انرژی بیشتری را برای رقابت در آن کلمه صرف کنید. ابزارهای متفاوتی از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند که در تخمین میزان سختی کلمات به شما کمک می کنند. عواملی که باعث می شوند یک کلمه کلیدی، به عنوان کلمه کلیدی سخت شناخته شود در زیر معرفی شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر کلمه کلیدی شما با تعداد زیادی از رقبا مواجه هستید که همان کلمه را در محتوای خود به کار می برند. برای اینکه متوجه شوید درمورد یک کلمه کلیدی با چه کسانی رقابت می کنید، می توانید از بررسی نتایج گوگل برای مرور و بررسی رقبا کمک بگیرید.

با این کار به یک نمای کلی از وب سایت هایی که رتبه خوبی در آن کلمه کسب کرده اند، خواهید رسید؛ همچنین قابلیت مشاهده تعداد دامنه های ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از این طریق وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل صفحات وب سایت های رقیب و بررسی ترافیک جستجوی آن ها، درمی یابید که یک سایت موفق، چگونه عمل می کند تا به این ترتیب اصلاحاتی را در سایت خود ایجاد کنید.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نیز در اختیار شما قرار دارد و سایت هایی که قبلا تجزیه و تحلیل نکرده اید را به شما نمایش می دهد. از نتایج تحقیقات خود برای ایجاد استراتژی موثرتر استفاده کنید و محتوایی که رضایت مشتریان را جلب می کند به آن ها ارائه دهید.

تصویر زیر برداشتی از آنالیز کلمات کلیدی ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختی کلمات را به صورت عدد نشان می دهد.

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

2- کیفیت محتوا

اساسی ترین نکته در سئو این است که بدانید بدون تولید محتوای باکیفیت، نمی توانید رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید؛ بنابراین باید صفحات خود را برای مخاطبان بهینه سازی کنید و همان چیزی را که به دنبال آن هستند، برایشان فراهم آورید.

در این میان ممکن است با چندین وب سایت رقیب روبرو باشید که در جایگاه خوبی از نتایج جستجو قرار دارند. در اینجا تحلیل رقابتی سئو مطرح می شود و مدیر یک سایت برای اینکه رقبای خود را شکست دهد، باید اقدامات مختلفی را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد که شما را به موفقیت می رساند:

  • اولین مرحله شکست دادن رقبای صنعت شما است؛ یعنی شرکت ها و سایت هایی که محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه می کنند.
  • دومین مرحله قرار گرفتن در مقابل رقبای سئو است که الزاما همکاران شما نیستند، بلکه امکان دارد سایت های دیگری در زمینه های مختلف باشند که کلمه کلیدی آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدی و آخرین مرحله جایی است که باید با کسانی که در حال حاضر رتبه مربوط به آن کلمه کلیدی را در اختیار دارند، رقابت کنید. در اغلب مواقع این سه مرحله با یکدیگر همپوشانی دارند.

3- هدف جستجو

برای رتبه گیری از گوگل تنها داشتن یک محتوای خوب کافی نیست، بلکه برای اینکه ترافیک سایت خود را افزایش دهید، لازم است محتوای شما با هدف جستجوی مخاطب همخوانی داشته باشد. اگر می خواهید احتمال کلیک کردن کاربران روی سایت شما بیشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سایت شما فورا از آن خارج نشوند، باید اهداف آن ها از سرچ کردن را بشناسید.

گاهی اوقات فرد مطلبی را جستجو می کند تا درباره آن اطلاعات و محتوای آموزشی دریافت کند. به عنوان مثال ممکن است با جستجوی یادگیری سئو و بهینه سازی سایت به دنبال دریافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنین گاهی جستجوی کاربران با هدف خرید یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و در آخر امکان دارد افراد پیش از خرید کردن، نام یک محصول را جستجو کنند تا در مورد آن تحقیقاتی به عمل آورند.

برای تشخیص اینکه کلمه کلیدی شما جزو کدام نوع محسوب می شود، کافی است کلمه را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به نتایج نشان داده شده نگاهی بیندازید.

شاید اکثر سایت های روی صفحه، صفحات محصول باشند یا اینکه پست های منبع و اطلاعات عمومی را تشکیل دهند. در این مرحله نیز باید به سختی کلمات کلیدی توجه داشته باشید چرا که اگر در خصوص یک کلمه کلیدی اطلاعات اشتباهی ارائه دهید، رتبه بندی سایت شما دشوار خواهد شد. بنابراین هنگام تولید محتوا مطمئن شوید که متن صفحه شما با هدف کلمه کلیدی ارتباط دارد.

نتایج جستجو کلمه کلیدی “میز و صندلی اداری” نشان می دهد که بیشتر کاربرانی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به دنبال قیمت و مشاهده مدل های مختلف این محصول، هستند.

سختی کلمات کلیدی,کلمه کلیدی اصلی,کلمه کلیدی در سئو

4- بک لینک ها

یکی از عواملی که می تواند به عنوان عامل سختی کلمات معرفی شود بک لینک ها هستند. همه ما می دانیم که الگوریتم های گوگل امروزه دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و بر خلاف گذشته تاکید زیادی بر کیفیت بک لینک ها دارد. اما خوب است بدانید که اگر رقبای شما برای یک کلمه کلیدی خاص بک لینک های قوی داشته باشند، اوضاع برای شما سخت تر شده و باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانید از آن ها سبقت بگیرید.

با اینحال هنوز هم می توانید با ایجاد یک استراتژی ساخت بک لینک، برای ارتقای رتبه سایت خود امیدوار باشید.

5- اعتبار دامنه

دامنه جدید در ابتدا برای رتبه بندی کلمات کلیدی چندان خوب عمل نمی کند و ایجاد اعتباری که بتواند بر SERPها غلبه کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهد، کمی زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طریق بر سختی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد:

  • وب سایت شما: هرچقدر سایت شما به لحاظ زمان راه اندازی، نوپا و جدیدتر باشد، جلب اعتماد موتورهای جستجو و رقابت با سایت های باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سایت های رقیب: اگر قدرت رقبای شما در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد و در زمینه آن کلمه تثبیت شده باشند، شکست دادن و گرفتن جای آن ها سخت تر است.

برای محاسبه اعتبار دامنه سایت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده کنید. با یک ارزیابی کلی می توانید برنامه ریزی بهتری برای به کارگیری استراتژی های سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

نتیجه گیری

کلمات کلیدی از جمله فاکتورهای مهمی هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد؛ به همین دلیل رقابت بر سر کلمات کلیدی از گذشته تا کنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب کلمات کلیدی مناسب در بهینه سازی سایت مطرح بوده است. یکی از سوالاتی که همه مدیران سایت ها با آن مواجه می شوند، این است که چطور کلمه کلیدی خوب برای یک محتوا را تشخیص دهند.

برای انجام این کار لازم است بازاریاب دیجیتال یا مدیر یک وب سایت به خوبی با مفهوم سختی کلمات کلیدی آشنا باشد. منظور از این مفهوم دشواری در رقابت بر سر یک کلمه کلیدی است. به این معنا که با انتخاب برخی از کلمات کلیدی به دلایل مختلفی مثل اعتبار دامنه سایت های رقیب، هدف جستجو، بک لینک های قوی رقبا و مواردی از این قبیل رتبه گیری سایت شما با سختی زیادی مواجه می شود. درصورتی که به خوبی سختی کلمات کلیدی را درک کنید می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا، زمان و منابع لازم برای رقابت با آن ها را تخمین بزنید.

 

 

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

 

تقریباً هر صاحب وب سایت حداقل یک بار با چالش سختی کلمه کلیدی روبرو شده است. در واقع، این مفهوم به عنوان یک موضوع اساسی در محتوای آموزشی سئو در نظر گرفته می شود و برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که درک کاملی از آن داشته باشند.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آمار اهمیت زیادی دارد و همه مدیران وب سایت تلاش می کنند تا ترافیک وب سایت خود را از طریق استراتژی های مختلف سئو افزایش دهند.

سختی کلمات کلیدی عاملی کلیدی است که می تواند به شما در رقابت با وب سایت های دیگر کمک کند و مشتریان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

در بخش‌های باقی‌مانده این مقاله، تعریف دقیقی از دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌کنیم، اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا نقش مهمی در سئو بازی می‌کند.

منظور از سختی کلمات کلیدی چیست؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از سختی کلمات چیست؟

در حقیقت سختی کلمات کلیدی به فرآیند دشواری کسب رتبه سایت در نتایج جستجو اشاره دارد که بر کلمات کلیدی محتوا متمرکز است. همه سایت ها در تولید محتوای خود تلاش می کنند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به کار ببرند تا در نتایج مربوط به آن کلمه رتبه بهتری کسب کنند. با این کار هنگامی که افراد عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، سایت هایی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. رقابت در برخی از این کلمات کلیدی به دلایلی دشوار است و درصورت به کار بردن آن ها باید تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه های اول، داشت.

با اینحال واقعیت این است که برای دست یافتن به رتبه های بالاتر، با استفاده از کلمات کلیدی سخت، فرصت بهتری خواهید داشت. اگرچه سختی کلمات نتایج بلندمدت داشته و نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد، اما شما می توانید با یادگیری نحوه صحیح استفاده از سختی کلمات و ترکیب آن با کلمات کلیدی آسان، یک استراتژی قدرتمند بسازید که فرصت ها و حجم جستجو را متعادل می کند.

چرا سختی کلمات کلیدی برای سئو اینقدر مهم است؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که مدیران سایت ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود باید انجام دهند، تحقیق کلمات کلیدی است. برای نوشتن یک محتوای سئو که توانایی بالا بردن رتبه سایت شما را داشته باشد، باید کلمات کلیدی مناسب را در جای درست به کار ببرید. تحقیق کلمات کلیدی به معنای استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما است. برای انجام این کار باید عوامل مختلفی مثل کلمات کلیدی دم بلند (طولانی) و سختی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.

اگر به خوبی مفهوم سختی کلمات (Keyword Difficulty) را درک کنید، انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک برای سایت شما، آسان تر می شود.

به طور کلی می توان گفت سختی کلمات کلیدی بر استراتژی و برنامه ریزی سایت تاثیر می گذارد. اگر برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی تنها بر اساس حجم جستجوی بالا و ارتباط محتوایی تصمیم بگیرید، رتبه گیری سایت شما امری احتمالی است چرا که رقبای زیادی همان کلمات کلیدی مشابه را انتخاب کرده اند؛ بنابراین شما به تاکتیک های دیگری مثل ایجاد بک لینک، توضیحات متا، سئو فنی و… نیز احتیاج خواهید داشت.

با ارزیابی سختی کلمات کلیدی شما می توانید مدت زمان رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجو را تخمین بزنید و مطابق با این پیشبینی، منابع خود را برای ارتقای سئو آن صفحه اختصاص دهید. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت سختی کلمات کلیدی از آن جهت اهمیت دارد که به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که منابع و ابزارهای پشتیبانی خود را برای بهبود ترافیک سایت مدیریت کنند.

5 عامل موثر بر سختی کلمات کلیدی

سختی کلمه کلیدی که برای محتوای وب سایت خود انتخاب می کنید، تعیین می کند که هدف شما برای رتبه بندی یک صفحه جدید تا چه اندازه واقع بینانه است. در واقع هر بازاریاب دیجیتال می تواند بر اساس اطلاعاتی که از سختی کلمات کلیدی دارد، برنامه محتوای خود را ترسیم کرده و در به کارگیری منابع، دقیق تر عمل کند.

اصولا هرچه میزان سختی کلمات بیشتر باشد، باید زمان و انرژی بیشتری را برای رقابت در آن کلمه صرف کنید. ابزارهای متفاوتی از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند که در تخمین میزان سختی کلمات به شما کمک می کنند. عواملی که باعث می شوند یک کلمه کلیدی، به عنوان کلمه کلیدی سخت شناخته شود در زیر معرفی شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر کلمه کلیدی شما با تعداد زیادی از رقبا مواجه هستید که همان کلمه را در محتوای خود به کار می برند. برای اینکه متوجه شوید درمورد یک کلمه کلیدی با چه کسانی رقابت می کنید، می توانید از بررسی نتایج گوگل برای مرور و بررسی رقبا کمک بگیرید.

با این کار به یک نمای کلی از وب سایت هایی که رتبه خوبی در آن کلمه کسب کرده اند، خواهید رسید؛ همچنین قابلیت مشاهده تعداد دامنه های ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از این طریق وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل صفحات وب سایت های رقیب و بررسی ترافیک جستجوی آن ها، درمی یابید که یک سایت موفق، چگونه عمل می کند تا به این ترتیب اصلاحاتی را در سایت خود ایجاد کنید.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نیز در اختیار شما قرار دارد و سایت هایی که قبلا تجزیه و تحلیل نکرده اید را به شما نمایش می دهد. از نتایج تحقیقات خود برای ایجاد استراتژی موثرتر استفاده کنید و محتوایی که رضایت مشتریان را جلب می کند به آن ها ارائه دهید.

تصویر زیر برداشتی از آنالیز کلمات کلیدی ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختی کلمات را به صورت عدد نشان می دهد.

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

2- کیفیت محتوا

اساسی ترین نکته در سئو این است که بدانید بدون تولید محتوای باکیفیت، نمی توانید رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید؛ بنابراین باید صفحات خود را برای مخاطبان بهینه سازی کنید و همان چیزی را که به دنبال آن هستند، برایشان فراهم آورید.

در این میان ممکن است با چندین وب سایت رقیب روبرو باشید که در جایگاه خوبی از نتایج جستجو قرار دارند. در اینجا تحلیل رقابتی سئو مطرح می شود و مدیر یک سایت برای اینکه رقبای خود را شکست دهد، باید اقدامات مختلفی را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد که شما را به موفقیت می رساند:

  • اولین مرحله شکست دادن رقبای صنعت شما است؛ یعنی شرکت ها و سایت هایی که محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه می کنند.
  • دومین مرحله قرار گرفتن در مقابل رقبای سئو است که الزاما همکاران شما نیستند، بلکه امکان دارد سایت های دیگری در زمینه های مختلف باشند که کلمه کلیدی آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدی و آخرین مرحله جایی است که باید با کسانی که در حال حاضر رتبه مربوط به آن کلمه کلیدی را در اختیار دارند، رقابت کنید. در اغلب مواقع این سه مرحله با یکدیگر همپوشانی دارند.

3- هدف جستجو

برای رتبه گیری از گوگل تنها داشتن یک محتوای خوب کافی نیست، بلکه برای اینکه ترافیک سایت خود را افزایش دهید، لازم است محتوای شما با هدف جستجوی مخاطب همخوانی داشته باشد. اگر می خواهید احتمال کلیک کردن کاربران روی سایت شما بیشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سایت شما فورا از آن خارج نشوند، باید اهداف آن ها از سرچ کردن را بشناسید.

گاهی اوقات فرد مطلبی را جستجو می کند تا درباره آن اطلاعات و محتوای آموزشی دریافت کند. به عنوان مثال ممکن است با جستجوی یادگیری سئو و بهینه سازی سایت به دنبال دریافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنین گاهی جستجوی کاربران با هدف خرید یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و در آخر امکان دارد افراد پیش از خرید کردن، نام یک محصول را جستجو کنند تا در مورد آن تحقیقاتی به عمل آورند.

برای تشخیص اینکه کلمه کلیدی شما جزو کدام نوع محسوب می شود، کافی است کلمه را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به نتایج نشان داده شده نگاهی بیندازید.

شاید اکثر سایت های روی صفحه، صفحات محصول باشند یا اینکه پست های منبع و اطلاعات عمومی را تشکیل دهند. در این مرحله نیز باید به سختی کلمات کلیدی توجه داشته باشید چرا که اگر در خصوص یک کلمه کلیدی اطلاعات اشتباهی ارائه دهید، رتبه بندی سایت شما دشوار خواهد شد. بنابراین هنگام تولید محتوا مطمئن شوید که متن صفحه شما با هدف کلمه کلیدی ارتباط دارد.

نتایج جستجو کلمه کلیدی “میز و صندلی اداری” نشان می دهد که بیشتر کاربرانی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به دنبال قیمت و مشاهده مدل های مختلف این محصول، هستند.

سختی کلمات کلیدی,کلمه کلیدی اصلی,کلمه کلیدی در سئو

4- بک لینک ها

یکی از عواملی که می تواند به عنوان عامل سختی کلمات معرفی شود بک لینک ها هستند. همه ما می دانیم که الگوریتم های گوگل امروزه دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و بر خلاف گذشته تاکید زیادی بر کیفیت بک لینک ها دارد. اما خوب است بدانید که اگر رقبای شما برای یک کلمه کلیدی خاص بک لینک های قوی داشته باشند، اوضاع برای شما سخت تر شده و باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانید از آن ها سبقت بگیرید.

با اینحال هنوز هم می توانید با ایجاد یک استراتژی ساخت بک لینک، برای ارتقای رتبه سایت خود امیدوار باشید.

5- اعتبار دامنه

دامنه جدید در ابتدا برای رتبه بندی کلمات کلیدی چندان خوب عمل نمی کند و ایجاد اعتباری که بتواند بر SERPها غلبه کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهد، کمی زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طریق بر سختی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد:

  • وب سایت شما: هرچقدر سایت شما به لحاظ زمان راه اندازی، نوپا و جدیدتر باشد، جلب اعتماد موتورهای جستجو و رقابت با سایت های باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سایت های رقیب: اگر قدرت رقبای شما در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد و در زمینه آن کلمه تثبیت شده باشند، شکست دادن و گرفتن جای آن ها سخت تر است.

برای محاسبه اعتبار دامنه سایت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده کنید. با یک ارزیابی کلی می توانید برنامه ریزی بهتری برای به کارگیری استراتژی های سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

نتیجه گیری

کلمات کلیدی از جمله فاکتورهای مهمی هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد؛ به همین دلیل رقابت بر سر کلمات کلیدی از گذشته تا کنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب کلمات کلیدی مناسب در بهینه سازی سایت مطرح بوده است. یکی از سوالاتی که همه مدیران سایت ها با آن مواجه می شوند، این است که چطور کلمه کلیدی خوب برای یک محتوا را تشخیص دهند.

برای انجام این کار لازم است بازاریاب دیجیتال یا مدیر یک وب سایت به خوبی با مفهوم سختی کلمات کلیدی آشنا باشد. منظور از این مفهوم دشواری در رقابت بر سر یک کلمه کلیدی است. به این معنا که با انتخاب برخی از کلمات کلیدی به دلایل مختلفی مثل اعتبار دامنه سایت های رقیب، هدف جستجو، بک لینک های قوی رقبا و مواردی از این قبیل رتبه گیری سایت شما با سختی زیادی مواجه می شود. درصورتی که به خوبی سختی کلمات کلیدی را درک کنید می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا، زمان و منابع لازم برای رقابت با آن ها را تخمین بزنید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

آیا باید لپ‌تاپ خود را دائماً به برق وصل کنید؟

اطمینان از اینکه لپ تاپ شما کاملا شارژ شده و آماده استفاده است، زمانی که به عملکرد فوری آن نیاز دارید بسیار مهم است. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که شارژ مکرر و طولانی مدت باتری لپ تاپ، به طور بالقوه می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. برای بهینه‌سازی استفاده و افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ، آشنایی با روش‌های مناسب شارژ ضروری است. در این مقاله دستورالعمل هایی را در مورد روش مناسب برای شارژ لپ تاپ به شما ارائه می دهیم.

لپ تاپ های مدرن به دلیل قابلیت های بیشتر و راحتی استفاده، برای بسیاری از کاربران به عنوان دستگاه کاری اصلی خدمت می کنند. برای استفاده بهتر از لپ تاپ، بسیاری از کاربران این دستگاه را به برق متصل می کنند و در حالتی که باتری آن شارژ شده است، به صورت مداوم به برق وصل می گردد. اما آیا این روش استفاده از لپ تاپ، باعث کاهش عمر باتری است؟

 

باتری ها مواد مصرفی هستند. فقط به این دلیل که باتری تلفن یا لپ‌تاپ شما ممکن است سال‌ها دوام بیاورد قبل از اینکه نیاز به تعویض آن داشته باشید، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که هرگز قرار نبود برای همیشه دوام بیاورد.

 

اگرچه انجام کارهایی برای افزایش عمر باتری خوب است و ما نکات زیادی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک شما داریم اما ما همه را تشویق می کنیم که فقط از لپ تاپ خود همانطور که می خواهند استفاده کنند.

 

علاوه بر این، فناوری باتری (و سخت‌افزار لپ‌تاپ که باتری را مدیریت می‌کند) در طول سال‌ها بسیار بهبود یافته است. اجازه ندهید تجربه بد ده یا پانزده سال پیش با باتری لپ‌تاپ، نحوه استفاده شما از لپ‌تاپ امروزی را تغییر دهد.

 

ما می دانیم که لپ تاپ هایی که در دهه 2000 استفاده می کردیم، بدون توجه به کاری که انجام می دادیم، عمر باتری بسیار بدی داشتند، اما لپ تاپ های امروزی با طول عمر بیشتر، بسیار بخشنده تر هستند. این احتمال وجود دارد که لپ تاپ خود را قبل از اینکه سلامت باتری آنقدر کاهش یابد که مشکلی محسوس باشد، تعویض کنید.

 

اما، با تشویق ما به استفاده از لپ تاپ خود و لذت بردن از آن، بیایید به مواردی که نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست، مواردی که باید به آنها توجه کنید و چند نکته ساده نگاه کنیم.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, استفاده بهینه از لپ تاپ

برای اینکه باتری لپ تاپ به طور بهینه کار کند باید به درستی مدیریت شود

 

عملکرد باتری در لپ تاپ

باتری در لپ تاپ، منبع تغذیه اصلی برای دستگاه در حالتی است که به برق وصل نیست. باتری لیتیوم یون که بیشتر لپ تاپ ها از آن استفاده می کنند، دارای ظرفیت بالایی است و قادر به ارائه توان برای چندین ساعت کار متوالی است. برای اینکه باتری به طور بهینه کار کند، باید به درستی مدیریت شود. در این راستا، سیستم عامل لپ تاپ به صورت خودکار، میزان شارژ باتری را کنترل می کند و در صورت نیاز، فرآیند شارژ باتری را آغاز می کند.

 

نگران شارژ بیش از حد باتری لپ تاپ خود نباشید

یک افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید می‌توانید باتری لپتاپ خود را با شارژ بیش از حد، آسیب بزنید. در واقع، این راهی برای کاهش طول عمر باتری شما نیست. البته راه‌های زیادی برای کوتاه کردن عمر باتری وجود دارد، مثل گذاشتن لپ تاپ در داخل خودرو در روز‌های گرم، اما شارژ بیش از حد تنها یکی از آنها نیست.

 

حتی در لپتاپ‌های قدیمی، معمولاً محافظت داخلی برای جلوگیری از شارژ بیش از حد و آسیب‌های احتمالی به باتری وجود دارد، اما این محافظت نمی‌تواند همه انرژی بیش از حد را مهار کند. البته ممکن است با استفاده از شارژر ارزان یا آسیب‌دیده به لپتاپ، باتری خود را خراب کنید، اما این نمی‌تواند باتری شما را به یک بمب آتش‌نشانی لیتیوم یونی تبدیل کند. در واقع، با اتصال به شارژر اصلی یا جایگزین با کیفیت بالا، می‌توانید باتری خود را به خوبی شارژ کنید بدون اینکه به آن آسیب بزنید.

 

وقتی باتری لپتاپ شما 100% شارژ می‌شود، شارژ به طور خودکار متوقف می‌شود و تا زمانی که سطح باتری به زیر 100% نرسد، شارژ مجدد انجام نمی‌شود. این الگویی از تخلیه کمی باتری و سپس شارژ مجدد آن را به مرور زمان خراب نمی‌کند، اما ممکن است به طور کلی عمر باتری را کاهش دهد. با این حال، این الگو به باتری آسیب نمی‌رساند و آن را بیش از حد شارژ نمی‌کند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, ویژگی‌ شارژ هوشمند لپ تاپ

ویژگی‌های شارژ هوشمند برای محافظت از باتری لپ‌تاپ 

 

از ویژگی های شارژ هوشمند لپ تاپ استفاده کنید

بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن از ویژگی‌های شارژ هوشمند پشتیبانی می‌کنند که برای محافظت از باتری لپ‌تاپ و افزایش عمر آن طراحی شده‌اند.

 

مک بوک ها قابلیتی به نام Battery Health Management دارند که شباهت زیادی به ویژگی Optimized Charging در آیفون ها دارد. هنگامی که این ویژگی فعال است، الگوهای استفاده روزانه شما را یاد می گیرد و منتظر می ماند تا باتری کاملاً شارژ شود تا زمانی که معمولاً آن را از شارژر بردارید. اگر مک بوک خود را هر شب وصل کنید تا شارژ شود و سپس آن را از شارژر بردارید تا به سر کار یا کلاس بروید، خوب کار می کند.

 

لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 دارای قابلیتی به نام Smart Charging هستند (یک ویژگی مجزا از حالت Windows Battery Saver) که کمی متفاوت عمل می‌کند. به جای اینکه سعی کنید زمان شارژ را بهینه کنید تا فقط قبل از نیاز باتری لپ تاپ خود را تا 100 درصد شارژ کنید، Smart Charging از شارژ شدن 100 درصدی باتری لپ تاپ شما جلوگیری می کند تا به افزایش عمر باتری در طول زمان کمک کند. شارژ هوشمند به صورت دستگاه به دستگاه توسط سازندگان لپ‌تاپ اجرا می‌شود، بنابراین صفحه پشتیبانی و اسناد مدل خاص خود را برای دستورالعمل‌ها جستجو کنید.

 

علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ مانند HP، Dell و ASUS، ابزارهای مدیریت باتری مخصوص خود را دارند که به شما اجازه می‌دهند تنظیمات مشابه مدیریت باتری را با استفاده از نرم‌افزار ویندوز یا با استفاده از تنظیمات بایوس پیکربندی کنید. برخی از این ابزارها با شارژ هوشمند کار می‌کنند و برخی دیگر این ویژگی را از پیش دارا می‌باشند. با استفاده از این تنظیمات، می‌توانید به سخت‌افزار لپ‌تاپ خود دستور دهید که باتری را از 80% گذشته، صرف نظر از مدت زمانی که روی شارژر است، شارژ نکند.

 

اگر می توانید برای جلوگیری از گرما، باتری را خارج کنید

اگر تاکنون متوجه موضوعی در نظرات ما در مورد عمر باتری شده اید، دو تهدید واضح برای طول عمر باتری وجود دارد: شارژ بیش از حد و گرمای بیش از حد (که می توانند دست به دست هم بدهند).

 

در حال حاضر، لپ‌تاپ‌های با باتری قابل جدا شدن به طور فزاینده‌ای نادر می‌شوند، زیرا شرکت‌ها لپ‌تاپ‌هایی با طراحی باریک‌تر تولید می‌کنند. با این حال، اگر لپ‌تاپی با باتری قابل جابجایی دارید، وقتی آن را به عنوان جایگزین رایانه رومیزی استفاده می‌کنید، ارزش آن را دارد که باتری را از داخل لپ‌تاپ خارج کرده و آن را با خود ببرید. در هنگامی که به‌طور واقعی در یک کافی‌شاپ یا در جلسات با مشتریان هستید، باتری را داخل لپ‌تاپ قرار داده و آن را همراه خود ببرید، اما در خانه، بهتر است باتری را جدا کنید.

 

اگر لپ‌تاپ شما باتری قابل جداشدن ندارد، همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید و با شارژ کردن آن بر روی پایه فن لپ‌تاپ، تلاش خود را برای خنک نگه داشتن آن انجام دهید تا گرما را بهتر دفع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لپ‌تاپ خود را در حداکثر کارایی نگه دارید و همچنین به سلامتی گردن و کمرتان نیز کمک می‌کند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, افزایش عمر باتری لپ تاپ

جداکردن باتری بهترین راهکار برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

 

چرخه های تخلیه می تواند به "کالیبره کردن" باتری کمک کند

در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، قرار دادن آن‌ها در یک چرخه شارژ کامل گاه به گاه، می‌تواند به کالیبره کردن باتری کمک کند. این کار باعث می‌شود که لپ‌تاپ دقیقاً بداند چقدر شارژ باقی مانده است و به شما تخمین دقیقی از وضعیت باتری را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، اگر باتری شما به درستی کالیبره نشده باشد، سیستم عامل ممکن است فکر کند که باتری شما 20 درصد شارژ دارد، در حالی که واقعاً شارژ باقی‌مانده صفر است و لپ‌تاپ شما بدون هشدار زیاد، خاموش می‌شود.

 

با اجازه دادن به باتری لپ تاپ برای تخلیه (تقریبا) کامل و سپس شارژ مجدد، مدار باتری می تواند میزان انرژی باقیمانده را یاد بگیرد. این فرآیند کالیبراسیون طول عمر باتری را بهبود نمی‌بخشد یا باعث نمی‌شود انرژی بیشتری در خود نگه دارد، فقط اطمینان می‌دهد که رایانه تخمین دقیقی به شما ارائه می‌دهد. اما این یکی از دلایلی است که نمی خواهید لپ تاپ خود را همیشه به برق متصل کنید. جدا کردن آن از برق و استفاده از آن بر روی باتری ممکن است تخمین های نادرست عمر باتری را نشان دهد و قبل از اینکه انتظارش را داشته باشید از بین برود.

 

آیا باید لپ تاپ خود را همیشه به برق متصل نگه دارم؟

در این مرحله، شاید به این فکر کنید که باید با لپ‌تاپ خود چه کاری انجام دهید؟ آیا باید آن را دائم به برق وصل کنید، فقط برای شارژ وصل کنید یا ترکیبی از این دو را با توجه به درصد باتری و شرایط دیگر را اعمال کنید؟

 

متأسفانه، راهنمایی دقیقی در این مورد وجود ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان لپ‌تاپ به سادگی به این موضوع پاسخ نمی‌دهند. به عنوان مثال، اپل در گذشته توصیه می‌کرد که مک‌بوک‌ها را همیشه به برق وصل نکنید، اما در حال حاضر این توصیه در صفحه مشاوره باتری آن‌ها وجود ندارد. در نهایت، بهتر است با توجه به نوع و مدل لپ‌تاپ خود و شرایط استفاده، به بهترین روش برای شارژ کردن باتری آن تصمیم بگیرید.

 

به طور کلی، توصیه این است که باتری خود را تا حد امکان کمتر شارژ کنید. این توصیه از نظر فنی دقیق است اما در دنیای واقعی کمی غیر عملی است.

 

متوجه خواهید شد که سایر تولیدکنندگان یا از بحث در مورد این حقیقت ناخوشایند که طول عمر باتری لپ تاپ محدود است صرف نظر می کنند یا توصیه های مشابهی در مورد بهترین حالت (اما نه چندان کاربردی) ارائه می دهند. به عنوان مثال، Dell توصیه می کند که لپ تاپ خود را پس از اتمام شارژ آن را از برق بکشید و فقط زمانی آن را شارژ کنید که باتری به زیر 50 درصد برسد.

 

توصیه ما به شما، با توجه به انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه که مردم واقعاً در شرایط واقعی تحمل می کنند و انجام می دهند، این است که لپ تاپ خود را به همان اندازه که برای نحوه استفاده از لپ تاپ خود عملی است شارژ کنید.

 

به عنوان مثال، اگر از لپ‌تاپ خود فقط هنگام کار خارج از خانه استفاده می‌کنید (و در غیر این صورت از رایانه رومیزی خود استفاده می‌کنید)، منطقی است که لپ‌تاپ را حدود 70 تا 80 درصد شارژ کنید و سپس آن را به طور کامل خاموش کنید. 

 

اگر از لپ تاپ خود هر روز استفاده می کنید، منطقی است که روزانه آن را شارژ کنید تا مطمئن شوید که برای روز بعد آماده است. همیشه می‌توانید پس از مدت زمانی که برای شارژ کامل طول می‌کشد، آن را از شارژر خارج کنید یا از یک دوشاخه هوشمند برای شارژ کردن آن برای X دقیقه قبل از خاموش کردن آن در روز استفاده کنید. اما باز هم، برای تاکید بر یک نکته از ابتدای مقاله: باتری‌های لپ‌تاپ نسبت به یک دهه قبل، بهتر هستند.

 

در نهایت، اگر به ندرت لپ‌تاپ را از شارژر خارج می‌کنید یا از آن خارج از خانه استفاده می‌کنید، احتمالاً ارزش آن را ندارد که روی روال‌های شارژ دقیق و استراتژی‌های بهینه‌سازی باتری تاکید کنید. اگر لپ‌تاپ مخصوص بازی دارید که آنقدر انرژی مصرف می‌کند که برای لذت بردن از آن تقریباً نیاز دارید آن را به برق متصل نگه دارید، هیچ منطقی در مورد سلامت باتری در طول سال‌ها بازی وجود ندارد.

 

لپ‌تاپ شما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، حتی اگر باتری کاملاً خراب باشد. در آن مرحله، هیچ تفاوتی با رایانه رومیزی که برای کار به برق نیاز دارد نخواهد داشت و اگر سال‌ها از آن استفاده می‌کنید، اگر باتری در حالت مطلوب نباشد، اهمیتی ندارد.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, خالی کردن کامل شارژ لپ تاپ

به طور دوره‌ای باتری را از شارژر جدا کنید و اجازه دهید تا خالی شود

 

راهکارهای افزایش عمر باتری لپ تاپ در حالت استفاده مداوم از برق

بهترین راهکار برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، جدا کردن باتری از دستگاه است. با این کار، امکان دارد که باتری دستگاه در حالت استفاده مداوم از برق، تحت تاثیر حرارت قرار نگیرد و عمر آن افزایش یابد. اگر نمی توانید باتری را جدا کنید، می توانید از تنظیمات مدیریت باتری لپ تاپ استفاده کنید تا باتری در حالت شارژر بهینه شود.

 

همچنین، می توانید به طور دوره‌ای باتری را از شارژر جدا کنید و به آن اجازه دهید تا خالی شود و سپس مجدداً شارژ کنید. این کار، باعث می شود که باتری دوباره بهینه شود و قابلیت ارائه توان بیشتری را داشته باشد.

 

همچنین، می توانید از نرم افزارهای مدیریت باتری استفاده کنید تا باتری بهینه شود. این نرم افزارها می توانند به صورت خودکار، میزان شارژ باتری را کنترل کنند و در صورت نیاز، فرآیند شارژ باتری را آغاز کنند.

 

نتیجه 

به طور خلاصه، استفاده مداوم از لپ تاپ متصل به برق، می تواند باعث کاهش عمر باتری شود. برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، بهتر است که باتری را از دستگاه جدا کنید و در صورت نیاز از نرم افزارهای مدیریت باتری استفاده کنید. همچنین، اگر نمی توانید باتری را جدا کنید، می توانید از تنظیمات مدیریت باتری لپ تاپ استفاده کنید تا باتری در حالت شارژر بهینه شود. همچنین، می توانید به طور دوره‌ای باتری را از شارژر جدا کنید و به آن اجازه دهید تا خالی شود و سپس مجدداً شارژ کنید. این کار، باعث می شود که باتری دوباره بهینه شود و قابلیت ارائه توان بیشتری را داشته باشد.

  • علی ابراهیمی