دنیای اینترنت

پیوندها

۱۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

میوه یکی از پر خاصیت­ ترین خوراکی­هاست که امروزه جایگاه ویژه­ای در سبد غذایی خانوارها دارد و گرایش مردم به مصرف میوه بسیار افزایش یافته است از سوی دیگر با توجه به افزایش جمعیت و افزایش سرانه مصرف میوه تقاضا برای عرضه میوه روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر باغداری به یکی از مشاغل پر سود و بسیار پر طرف دار بدل شده است و از حالت سنتی و کم بازده خود خارج شده است و به سبک و سیاق مدرن و علمی در آمده است.

اما نباید فراموش کنید عوامل متعدد و بی‌شماری در موفقیت یک باغ اعم از مثمر و یا غیر مثمر دخیل خواهند بود که باغداران بایستی بر این فاکتورها و عوامل متعدد واقف باشند تا بتوانند در زمینه باغداری موفق عمل نمایند و به سود دلخواه دست یابند، می­توان گفت که یکی از مهم‌ترین و ابتدایی­ترین فاکتورهای موثر بر موفقیت آمیز بودن احداث یک باغ و میزان سود دهی یک باغ در آینده خرید نهال است که نباید اهمیت این موضوع مورد غفلت واقع شود.

از این رو در مقاله پیش رو خرید نهال و فاکتورهای موثر بر این امر مهم و حیاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد پس اگر به دنبال احداث باغ و یا خرید نهال هستید توصیه می­شود که تا انتها با ما همراه شوید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

آموزش وبلاگ نویسی

اینترنت و فضای مجازی بستری وسیع و مملو از ظرفیت های گوناگون است که می تواند برای موفقیت هرچه بیشتر به شما کمک کند. در عصر فناوری و ارتباطات هر کسی می تواند از دانش و مهارت خود برای ارتباط با هزاران انسان دیگر استفاده کند. وبلاگ نویسی یک شیوه ساده برای مطرح کردن نظریات و اشتراک گذاری دانسته های خود با دیگران است. اگر شما هم فکر می کنید مهارت خوبی در نویسندگی دارید، می توانید با یادگیری نکات مهم مقاله آموزش وبلاگ نویسی و مشاهده چند نمونه وبلاگ موفق، برای ساخت وبلاگ شخصی خود اقدام کنید.

تمامی نکاتی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم، برگرفته از تجربیات ما در مدیریت و راه اندازی هزاران وبلاگ در عرصه وب است.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

تگ هدینگ چیست؟

اگر شما هم به تازگی وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شده اید یا در حال یادگیری سئو هستید، احتمالا نام هدینگ ها و سربرگ های محتوا به گوشتان خورده است. شاید هنوز کمی در این باره شک داشته باشید که تگ هدینگ چیست و به چه علت تاکید زیادی بر استفاده از آن می شود.

در واقع مفهوم هدینگ به اندازه سایر استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت پییچیده نیست، اما رعایت نکات مربوط به آن به طور قابل توجهی بر افزایش ترافیک و بازدید سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کامل و جامع تگ های هدینگ و راه های مختلف به کارگیری آن در محتوای سایت بپردازیم.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین فاکتور ها به شمار می آید. اهمیت ندادن به این فاکتور مهم، موجب می شود؛ یا ربات های گوگل متوجه موضوع صفحه شما نشوند و آن را برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو جای ندهند، یا این که جریمه بهینه سازی بیش از حد (Over Optimization) شامل حال وب سایت شما شده و صفحه به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود. برای درک بهتر مفاهیم مشکلات ذکر شده و علت آن ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

کتاب قانون به مجموعه کتاب های حقوقی گفته می شود که در هریک از آن ها قوانین شاخه خاصی از حقوق قرار گرفته است. کتاب قانون با موضوعات گوناگونی از جمله قانون مدنی، مجازات اسلامی، تخلفات اداری، قوانین مالیاتی، قوانین تجاری و... به چاپ رسیده است. این کتاب ها می توانند برای افراد فعال در عرصه حقوق، بخصوص کسانی که قصد شرکت در آزمون های وکالت را دارند، بسیار مفید واقع شوند.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

white hat seo,white hat seo چیست,آموزش سئو کلاه سفید

هنگامی که یک کاربر اینترنتی تصمیم می گیرد در مورد مطلبی جستجو کند، گوگل از الگوریتم خاصی استفاده می کند تا مرتبط ترین و بهترین پاسخ را به او ارائه دهد. درواقع رسیدن یک وب سایت به رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل مستلزم این است که با روند کار گوگل آشنا باشد. گوگل برای تشخیص مطالب مفید و نمایش آن ها در نتایج جستجو، فاکتورهای متعددی را بررسی می کند؛ از جمله این فاکتورها می توان به کلمات کلیدی، تجربه کاربری وب سایت، ویژگی های کسب و کار محلی، تازگی محتوا و… اشاره کرد. صاحبان کسب و کارهای آنلاین یا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می توانند با رعایت نکات بهینه سازی سایت و به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سفید از رقبای خود پیشی بگیرند. به این ترتیب سئو کلاه سفید در افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری نقش حائز اهمیتی دارد.

در این محتوا قصد داریم تکنیک های جدید و کاربردی سئو کلاه سفید در سال 2023 را برای شما شرح دهیم:

1. سازگاری موبایل

دسترسی آسان و مناسب به صفحات سایت با موبایل یکی از عناصر مهمی است که امروزه هر سایتی باید برای فعال کردن آن باید اقدام کند.

طبق آمارهایی که در این زمینه وجود دارد در حال حاضر کاربران بسیاری، از تلفن همراه برای جستجو در گوگل استفاده می کنند و این مسئله اهمیت موبایل مارکتینگ را به خوبی نمایان می سازد.

بنابراین از آنجا که سازگاری وب سایت برای کاربرانی که با موبایل وارد می شوند، می تواند در افزایش رتبه سایت موثر باشد، لازم است مدیران سایت ها به این موضوع توجه داشته باشند.

به طور کلی از سال ۲۰۱۵ تاکنون افراد برای جستجو در گوگل بیشتر از تلفن همراه استفاده می کنند و کاربرد رایانه برای سرچ کردن کاهش یافته است. اگرچه هنوز هم در ادارات و شرکت ها جستجوی خدمات و محصولات موردنیاز به وسیله کامپیوتر صورت می گیرد؛ بنابراین یک فروشگاه آنلاین زمانی موفق خواهد شد که امکان ارائه خدمات به مخاطبان خود را با هر وسیله ای اعم از تلفن همراه یا رایانه فراهم کند.

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما از قابلیت سازگاری تلفن همراه پشتیبانی می کند یا خیر، پیشنهاد می کنیم گزارش مربوط به آن را در سرچ کنسول خود، بخش Mobile Usability مشاهده کنید.

این بخش نشان می دهد که کدام صفحات به درستی در مرورگر موبایل نمایش داده می شوند و کدام صفحات نمایش مناسبی در مرورگر ندارند. همچنین شما در این بخش، می توانید از طریق باکس Why pages aren’t usable on mobile متوجه شوید که کدام صفحات و به چه دلیل در مرورگر موبایل، به درستی نمایش داده نمی شوند.

2. نمایه کسب و کار گوگل (Google My Business)

کسب و کارهای آنلاین در موتور جستجوی گوگل به صورت لیستی از مشاغل به کاربر نمایش داده می شوند و با جستجوی نام هر مجموعه، کاربران می توانند به نمایه ای شامل اطلاعات تماس، آدرس و ساعات کاری دسترسی داشته باشند. درواقع ایجاد نمایه گوگل برای کسب و کارتان سبب می شود مشتریان به سادگی اطلاعات لازم در مورد کار شما را مشاهده کنند و این امر احتمال کلیک کردن روی سایت شما را افزایش می دهد.

به عنوان مهم ترین تکنیک جدید سئو کلاه سفید برای بالا بردن رتبه سایت می توان به ایجاد نمایه گوگل اشاره کرد که به موتور جستجو کمک می کند تا کسب و کار شما را راحت تر درک کند.

در نتیجه گوگل کار شما را با جستجوهای محلی مطابقت داده و به عنوان یک مورد مناسب به کاربر نشان می دهد. این قابلیت به خصوص در نمایه گوگل مپ کارآمد خواهد بود و کسب و کار شما را در لیست نتایج جستجوی محلی بالا می آورد.

سئو کلاه سفید شما را برای یک رقابت سالم با نتایج بلندمدت راهنمایی می کند؛ به این معنا که با ارتقای سایت خود در فهرست کسب و کارهای گوگل مپ یا گوگل شاپینگ به افزایش ترافیک قابل توجهی دست خواهید یافت که با ادامه فعالیت خود می توانید این روند را حفظ کنید.

مزیت دیگر ایجاد نمایه گوگل برای کسب و کارتان این است که برخلاف سئو کلاه سیاه نیازی به تبلیغات پولی فراوان نخواهید داشت؛ بلکه به صورت رایگان می توانید شغل خود را در گوگل مپ یا نمایه گوگل معرفی کنید. بروزرسانی اطلاعات و بارگزاری تصاویری از کارتان موجب جذب مشتریان بیشتری می شود و ستاره های بیشتری نیز در نظرسنجی کسب خواهید کرد. نهایتا ایجاد نمایه گوگل کسب و کار شما را به طور کامل و جامع به همراه نظرات واقعی مشتریان و تصاویری از آن ها به کاربران نمایش می دهد و آن ها را برای ورود به سایت شما ترغیب می کند.

3. بهبود تجربه کابری سایت

اگر وب سایت شما سرعت پایینی دارد یا از قالب و فرم خاصی پیروی نمی کند، شاید وقت آن رسیده باشد که به کمک تکنیک های سئو کلاه سفید تغییراتی را در آن ایجاد کنید. هر عاملی که باعث شود کاربران از جستجو در سایت شما احساس رضایت کنند، مفید خواهد بود و روی رتبه سایت شما به صورت غیرمستقیم تاثیر می گذارد.

موتور جستجوی گوگل اهمیت زیادی برای واکنش های کاربران یک سایت قائل است تا جایی که گفته می شود میزان اهمیت تجربه کاربری یک صفحه حتی از محتوای اصلی آن هم بیشتر است.

برای اینکه تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید پیشنهاد می کنیم یک طراحی سایت آسان و جذاب با امکان دسترسی به امکانات مختلف سایت را اجرا کنید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید از یک متخصص طراح سایت کمک بگیرید. ایجاد زبانه های مختلف راجع به مطالب موجود در سایت و به کارگیری HTTPS بر رضایت مخاطب اثرگذار خواهد بود.

مهم تر از همه اینکه در تکنیک های سئو کلاه سفید بر سرعت بارگزاری صفحه و زمان لود شدن تصاویر سایت تاکید زیادی شده است. علاوه بر آن همانطور که پیش تر بیان شد قابلیت سازگاری با موبایل نیز یکی از عوامل بهبود تجربه کابری سایت است که می تواند منجر به رتبه گیری سایت شود.

4. بروزرسانی محتواهای قدیمی

تکنیک های سئو کلاه سفید بر این مفهوم تاکید دارد که در بهینه سازی یک سایت، تنها ایجاد محتواهای جدید راهگشا نیست؛ بلکه برای افزایش احتمال موفقیت باید به محتواهای قدیمی نیز توجه داشته باشید. ممکن است برخی از مطالب قدیمی سایت به لحاظ علمی و پیشرفت های صورت گرفته نیازمند بروزرسانی باشند تا با جدیدترین اطلاعات مطابقت پیدا کنند؛ همچنین گاهی ضرورت دارد کلمات کلیدی یک محتوای قدیمی را آپدیت کنید تا آن صفحه از چرخه سئو سایت خارج نشود.

کلمات کلیدی به طور مداوم و بر اساس عباراتی که کاربران برای جستجو استفاده می کنند، در حال تغییر و تحول هستند؛ پس اگر می خواهید مطالب قدیمی سایت شما از دیدرس موتور جستجو خارج نشوند و همچنان جزو محتواهای بهینه شده به شمار بیایند، باید از کلمات کلیدی جدید بهره بگیرید.

اضافه کردن چند تصویر یا پاسخ دادن به کامنت هایی که در یک صفحه قدیمی وجود دارد، از جمله راه هایی هستند که می توانید آن صفحه را از خطر فراموش شدن نجات دهید. بروزرسانی دوره ای مطالب موجود در سایت یک شیوه مطمئن است که در طولانی مدت نتایج مثبتی به بار می آورد و شما را به هدف افزایش مشتری و بازدید سایت نزدیک تر می کند.

5. جستجوی کلمات کلیدی

روش های سئو و بهینه سازی سایت امروزه پیچیدگی های بیشتری دارد و با پدید آمدن تغییراتی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل، رقابت برای رتبه گیری سایت ها افزایش یافته است؛ به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت ها تلاش می کنند تا با گذراندن دوره آموزش سئو و انجام تحقیقات مختلف، اطلاعات خود را در زمینه بهینه سازی سایت ارتقا دهند. علیرغم تمام این تغییر و تحولات در عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یک اصل ثابت در سئو سایت وجود دارد و آن بهره گیری از کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود در نوار جستجو تایپ می کنند و از این طریق موتور جستجو متوجه خواسته آن ها می شود. برای اینکه سایت شما در فهرست چند سایت اولی قرار بگیرد که به عنوان نتایج جستجو نشان داده می شوند، باید کلمات کلیدی مرتبط را با رعایت پراکندگی مناسب در متن به کار ببرید.

تکنیک های سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید چیست

کلمه های کلیدی که اغلب مردم جستجو می کنند، ترکیبی از چند کلمه است که یک عبارت معنادار را می سازد. امروزه مردم کمتر از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می کنند و جستجوهای تک کلمه ای جای خود را به عبارات طولانی تر یا جملات سوالی داده است.

شاید علت اصلی این تحول راه اندازی شیوه های جدید جستجو از جمله جستجوی صوتی باشد که باعث می شود مردم برای سرچ کردن یک مطلب، آن را در قالب یک جمله از گوگل بپرسند. به نظر می رسد بازاریابان دیجیتال مارکتینگ و صاحبان فروشگاه های آنلاین باید به این نکته توجه داشته باشند و کلمات کلیدی خود را از بین عبارات طولانی و واژه های کوتاه به صورت ترکیبی انتخاب کنند.

6. بازاریابی محتوایی

مهم ترین بخش هر صفحه از وب سایت شما که در نگاه اول توجه مشتری را جلب می کند، نحوه نگارش محتوا است. به عبارت دیگر مخاطب با مطالعه بخشی از مطلب سایت (عموما چند خط ابتدایی سایت) تصمیم می گیرد که ادامه آن را نیز بخواند یا اینکه از سایت شما خارج شود؛ بنابراین اهمیت کیفیت محتوا را نادیده نگیرید و برای تولید محتوای سایت خود از فردی که آموزش سئو دیده است کمک بگیرید.

ویژگی محتوای جذاب برای مشتریان، مفید بودن در عین تازگی است؛ به این معنا که متن صفحه شما باید اطلاعات کامل و دقیقی از آنچه مخاطب به دنبال آن می گردد، ارائه کند؛ اما این مطلب باید حاصل تلاش نویسنده بوده و نسبت به مطالب سایت های دیگر منحصر به فرد باشد.

این تکنیک جدید سئو کلاه سفید از آن جهت اهمیت دارد که می تواند از جریمه شدن سایت شما به دلیل محتوای کپی جلوگیری کند.

تحقیق و بررسی ها نشان می دهد استفاده از محتواهای بصری مثل تصاویر یا ویدیوهای مرتبط با موضوع، تاثیر مطالب را افزایش داده و جذابیت بیشتری برای کاربران سایت ایجاد می کند. مدیر یک وب سایت برای کسب رتبه در گوگل باید قادر باشد تمام سوالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود را به خوبی پاسخ دهد و متنی کامل و جامع را در اختیار او قرار دهد.

فراموش نکنید که محتوای سایت باید به نحوی نوشته شود که اصطلاحات تخصصی و دشوار محدودی داشته و برای همه افراد قابل فهم باشد.

7. بهینه سازی سایت

همانطور که می دانید موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها به عوامل مختلفی دقت می کند تا آن ها را بر اساس مفید بودن برای کاربران اولویت بندی کند. تکنیک های سئو کلاه سفید در این زمینه می تواند به شما کمک کند که با بهینه سازی سایت، ترافیک و بازدید صفحات وب را افزایش دهید.

از جمله اصولی که در این راستا به کار گرفته می شوند ایجاد سربرگ ها، عنوان صفحه، توضیحات متا، پیوند داخلی، نشانه گذاری و آدرس های صفحه هستند. استفاده از هر یک از این ابزارها کاربری سایت شما را بهبود می بخشد و دسترسی به بخش های مختلف سایت برای مخاطب آسان تر می شود.

8. ایجاد بک لینک

لینک هایی که کابران را به سمت سایت شما هدایت می کنند، نقش مهمی در اعتمادآفرینی دارند و به همین خاطر به دست آوردن بک لینک های معتبر برای یک وب سایت اهمیت دارد. لینک هایی که با سایت شما مرتبط هستند یک راهکار عالی برای تسلط بر SERPها به شمار می روند.

به خاطر داشته باشید لینک سازی ها، نتایج بلند مدت دارد و علاوه بر افزایش ترافیک سایت شما و جلب اعتماد کاربران، موجب شناخته شدن کسب و کار شما توسط سایت های دیگر می شود.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

ریسپانسیو با css,ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه,ریسپانسیو چیست

با پیشرفت کسب و کارهای آنلاین و تمایل افراد به خرید اینترنتی، امروزه رقابت شدیدی میان وب سایت های مختلف وجود دارد. هر بازاریاب دیجیتال تلاش می کند با به کار گرفتن استراتژی های جدید سئو و تولید محتوای مفید، مشتریان بیشتری را جذب کند. در این بین الگوریتم های موتور جستجو نیز روز به روز تغییر کرده و امکانات متعددی را در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد. با کمک این امکانات و ابزارها می توان به نیازهای مخاطبان پاسخ داد و رتبه سایت خود را بهبود بخشید. از جمله مهمترین اقداماتی که برای افزایش بازدید و فروش یک وب سایت موثر خواهد بود، طراحی ریسپانسیو سایت است.

اگر شما هم پیگیر مطالب و اخبار آموزش سئو باشید، احتمالا این نام را زیاد شنیده اید، اما در ادامه این مطلب قصد داریم به طور مفصل راجع به مزیت های طراحی ریسپانسیو سایت برای سئو صحبت کنیم و این مفهوم را بیشتر بشناسیم.

منظور از طراحی ریسپانسیو موبایل چیست؟

مسئله مهمی که برخی از بازاریابان به آن توجه کافی ندارند، این است که مخاطبان یک وب سایت از دستگاه های متعددی برای ورود به سایت استفاده می کنند؛ بنابراین طراحی سایت باید به نحوی باشد که نسبت به سایز مرورگر کاربران تغییر کند.

به عنوان مثال کاربری که با تلفن همراه اقدام به جستجوی یک محصول می کند، نیاز دارد که مطالب را با فونت مناسب مشاهده کند تا مجبور نباشد روی آیتم های مختلف سایت زوم کند تا آن ها را ببیند.

اهمیت این موضوع غیر قابل انکاراست چرا که تاثیر زیادی بر تجربه کاربری سایت شما خواهد گذاشت و جز عناصر نقش آفرین در رتبه گیری سایت محسوب می شود.

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود و نحوه چینش سایت برای دستگاه مورد استفاده او سازگار نیست، بلافاصله از سایت خارج می شود. این مسئله قطعا آثار منفی برای فروشگاه آنلاین به بار می آورد. از همین رو مدیر یک آنلاین شاپ باید برای افزایش ترافیک سایت خود، در جهت طراحی ریسپانسیو سایت اقدام کند.

چرا شما به یک سایت ریسپانسیو شده نیاز دارید؟

با توضیحات بالا احتمالا متوجه شده اید که ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه و چه کاربردی برای سایت دارد اما سوال بعدی این است که چرا به یک سایت ریسپانسیو شده نیاز داریم؟ علت آن کاملا واضح است؛ درواقع ریسپانسیو بودن یا طراحی واکنشگرا باعث می شود دامنه مخاطبان شما افزوده شود و کاربران احساس رضایت بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشند. در نتیجه ترافیک سایت بالا رفته و موتور جستجو آن را جزو نتایج مفید برای کاربران قلمداد می کند.

اگرچه طراحی ریسپانسیو به طور رسمی به عنوان یکی از عوامل رتبه گیری سایت ها معرفی نشده است، اما گوگل به طرق مختلفی اهمیت آن را نشان می دهد.

الگوی پیشنهادی گوگل برای طراحی سایت، یک طراحی ریسپانسیو موبایل است که قابلیت انعطاف پذیری در نمایش سایت از طریق نمایشگرهای مختلف را داشته باشد. بنابراین به نظر می رسد موتور جستجوی گوگل، ریسپانسیو سایت را عامل مهمی برای رتبه گیری سایت ها و اجتناب از تله های گوگل تلقی می کند.

علاوه بر این ها طراحی ریسپانسیو سایت می تواند منجر به افزایش سرعت سایت شود. همانطور که می دانید یکی از استراتژی های سئو برای جذب مخاطبان بیشتر این است که سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش دهید تا کاربر زمان زیادی را برای لود شدن تصاویر و محتوای سایت انتظار نکشد.

ساده ترین راه برای افزایش سرعت سایت، بهره گیری از قابلیت ریسپانسیو سایت است که باعث می شود صفحات وب سایت شما حجم کمتری داشته باشد و در نتیجه سریع تر بارگذاری شود.

یک سایت واکنشگرا به راحتی در هر دستگاهی نمایش داده می شود و به سرعت با ابعاد مانیتور آن ها سازگار می شود. از همین رو بسیاری از مدیران سایت ها در تلاش هستند تا از این ویژگی کاربردی و مفید استفاده کنند.

ریسپانسیو با css,ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه,ریسپانسیو چیست

مزیت های طراحی ریسپانسیو سایت برای سئو

تا اینجای کار به پاسخ سوال “ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه” رسیدید. علیرغم مزیت های فراوانی که ریسپانسیو موبایل به همراه دارد، افراد بسیاری از اجرای آن طفره می روند و طراحی ریسپانسیو سایت برای آن ها یک چالش بزرگ محسوب می شود.

با اینحال اگر به خوبی درک کنیم که ریسپانسیو سایت چیست و چه کاربردهای اساسی دارد،‌ قطعا نسبت به استفاده از آن مشتاق تر خواهیم شد.

همانطور که گفته شد طراحی ریسپانسیو سایت به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه گیری سایت به شمار می رود، پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود دعوت کنید، پیشنهاد می کنیم از ریسپانسیو سایت غافل نشوید.

در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های طراحی ریسپانسیو سایت را بررسی می کنیم تا علت کارایی و محبوبیت این مفهوم سئو سایت را دریابیم:

1. موبایل، اولویت اول گوگل است

افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کنند به خوبی می دانند که الگوریتم های گوگل هر ساله تغییر می کند و هر بار بر موارد خاصی برای رتبه گیری سایت ها تاکید دارد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، گوگل درسال های اخیر تلفن همراه را در اولویت قرار داده و سایت هایی که توانایی سازگاری با صفحه نمایش موبایل را دارند، در رتبه بندی بالاتری جای می دهد.

با افزایش کاربرد موبایل در زندگی افراد و تمایل آن ها به جستجو در اینترنت به کمک تلفن همراه،‌ موتور جستجوی گوگل سازگاری با موبایل را جزو عناصر اصلی رتبه بندی سایت ها در نظر گرفت. به این ترتیب ایجاد محتوای کاربرپسند و طراحی ریسپانسیو سایت اهمیت بیشتری در سئو پیدا کرد و امروزه بسیاری از وب سایت های بزرگ از این رویه پیروی می کنند.

2. طراحی ریسپانسیو سایت، تجربه کاربری را بهبود می بخشد

مدت زمانی که کاربران در سایت شما می مانند، نشانه مهمی برای گوگل است تا برای رتبه دهی به سایت شما اقدام کند. با کمک طراحی ریسپانسیو در html می توانید وب سایت خود را برای کاربران جذاب تر سازید و آن ها را از ترک صفحه منصرف کنید.

هرچقدر سرعت بارگذاری صفحه بیشتر و دسترسی به مطالب سایت برای مشتری آسان تر باشد، احتمال باقی ماندن او در صفحه سایت شما بیشتر خواهد شد. این شیوه حتی می تواند سبب شود کاربران به مشتری دائمی یا مشتری پولی شما تبدیل شوند؛ به همین خاطر است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید توجه ویژه ای به جلب رضایت کاربران سایت خود داشته باشند و با به کارگیری ترفندهای سئو و ریسپانسیو موبایل، تعداد مخاطبان سایت خود را افزایش دهند.

3. ریسپانسیو سایت در رضایت مشتریان موثر است

موتور جستجوی گوگل همواره تلاش می کند تا مفیدترین محتوا را به عنوان نتایج جستجو به کاربر نمایش دهد. درواقع هدف اصلی گوگل ارائه دادن محتواهای مورد علاقه کاربران به آن ها است تا از این طریق رضایت آن ها را جلب کند. مدیران وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین می توانند با طراحی ریسپانسیو در html، یک تجربه متمرکز بر کاربر ایجاد کرده و رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرند.

طراحی ریسپانسیو سایت برای ایجاد تجربه مثبت در مشتریان امری ضروری به شمار می آید و یک وب سایت واکنشگرا به راحتی می تواند کاربران را تبدیل به مشتریان دائمی شما کند.

4. ریسپانسیو سایت سرعت صفحه را بالا می برد.

از جمله مفاهیم پایه ای که بازاریابان دیجیتال در دوره آموزش سئو مطالعه می کنند، این است که سرعت بارگذاری صفحه نقش بسزایی در رتبه گیری سایت دارد و موجب افزایش ترافیک سایت می شود. بنابراین صاحبان وب سایت ها می توانند با افزایش سرعت صفحات وب سایت خود تجربه کاربری بهتری را ارائه داده و مشتریان را راضی نگه دارند.

بارگذاری سریع و بدون وقفه سایت از جمله عناصر مثبت از دیدگاه موتور جستجوی گوگل شناخته می شود و رتبه سایت را بهبود می بخشد. فروشگاه هایی که از ریسپانسیو با css و html برخوردار هستند، به دلیل سبک بودن سایت سرعت بارگذاری بیشتری در نمایشگر دسکتاپ یا دستگاه موبایل دارند.

 

5. کاهش نرخ پرش از طریق طراحی ریسپانسیو سایت

در فرآیند سئو یا بهینه سازی سایت یکی از مشکلاتی که باید برای برطرف کردن آن وقت بگذارید نرخ پرش سایت است. زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و به دلایل مختلفی مثل سرعت بارگذاری پایین یا عدم سازگاری سایت با تلفن همراه، فورا از سایت خارج می شود، نرخ پرش وب سایت شما بالا می رود. این اتفاق نتیجه منفی بر رتبه گیری شما خواهد داشت چرا که گوگل متوجه می شود وب سایت شما از نظر کاربران به عنوان یک نتیجه مفید شناسایی نشده است.

گاهی اوقات علیرغم محتوای عالی صفحات، نرخ پرش همچنان کاهش پیدا نمی کند؛ احتمال دارد علت این مسئله دشواری کاربر برای حرکت در بخش های مختلف سایت باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با طراحی ریساپنسیو سایت، زمینه دسترسی آسان کاربران به مطالب سایت خود را فراهم کنید تا در نتیجه جلب رضایت آن ها نرخ پرش صفحات کاهش بیابد.

در نتیجه اگر شما بدانید طراحی ریسپانسیو چیست به سادگی می توانید کاربران را در سایت خود نگه داشته و در راستای تبدیل شدن آن ها به مشتریان واقعی، گام بردارید.

6. اقدام برای شناسایی و رفع محتوای تکراری با ریسپانسیو سایت

وجود محتوای تکراری در صفحات وب مشکلی است که در هنگام ایجاد دو نسخه متفاوت از سایت پدید می آید. درواقع زمانی که تلاش می کنید یک نسخه دسکتاپ و یک نسخه ویژه موبایل را طراحی کنید، احتمال اینکه برخی از مطالب تکرار شوند زیاد است.

اگرچه URL این دو متن با هم تفاوت دارد اما یکسان بودن مطالب می تواند گوگل را برای رتبه بندی سایت شما دچار سردرگمی کند. بنابراین استفاده از ریسپانسیو در html کارآمدتر به نظر می رسد و می تواند به شما در کشف مطالب تکراری کمک کند تا هرچه سریع تر آن ها را برطرف کنید. بهترین شیوه طراحی سایت واکنشگرا، ایجاد یک نسخه واحد و پاسخگو برای موبایل از سایت است که از تکرار URLها جلوگیری می کند.

کسانی که می دانند طراحی ریسپانسیو چیست به راحتی با خطای محتوای تکراری مقابله می کنند.

7. ریسپانسیو سایت احتمال اشتراک گذاری را افزایش می دهد

هنگامی که مخاطب محتوای سایت شما را دوست داشته باشد، آن صفحه را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت؛ بنابراین لازم است که در طراحی سایت خود گزینه هایی برای اشتراک گذاری را پیشبینی کرده باشید. اگرچه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم روی رتبه گیری سایت تاثیری ندارد، اما با افزایش بازدید می تواند منجر به جذب مشتریان جدید شود.

ترافیک بیشتر به معنای گسترش یافتن دامنه مخاطبان شما و در نتیجه معرفی کسب و کارتان خواهد بود. برای اینکه وب سایت شما پس از به اشتراک گذاشتن برای همه افراد با هر دستگاه الکترونیکی قابل مشاهده باشد باید طراحی ریسپانسیو سایت را در برنامه خود قرار دهید.

 

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

برای کارآمد بودن سئو لازم است به طور روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی هایی برای نگهداری سئو صورت بگیرد؛ در غیر این صورت تمام هزینه و زمانی که صرف شرکت در کلاس های آموزش سئو کرده اید، تلف خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که رتبه سایت شما در گوگل دائمی نیست و همواره متغیر خواهد بود. به دلیل تعدد وب سایت های موجود در اینترنت، مدیران وب سایت ها در تلاش هستند تا رتبه سایت خود ارتقا بدهند؛ بنابراین پس از این که رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آوردید، حفظ و بهبود این رتبه مهم ترین کاری است که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا توضیحات مفصلی راجع به تعمیر و نگهداری سئو سایت به شما ارائه کنیم.

نظارت روزانه سئو سایت

سئو جزو آن دسته استراتژی های بازاریابی است که یکبار مصرف نبوده و نتایج بلند مدت دارد؛ به همین خاطر باید به طور مرتب از سئو نگهداری کنید.

اگر می خواهید کسب و کار شما رقابتی باقی بماند و از سایر وب سایت ها سبقت بگیرید توصیه می کنیم آپدیت و تعمیرات روزانه را در برنامه کار خود قرار دهید. برای این کار می توانید به صورت روزانه اخبار مرتبط با کسب و کارتان را در صفحه خود منتشر کنید یا به آپدیت کردن برگه ها و مطالب سایت بپردازید.

همین تغییرات جزئی در سایت اگر مداوم باشند و مطابق با اصول سئو انجام شوند، پس از مدتی اثر خود را نشان داده و موجب افزایش ترافیک سایت شما خواهند شد؛ بنابراین ساعاتی از روز خود را برای بروزرسانی صفحات قدیمی سایت اختصاص دهید و آن ها را با تاکتیک های جدید سئو بهبود ببخشید.

شناسایی معیارهای فعلی

حداقل یکبار در روز به بررسی معیارهای کلیدی کسب و کار خود بپردازید و در مورد برندها یا شرکت هایی که به معاملات تجارت الکترونیک متکی هستند، نگاهی بیندازید. ممکن است وب سایت شما پس از مدتی با مشکل افت ترافیک یا کاهش فروش مواجه شود که باید علت آن را ریشه یابی کنید. برای کشف دلیل این اتفاق می توانید از ابزارهای رایگان Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها به اطلاعاتی نظیر FAQها، CTR، کلیک ها و مواردی از این قبیل دسترسی خواهید داشت. در نهایت می توانید با سیری در وب سایت های مختلف از نحوه جستجوی کاربران اطلاع پیدا کنید و متوجه شوید که اخیرا کاربران با چه کلمات کلیدی به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود می گردند.

نظارت هفتگی سئو سایت

یکی از راهکارهای اساسی برای تعمیر و نگهداری سئو این است که به صورت هفتگی عملکردهای سایت را بررسی و نقاط ضعف را شناسایی کنید. شناسایی مشکلات به محض وقوع آن ها می تواند به حفظ رتبه سایت شما کمک شایانی کند. از همین رو شما باید قادر باشید که هر روند منفی را پیش از اینکه بر اهداف کلی بازاریابی دیجیتال شما تاثیر بگذارد شناسایی و برطرف نمایید.

با بررسی هفتگی عملکرد واقعی و مقایسه آن با معیارهای پایه ای سایت، می توانید مطمئن شوید که پیش از آسیب جدی به ترافیک و بازدید صفحه وب، مشکل را رفع کرده اید.

اگر وقت کافی برای بروزرسانی و نظارت بر سایت خود را ندارید، می توانید از متخصصان سئو و شرکت های سئوکار کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

آخر سئو,آموزش ارتقا سئو سایت,تعمیر سئو

نظارت ماهانه سئو سایت

با تهیه گزارش عملکرد ماهانه می توانید مقیاس بزرگتری از سایت خود را برای نظارت مشاهده کنید و یک بررسی گسترده تر انجام دهید. در نظارت ماهانه ممکن است روندها و مشکلاتی را کشف کنید که در نظارت های کوتاه مدت مثل هفتگی یا روزانه چندان به چشم نمی آمدند. بنابراین هر ماه زمان مشخصی را برای بازبینی عملکرد سایت خود معین کنید و به تکرار منظم این کار ادامه دهید.

نظارت ماهانه می تواند از طریق بررسی بخش performance سرچ کنسول گوگل انجام شود. همچنین بخش pages در سرچ کنسول گوگل، برای بررسی روند ایندکس صفحات، کاملا کاربردی و مناسب است.

مواردی که با ارور ۴۰۴ مواجه می شوند و کاربر قادر به مشاهده آن صفحات نیست را در این بخش شناسایی و برطرف کنید؛ همچنین توصیه می شود در نظارت ماهانه بر فهرست محلی و اطلاعات درج شده در نمایه گوگل توجه داشته باشید. اگر کسب و کار شما جزو مشاغل محلی محسوب می شود، مطمئن شوید که اطلاعات موجود از قبیل ساعات کاری، آدرس و شماره تلفن شما به درستی ثبت شده باشد تا مشتریان دچار اشتباه نشوند.

به عنوان مثال اگر به تازگی تغییری در ساعات کاری خود ایجاد کرده اید، هنگام نظارت ماهانه این تغییر را در صفحه نمایه گوگل نیز اعمال کنید.

برنامه ریزی اقدامات ماه آینده

هدف از نگهداری سئو این است که تصویر کلی از عملکرد سایت خود به دست آورید و با بکارگیری استراتژی سئو، رتبه سایت خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. پس از انجام نظارت ماهانه و برطرف کردن فرایندهای منفی و انحرافات، باید برای ماه آینده نیز برنامه ریزی داشته باشید.

از الگوریتم های گوگل و جدیدترین آپدیت ها مطلع شوید، عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از ایده های خلاقانه برای عملکرد آینده سایت خود بهره بگیرید. به روزرسانی ماهانه در شیوه استفاده از کلمات کلیدی، تغییرات جذاب در سایت و به کار گرفتن تاکتیک های جدید می تواند به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک کند.

نظارت سه ماهه سئو سایت

هر سه ماه یکبار انجام حسابرسی مسائل فنی برای وب سایت ضروری است و به حفظ رتبه سایت شما کمک می کند. با نظارت سه ماه یکبار دید گسترده تری نسبت به بررسی های قبلی خواهید داشت و می توانید جهت برطرف کردن مشکلات فنی سایت اقدام کنید.

این مشکلات ممکن است شامل گزارش های کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ باشد. علاوه بر این باید زمانی را نیز برای رسیدگی به مواردی مثل اعتبارسنجی داده های ساختاریافته، سرعت سایت و قابلیت سازگاری با موبایل که کمتر به آن ها توجه می شود اختصاص بدهید. برای اطمینان از اینکه برچسب ها یا محتوای تکراری روی سایت شما وجود نداشته باشد باید به طور منظم در نظارت سه ماهه، پایگاه داده ها و کدها را بررسی کنید.

ساخت بک لینک یک استراتژی سئو عالی برای افزایش رتبه سایت است اما صاحبان کسب و کارها باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که امکان دارد برخی لینک ها اسپم بوده یا بعد از مدتی شکسته شوند. لذا یکی از وظایفی که در حسابرسی سه ماه یکبار باید صورت بگیرد نظارت بر کیفیت لینک ها، تعداد لینک ها، مرتبط بودن محتوای لینک شده و مقایسه با معیارها است.

نظارت سه ماهه باعث می شود بررسی عمیق تری نسبت به جزئیات وب سایت خود انجام دهید و بر اهداف کسب و کارتان متمرکز بمانید.

تعمیر و نگهداری سئو,سئو سایت,گزارش سئو

نظارت سالانه سئو سایت

با توجه به تحولاتی که به مرور در جستجوی کاربران اینترنت ایجاد می شود، موتورهای جستجو نیز به صورت مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهند. به عبارتی می توان گفت موتور جستجوی گوگل حداقل ۳ بار در سال الگوریتم اصلی خود را بروزرسانی می کند. برای یک بازاریاب دیجیتال لازم است که همگام با این تغییر و تحولات حرکت کند و از اتفاقات جدید عقب نماند.

اندازه گیری عملکرد به طور سالانه راهی مناسب برای آپدیت کردن وب سایت خود مبنی بر تغییرات جدید است. دریافت گزارش کاملی از داده های یک سال و ارزیابی آن ها، به شما کمک می کند تا استراتژی مفیدی را برای پیشرفت در سال آینده پیدا کنید. همانطور که اشاره شد، نتایج سئو در طولانی مدت نمایان می شوند بنابراین صرف هزینه و زمان برای انجام نظارت های دوره ای بر سئو سایت یک سرمایه گذاری ارزشمند خواهد بود.

برای اینکه به هدف افزایش فروش و ارتقای رتبه سایت دست پیدا کنید لازم است به طور سالانه عملکرد وب سایت را مورد ارزیابی قرار دهید؛ روی نقاط مثبت تاکید کنید و نقاط ضعف را برطرف سازید. به یاد داشته باشید موفقیت در سئو از عناصر بسیار زیادی ناشی می شود که هر یک به تنهایی ساده و جزئی به نظر می رسند اما دقت و ظرافت در انجام تک تک آن ها شما را به اهداف نهایی خواهد رساند. در حقیقت سئو مانند یک پازل از تکه های مختلفی تشکیل شده است که همگی با هم می توانند نتیجه کلی را به شما ارائه کنند. پس با برنامه ریزی صحیح تلاش کنید تا تمام نظارت های لازم را در دوره های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه به درستی پشت سر بگذارید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

 
یکی از مفاهیم مهمی که در آموزش سئو وردپرس با آن مواجه هستیم، سئو دسته بندی محصولات است که تاثیر فوق العاده زیادی بر بهینه سازی سایت دارد. دسته بندی محصولات برای فروشگاه های آنلاین نقش حیاتی دارد و باعث ایجاد رابط کاربری بهتری می شود.
مزایای سئو دسته بندی محصولات باعث شده است بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال جدیدترین روش ها برای اتخاد این تغییرات در آنلاین شاپ خود باشند.
اگر شما هم می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به سوی فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و شرح 8 راهکار مهم در سئو دسته بندی محصولات بپردازیم.
چرا دسته بندی محصولات سایت های فروشگاهی مهم هستند؟
دسته بندی محصولات کار ساده‌ای به نظر می رسد اما بسیاری از افراد که در حوزه سئو مشغول به کار هستند، هنوز با اهمیت این مفهوم آشنایی ندارند. دسته بندی در وردپرس نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است و برای انجام آن باید اصول خاصی را رعایت کنید.
پیش از اینکه وارد بحث معرفی تکنیک سئو انواع دسته بندی محصولات و نحوه اعمال آن ها در صفحات وب شویم، باید بدانیم اصلا چرا دسته بندی محصولات برای یک سایت مهم است؟ در واقع دسته بندی محصولات در وردپرس به هدف مدیریت بهتر محتوای سایت صورت می گیرد و به مدیران سایت دیدگاه جامع تری نسبت به محصولات خود ارائه می دهد.
علاوه بر این، دسته بندی سبب می شود موتورهای جستجو صفحات شما را سریع تر و راحت تر پردازش کنند؛ بنابراین به کارگیری این تکنیک های سئو سایت می تواند در رتبه گیری سایت شما موثر باشد.
اما مهم ترین مزیت دسته بندی محصولات این است که مشتریان دسترسی آسان تری به مطالب و محصولات شما خواهند داشت؛ در نتیجه منظم بودن سایت و اولویت بندی محصولات بر اساس فیلترهای مختلف کمک می کند تا افراد در زمان کمتری بتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهند.
این کارکرد بیشتر با مفهوم تجربه کاربری وب سایت پیوند دارد و با صرفه جویی در وقت مخاطب، باعث می شود رضایت بیشتری از خرید کردن در سایت شما داشته باشند. این مسئله منجر می شود مشتریان برای خریدهای آینده نیز به سایت شما اطمینان کنند و حتی آن را به دیگران پیشنهاد دهند.
 
انواع دسته بندی محصولات
همانطور که گفته شد دسته بندی سایت باعث می شود دسترسی به بخش های مختلف سایت آسان تر شود و کاربران دچار سردرگمی نشوند. به طور کلی برای دسته بندی محصولات یک سایت دو مرحله وجود دارد:
1.    صفحات دسته بندی دسته ها (CLP)
2.    صفحات دسته بندی محصولات (PLP)
در فروشگاه های اینترنتی محصولات مختلفی وجود دارند که هر یک زیرمجموعه یکی از شاخه ها یا دسته ها قرار می گیرند؛ اما گاهی اوقات هر کدام از دسته ها خودشان ذیل دسته بندی گسترده تری تعریف می شوند.
به عنوان مثال اگر به دنبال خرید یک دستگاه موبایل سامسونگ هستید، می توانید آن را در دسته برند سامسونگ پیدا کنید. دسته سامسونگ زیر مجموعه دسته بزرگ تری با عنوان موبایل قرار دارد پس در دسته بندی های این سایت ما با یک دسته بندی دسته (CLP) و یک دسته بندی محصول (PLP) که همان موبایل سامسونگ است، مواجه هستیم؛ بنابراین در دسته بندی دسته ها، فهرستی از دسته ها را مشاهده می کنیم، اما در دسته بندی محصولات لیست کالاها را خواهیم دید.
درک تفاوت این دو نوع دسته بندی چه اهمیتی دارد؟ دسته بندی دسته ها به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز مشتری نیست، چرا که یک ساختار عام و کلی دارد و مخاطب با تعداد زیادی از محصولات مواجه می شود که تعدادی از آن ها ارتباطی با خواسته او ندارد.
مثلا زمانی که مشتری به یک موبایل سامسونگ نیاز دارد، سایت باید تمام موبایل ها با برندهایی غیر از سامسونگ را از نتیجه جستجو حذف کند. این کار به کمک دسته بندی محصولات صورت می گیرد. به عبارت دیگر هر چقدر دسته بندی محصولات ریزتر و جزئی تر باشند، نتایج دقیقی به کاربر نمایش داده خواهد شد که کاملا با محصول مد نظر او مطابقت دارند.
 
دسته بندی سایت اگرچه مفهومی جدید به شمار نمی رود، اما یک چالش اساسی برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است.
در ادامه مهم ترین عناصر سئو دسته بندی محصولات را ذکر کرده ایم که رعایت آن ها کمک زیادی به افزایش بازدید سایت و رضایت کاربران خواهد کرد.
1- نوشتن محتوای جذاب برای دسته ها
زمانی که در صفحه محصولات چیزی به غیر از لینک محصول وجود ندارد، رتبه بندی سایت برای موتور جستجو دشوار می شود. به همین علت توصیه می شود در ذیل هر دسته یا محصول، مطلب جذابی را نیز اضافه کنید تا با بهبود سئو سایت به هدف رتبه گیری گوگل نزدیک تر شوید.
در رابطه با محصولات معمولا توضیحاتی راجع به تاریخچه آن محصول چندان جذاب به نظر نمی رسد. در عوض می توانید در مورد خصوصیات و ویژگی های محصول، نحوه ساخت آن، مواد به کار رفته، مدل های محبوب و موضوعاتی از این قبیل بنویسید. داشتن یک متن سئو شده و جالب در دسته بندی های محصولات کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب می کند.
برای نوشتن محتوا زیر هر موضوع از دسته بندی سایت باید به حجم مطالب نیز توجه داشته باشید. اصولا طبق قواعد سئو دسته بندی محصولات، ۹۰ درصد از مطالبی که در توضیح یک محصول نوشته می شوند غیرضروری و زائد هستند و اغلب توسط مشتریان نیز مطالعه نمی شوند؛ بنابراین تمرکز خود را بر نوشتن محتوای مفید و اثرگذار در کمتر از ۱۰۰۰ کلمه بگذارید و از زیاده گویی بپرهیزید.
2- ساماندهی صحیح دسته بندی ها
برای ایجاد دسته بندی ها بهتر است از یک الگوی اولویت بندی صحیح پیروی کنید و عناوین زیرمجموعه را در عنوان مادر جایگذاری کنید. با انجام این کار پیوند خودکار زیر مجموعه های هر دسته بندی با سرفصل آن دسته همخوانی خواهد داشت؛ همچنین توصیه می شود در انتهای محتوای مربوط به هر محصول، محصولات مشابه با آن که در همان دسته بندی وجود دارند را به مشتری پیشنهاد کنید.
فهرست کردن این پیشنهادات می تواند به صورت خودکار انجام گیرد، اما در رابطه با برخی از محصولات امکان خطا نیز وجود دارد پس گاهی لازم است دسته بندی های پیشنهادی را به طور دستی تنظیم کنید.
 


3- لینک سازی داخلی صحیح برای دسته ها
استفاده از لینک های داخلی باعث دسترسی سریع تر مخاطب به محصولات می شود و از طرف دیگر در بهبود رتبه سایت نیز تاثیر دارد. فروشگاه های بزرگ می توانند صفحات مربوط به محصولات مشابه را به یکدیگر لینک دهند یا از لینک به محصولات محبوب و پرفروش کمک بگیرند. در اینصورت مدیران سایت ها می توانند با اشتراک گذاری رتبه سایت های داخلی خود در جهت بهبود سئو سایت تلاش کنند.
یکی از نکاتی که معمولا در دوره سئو فروشگاهی به بازاریابان دیجیتال گفته می شود این است که برای رتبه گیری سایت باید تعداد صفحات محصول را محدود نگه داشت. به این معنا که لازم نیست برای تمام محصولات موجود در سایت صفحه مجزایی را تعریف کنید زیرا تعداد صفحات زیاد منجر به پایین کشیدن رتبه کلی سایت می شود و هیچ کاربری فرصت بازدید از تمام آن ها را نخواهد داشت. بنابراین برای متعادل نگه داشتن بازدید صفحات وب، بهتر است با لینک دادن محصولات به یکدیگر، رتبه صفحات را در دسته های جزئی تر ادغام کنید.
4- استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long tail keyword) برای دسته ها
صفحه دسته بندی درواقع کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین لازم است نسبت به انتخاب کلمات کلیدی خود دقت زیادی به خرج دهید. برای اینکه کلمات کلیدی مناسبی را برای معرفی محصولات خود پیدا کنید، خود را به جای مشتریان بگذارید تا متوجه شوید هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارند با جستجوی چه عباراتی آن را در اینترنت می یابند.
این مسئله اهمیت زیادی در سئو دسته بندی محصولات دارد و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. اگرچه به نظر می رسد در چند سال اخیر کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند دچار تغییر و تحولاتی شده است و امروزه افراد از عبارات طولانی تر یا به اصطلاح کلمات کلیدی لانگ تیل برای جستجو در گوگل کمک می گیرند؛ از همین رو گنجاندن لانگ تیل در عناوین دسته ها ایده خوبی برای بالا بردن رتبه سایت محسوب می شود.
5- استفاده از عناصر کاربردی برای راهنمایی کاربران
آنچه که در دسته بندی سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای خود را مختصر و مفید بنویسید. به خاطر داشته باشید توضیحاتی که در ذیل هر محصول درج می کنید باید مشتری را برای خریدی مطمئن راهنمایی کند بنابراین نیازی نیست مسائل خیلی جزئی را بیان کنید، بلکه صرفا تلاش کنید مطالب لازم درمورد محصول را توضیح دهید.
برای رعایت انسجام متن از اصول کلی سئو پیروی کنید و در کنار استفاده از کلمات کلیدی، سعی کنید به سوالاتی که ممکن است کاربران در حین خرید با آن ها مواجه شوند پاسخ دهید. علاوه بر این ایجاد بخش پرسش و پاسخ نیز زمینه خوبی را برای تعامل خریدار و فروشنده فراهم می کند و به مشتریان برای خرید کردن از سایت شما کمک خواهد کرد.
6- آدرسی دهی صحیح برای دسته ها
در این مرحله از سئو دسته بندی محصولات باید URL مناسبی برای صفحات دسته بندی بنویسید تا درک صفحات سایت شما برای موتور جستجو آسان تر شود. معمولا نوشتن URL خیلی کوتاه برای دسته بندی محصولات مشابه توصیه نمی شود به این دلیل که سبب دشوار شدن تحلیل ترافیک سایت برای موتور جستجو می گردد.
بنابراین با اینکه احتمال خطا در URLهای کوتاه کمتر است و تغییر دادن آن ها نیز راحت تر صورت می گیرد اما برای بهبود سئوی سایت پیشنهاد می شود از یک ساختار URL کامل استفاده کنید. این استراتژی سئو درصورتی که به درستی انجام گیرد شما را از تغییرات URL در آینده بی نیاز می کند و در عین حال نقش موثری در ارتقای رتبه سایت شما خواهد داشت.
7- نوشتن تگ h1 و تایتل
از جمله مفاهیم پایه ای که در مطالب آموزش سئو به آن پرداخته می شود بحث مربوط به H1 و عنوان محتوا است. آمارها نشان می دهد که گوگل درمواردی اقدام به بازنویسی عناوین سایت ها می کند و غالبا عنوان یا تایتل یک سایت را به H1 آن تغییر می دهد؛ به همین دلیل است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و فعالان حوزه سئو معمولا از یک عنوان برای H1 و تایتل استفاده می کنند.
به طور کلی می توان گفت ایجاد برچسب یا عناوین در متن باعث می شود شکل ظاهری سایت منظم تر به نظر رسیده و کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود زمان کمتری را صرف کنند. اگر می خواهید احتمال بازنویسی شدن عنوان یا تایتل محتوای خود را کمتر کنید، پیشنهاد می کنیم از عناوین طولانی تر بهره بگیرید.
 

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

بهینه سازی سایت های بین المللی,تگ hreflang,سئو سایت

سئو سایت های بین المللی مختص به سایت هایی است که قصد دارند به شکل بین المللی فعالیت خود را گسترش دهند. تقریباً چند سالی هست که قیمت دلار روز به روز در حال افزایش بوده و همین موضوع سبب شده تا مشاغل مختلف در داخل کشور سعی در توسعه کسب و کار خود در میان بازارهای جهانی داشته باشند

بدین این ترتیب برای رسیدن به هدف خود رو به سوی چند زبانه کردن وب سایتشان آورده اند. البته در این میان مدیری موفق است که بداند با کمک چه روشی می تواند سایت خود را بین رقبا برتر و بهتر نشان دهد.

اگر دارای سایت چند زبانه بوده یا اینکه از سئوکارانی هستید که روی یک سایت چند زبانه تمرکز کرده اید و قصد دارید در این خصوص روش های حرفه ای را به کار بگیرید و موجب موفقیت سایت خود شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تکنیک هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم، را مطالعه کنید.

موارد کلیدی در وب سایت های چند زبانه

در سئو سایت های بین المللی برخی مسائل کلیدی وجود دارند که توجه به آنها موجب خواهد شد بتوانید عیب و ایراد سایت را متوجه شوید و بهتر برای رفع ایرادات تلاش کنید. البته در صورتی که آموزش سئو را به شکل حرفه ای پشت سر گذاشته باشید، قطعاً کمتر با این چالش ها روبرو می شوید. از مسائل کلیدی وب سایت های چند زبانه می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

عدم ساختار URL  جامد

‏‏url ها به کاربران این دسترسی را می دهند تا در نسخه های مختلف وب سایت چند زبانه به آسانی پیمایش داشته باشند و تجربه کاربری خود را افزایش دهند؛ همچنین مخاطبان به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که به دنبال چه محتوایی هستند تا موتورهای جستجو مطابق با بررسی و خواسته کاربر به آنها نشان دهد؛ در نتیجه نبود ساختار مناسب برای URLها روی تجربه کاربری اثر منفی دارد.

بهینه سازی و ترجمه ضعیف محتوای سایت

ترجمه محتوا با چند زبان در حالی که هیچ تغییری در سئوی آن صورت نگرفته همیشه برای وب سایت های چند زبانه موضوعی چالش برانگیز بوده است. برخی سایت ها از ترجمه های تحت اللفظی استفاده می کنند که همین امر موجب شده معنای اصلی محتوا هم تغییر کند؛ این امر باعث شده تا روند نتیجه گیری در حوزه سئو روز به روز ضعیف‌تر شود.

محتوای تکراری

موتورهای جستجوگر این قابلیت را دارند که چندین url را با محتوایی یکسان به عنوان صفحه های جداگانه در نظر گرفته و آنها را تفسیر کنند؛ همین موضوع می تواند مشکل محتوای تکراری را ایجاد کند.

تغییر خودکار در مسیرها

ریدایرکت خودکار از یک زبان به زبان دیگر می تواند از نمایش نسخه های متنوع وب سایت شما به کاربر و موتورهای جستجو پیشگیری کند.

بهینه سازی سایت های بین المللی,تگ hreflang,سئو سایت

تکنیک های فنی برای وب سایت های چند زبانه

در ارتباط با چالش های مهمی که در مسیر وب سایت های چند زبانه وجود دارد، صحبت کردیم. اما برای اینکه بتوانید از این چالش ها عبور کنید، علاوه بر اینکه باید دوره آموزش سئو را پشت سر بگذارید لازم است با نکات فنی که در این زمینه هست هم آشنا شوید. در ادامه به ۴ تکنیک فنی سئو برای وب سایت های بین المللی اشاره خواهیم کرد.

1- روی ساختار URLها باید تمرکز داشته باشید

به وجود آوردن url های اختصاصی برای هر زبان موجب ایجاد سیگنال هایی خواهد شد که به موتورهای جستجو کمک کند، وب سایت ها را دقیق، فهرست کنند. این کار شانس نمایش صفحه وب سایت شما را در میان نتایج با چندین زبان افزایش خواهد داد. از این رو مناطقی که می خواهید با زبان های مورد نظر هدف قرار دهید را مشخص کنید تا به مخاطبان ارائه شود.

به این مطلب دقت داشته باشید که شیوه استفاده از نام دامنه های جداگانه (Country code top-level domain) به اختصار ccTLD برای هر زبان را نباید فراموش کنید.

منظور از دامنه های ccTLD چیست؟

ccTLD دامنه های دو حرفی بوده که به کشورها اختصاص پیدا می کنند. این رویکرد شناسایی محتوایی که برای هر کشور به شکل اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده، موجب می شود تا کار موتورهای جستجو و مخاطب آسان تر انجام شود. دامنه های جداگانه این قابلیت را دارند تا به شما در هدف گذاری هر منطقه ای کمک کنند. خرید و مدیریت کردن دامنه های گوناگون یک سرمایه گذاری زیاد را می خواهد؛ همچنین ایجاد بک لینک و اعتبار برای هر کدام از این منابع نیاز به وقت و تلاش بسیار زیادی دارد.

علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم دایرکتوری های فرعی با gTLD را هم باید مورد توجه خود قرار دهید. این عملکرد شامل بهره گیری از زیر مجموعه هایی بوده که نسخه های مختلف کشور یا زبان وب سایت های چند زبان را در یک دامنه انعکاس خواهد داد. این کار موجب می شود تا بتوانید تمام تلاشتان را روی هاست و سئو برای یک دامنه متمرکز کنید.

شیوه دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره داشته باشیم بهره گیری از زیر دامنه با gTLD برای برجسته کردن کشورها یا زبان های مختلف یک سایت چند زبانه است، اما با این حال gTLD  برای دامنه اصلی حفظ خواهد شد. بهره گیری از این رویکرد می تواند به تلاش و زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ اما میزبانی محلی با کمترین هزینه و بهبود سرعت صفحه سایت از نتایج پیاده سازی این رویکرد خواهد بود.

۲- هر صفحه را ترجمه و بهینه سازی کنید

ترجمه و بهینه سازی اصولی صفحات می تواند به شما کمک کند تا مخاطب به راحتی بتواند پیام به کسب و کار و سایت شما را دریافت کند؛ از این رو ترجمه محتوا را نباید تنها به وسیله ابزارهایی همچون گوگل ترنسلیت انجام داد.

برای اینکه دقت زیادی روی ترجمه داشته باشید، باید بتوانید به درستی آنها را با زبانی روان و شیوا بنویسید. اگر تنها روی گوگل ترنسلیت تکیه کنید با توجه به این که گوگل از الگوریتم های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه ترجمه های دقیق استفاده می کند، ممکن است خطاهای زیادی را از ترجمه شما بگیرد.

در نظر داشته باشید که حتی خطاهای جزئی هم می تواند به راحتی معنای محتوا را دستخوش تغییراتی کند و تجربه کاربری را زیر سوال ببرد.

همه چیز در صفحه سایت شما باید متناسب با زبان مخاطب باشد؛ حتی عناصر بصری که قرار است در کار مورد استفاده قرار بگیرند. سبک نوشتاری شما هم باید بر اساس زبان کاربری باشد که می خواهد با آن زبان، صفحه سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه از عبارات و تصاویری استفاده کنید که با فرهنگ او همخوانی دارد.

از عناصر حیاتی سئو و کلمات کلیدی چند زبانه استفاده کنید. انجام ندادن این کار می تواند اطلاعات اشتباهی را برای ربات های موتور جستجوگر به همراه داشته باشد.

از توضیحات متا برای کار خود استفاده کنید. در این توضیحات حتماً کلمه کلیدی را قرار دهید؛ البته کلمات کلیدی مرتبط را در هر زبان مطابق با مخاطب هدف خود باید به کار بگیرید.

برچسب های عنوان را به محتوای خود اضافه کرده و اطلاعات صفحه را به هر زبان جدا انتقال دهید. از یک کلمه کلیدی چند زبانه استفاده کنید و آن را در برچسب عنوان قرار دهید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو، زمینه محتوا را درک کرده اند و می توانند آن را در رتبه بندی لحاظ کنند.

برای تصاویر حتما از متن هایی که هر عکس را با زبان مختلفی توصیف کرده استفاده کنید؛ زیرا شانس نمایش تصاویر در میان نتایج جستجوی گوگل با زبان های متعدد افزایش پیدا می کند. استفاده از لینک های داخلی را فراموش نکنید؛ لینک های محتوای داخلی را به صفحات مرتبط و مفیدی با همان زبان حتما به کار بگیرید.

3- تگ های Hreflang را به کار بگیرید

Hreflang جزو ویژگی های HTML بوده که اطلاعاتی از تغییرات محتوا را به موتورهای جستجو اعلام می کند. با توجه به اینکه آنها می توانند تنوع زبان ها را به کاربر نشان دهند، اعمال کردن Hreflang می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات و جریمه هایی که برای محتوای تکراری وجود دارد، پیشگیری شود.

تگ های Hrflang به موتورهای جستجو در ارتباط با تنوع هر کدام از محتواها سیگنال هایی را ارسال می کنند؛ البته دستورالعمل خاصی را منتقل نخواهند کرد. علاوه بر این موتورهای جستجو همچون بینگ روی این برچسب ها حسابی باز نمی کنند؛ اما آنها از متا تگ های “محتوا به زبان” برای بررسی تنوع محتوا بهره می گیرند. تمامی این موارد از نکته های فنی برای سئو سایت های بین المللی محسوب می شوند که نباید به راحتی از کنار آنها عبور کرد.

4- از انتخابگر زبان استفاده کنید

از جمله شیوه های خوبی که می توان برای سئو سایت های بین المللی به کار گرفته شود قطعاً ارائه انتخابگر زبان کشور است. انتخابگر زبان به مولفه رابط کاربری اشاره داشته و این شرایط را برای کاربران مهیا می کند تا با هر زبانی که مایل هستند به جستجو در یک سایت چند زبانه بپردازند. آنها به مخاطبین زبان های مختلفی را ارائه می کنند و کاربر به آسانی می تواند با سایت ارتباط برقرار کند. این موضوع در ایجاد تعامل مناسب میان سایت و مشتری ارتباط موثری دارد.

  • علی ابراهیمی