دنیای اینترنت

پیوندها

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

الوند، نامی آشنا در بین تجاری سواران کشور است که به عنوان گزینه ای مناسب برای رانندگی تجاری در جاده‌های ایران، محسوب می‌شود. کامیونت الوند، محصولی از شرکت سایپا دیزل است که در کشور ما در نسل‌های مختلف عرضه شده است. تعداد زیادی از این کامیونت در سطح کشور در حال فعالیت هستند. البته هنوز هم افراد زیادی خواهان خرید نمونه‌های صفر کیلومتر این کامیونت می باشند. با این حال، صف خرید طولانی این کامیونت در شرکت سایپا دیزل، باعث شده تا برای بسیاری از مشتریان این کامیونت، امکان خرید مستقیم از شرکت وجود نداشته باشد.

همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها، ممکن است که اکثر افراد توانایی خرید نقدی این کامیونت را نداشته باشند. شرکت فرهان دیزل، به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه خرید و فروش کامیون و کامیونت در کشور، شرایط فروش کامیونت الوند اقساطی را فراهم کرده است. در ادامه شما را با مشخصات دقیق کامیونت الوند و شرایط فروش اقساطی در فرهان دیزل، آشنا خواهیم کرد.

کامیونت الوند ساخت چه شرکتی است؟

کامیونت الوند، یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا دیزل است که از شهرت و محبوبیت بسیار زیادی بین رانندگان کامیونت در کشور، برخوردار است. این کامیونت، محصول شرکت فوتون چین است که چندین سال در کشورهای مختلف تولید و عرضه شد. این کامیونت، در کاربری‌های مختلف از جمله حمل و نقل باری، چادر دار کمپرسی، حمل زباله، آتش‌نشان و یخچال‌دار تولید شده است.

شرکت فوتون یک شرکت با بیش از ۲۷ سال سابقه در تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین است که بیش از ۸ میلیون دستگاه خودرو را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این شرکت با شرکت‌های بزرگی همچون کامینز و دایملر، همکاری‌های نزدیکی دارد که باعث شده تا از قطعات و تکنولوژی‌های این شرکت‌ها در محصولات فوتون استفاده کند.

کامیونت الوند

مشخصات فنی کامیونت الوند

کامیونت الوند اقساطی در بحث فنی، دارای یک موتور چهار سیلندر خطی ساخت شرکت کامینز خواهد بود. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی کرده و مجهز به توربو شارژ است. این کامیونت در نسخه ۶ تن از یک موتور به حجم 3.۸ لیتری استفاده کرده است و توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت در دور موتور ۳۲۰۰ را دارد. همچنین این موتور توانایی تولید 450 نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور ۱2۰۰ تا ۲2۰۰ دور بر دقیقه دارد.

کامیونت الوند ۸.۵ تن، از همان موتور موجود در کامیونت ۶ تن استفاده می‌کند. با این حال به دلیل تغییراتی که در توربو شارژ این کامیونت انجام شده است، حداکثر قدرت تولیدی از ۱۴۵ اسب بخار به ۱۵۵ اسب بخار رسیده است. گشتاور تولید شده نیز ارتقای چشمگیری داشته و از ۴۵۰ نیوتن متر به ۵۰۰ نیوتن متر تغییر یافته است. با توجه به یورو ۴ بودن این موتور، برای رسیدن به این سطح از استاندارد آلایندگی، مهندسان کامینز و فوتون برای این کامیونت از سیستم کاهنده آلایندگیSCR ، استفاده کرده‌اند.

کامیونت الوند اقساطی، دارای یک گیربکس 6 سرعته دستی است. این گیربکس که توسط شرکت ZF در چین مونتاژ می‌شود، یک گیربکس کاملا شناخته شده در چین و حتی در کشورمان ایران است.

ارتباط بین موتور و گیربکس نیز در کامیونت الوند، توسط یک کلاچ تک صفحه‌ای ساخت شرکت والکو صورت می‌گیرد. این کلاچ عملگر هیدرولیکی داشته و به خوبی ارتباط بین موتور و گیربکس را برای تعویض دنده‌ها و انتقال نیرو ایجاد می‌کند. قطر این صفحه کلاچ نیز ۳۱ سانتی‌متر است.

در مجموع می‌توان گفت که به دلیل شناخته شده بودن کامیونت الوند اقساطی در بازار خودرو کشور، خریداران این کامیونت هیچ مشکلی را از نظر تامین قطعات یدکی و نگهداری سیستم موتور و گیربکس، نخواهند داشت.

الوند کمپرسی

سیستم تعلیق و ترمز الوند

کامیونت الوند در بخش سیستم تعلیق و ترمز نیز از بهترین‌های بازار استفاده کرده است. کامیونت الوند اقساطی، مجهز به سیستم ترمز بادی بوده و از کمک ترمز ضد قفل ABS نیز بهره می‌برد. همچنین در تمامی مدل‌های این کامیونت، برای کمک به ترمزگیری در سرعت‌های بالا، از خفه کن اگزوز استفاده شده است.

سیستم تعلیق محورهای جلو و عقب در کامیونت الوند، از نوع فنر تخت چند لایه است. در این محورها از فنر تلسکوپی نیز برای تقویت سیستم تعلیق استفاده شده است. درباره سیستم فرمان متصل به محور جلو نیز باید بگوییم که در این کامیونت، سیستم فرمان هیدرولیکی به کار رفته است.

ابعاد و اوزان الوند

کامیونت الوند در نسخه‌های تولید شده در سایپا دیزل، در دو مدل ۶ و ۸.۵ تن، عرضه شده است. همچنین امکان خرید کامیونت الوند اقساطی مدل ۶ تن در دو مدل تخت خواب‌دار و بدون تخت خواب‌دار فراهم است. در حالی که مدل ۸.۵ تن تنها به صورت تخت خواب‌دار عرضه می‌شود.

وزن کلی شاسی کامیونت الوند ۶ تن بدون خواب، ۲۷۰۰ کیلوگرم است و ظرفیت محور جلو در این مدل ۲۵۰۰ کیلوگرم ظرفیت محور عقب نیز ۴۵۰۰ کیلوگرم است. فاصله محور جلو و عقب ۳۸۰ سانتی متر و از محور عقب تا انتهای شاسی نیز ۱۸۰ سانتی‌متر است.

اگر کامیونت الوند اقساطی ۸.۵ تن را خریداری می‌کنید، همانطور که از اسم آن مشخص است، حداکثر وزن ناخالص این کامیونت، ۸.۵ تن است. وزن کل شاسی بدون بار، ۲۹۵۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت محور جلو، ۳۰۰۰ کیلوگرم و محور عقب، ۵۸۰۰ کیلوگرم است. فاصله محوری در کامیونت الوند ۸.۵ تن، دقیقاً مشابه کامیونت ۶ تن است.

ثبت نام کامیونت الوند اقساطی

ثبت نام کامیونت الوند اقساطی ۱۴۰2

حال که با مشخصات کامیونت الوند آشنا شدید، می‌خواهیم شما را با شرایط فروش اقساطی این کامیونت در فرهان دیزل آشنا کنیم. در آخرین طرح‌های خرید ماشین سنگین نقد و اقساط که در فرهان دیزل ایجاد شده است، تلاش شده تا افراد بیشتری قادر به خرید کامیونت مورد نظر خود باشند. طبق این طرح‌های فروش، امکان خرید اقساطی با وام‌های کم بهره و اقساط بلند مدت، فراهم شده است.

فرهان دیزل جهت تامین تسهیلات نیز می‌تواند برای شما از ارائه دهندگان تسهیلات بانکی و آزاد، وام بگیرد. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات طرح فروش کامیونت الوند اقساطی نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های تلفن موجود، در ساعات اداری با کارشناسان فرهان دیزل در ارتباط باشید. همچنین در ساعات غیر اداری می‌توانید از طریق واتساپ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

اینترنت چیست؟

اینترنت چیست به زبان ساده

اینترنت یک شبکه جهانی از اتصالات و دستگاه‌های مختلف است. این شبکه به شما اجازه می‌دهد تا با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

اینترنت ایران

هر کامپیوتر، تلفن هوشمند، تبلت، یا هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل شود، می‌تواند به میلیون‌ها دستگاه دیگر ارسال و دریافت اطلاعات کند. این اطلاعات می‌تواند شامل وبسایت‌ها، پیام‌های ایمیل، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌ها و سایر محتواهای اینترنتی باشد.

از طریق اینترنت، می‌توانید جستجو کنید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، ایمیل بفرستید، خرید انجام دهید، با دوستانتان و خانواده ارتباط برقرار کنید و به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنید. به طور کلی، اینترنت به شما امکان می‌دهد تا به دنیای گسترده‌ای از اطلاعات و ارتباطات دسترسی داشته باشید و با دیگران در سراسر جهان متصل شوید. با ما در این بخش از نمناک همراه شوید تا پاسخ سوالات رایج خود درباره اینترنت ایران و ... را بدست آورید.

اینترنت

اینترنت ایران از کجاست؟

اینترنت در ایران توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت محلی فراهم می‌شود. در حال حاضر، در ایران چندین ارائه‌دهنده خدمات اینترنت فعال هستند که شامل شرکت‌های ارتباطاتی و اینترنتی مختلف می‌شوند. این شرکت‌ها، زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت را فراهم می‌کنند و خدمات اینترنت را از طریق اتصالات شبکه‌های خود به کاربران ارائه می‌دهند.

از طریق اینترنت در ایران، کاربران می‌توانند به وب‌سایت‌ها، سرویس‌ها و منابع مختلف اینترنتی دسترسی پیدا کنند و از خدمات مختلف اینترنتی مانند ارسال و دریافت ایمیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، جستجوی اطلاعات، پخش ویدیو و بسیاری از سایر فعالیت‌های آنلاین بهره‌برداری کنند.

مهم است به طور کلی بدانید که دسترسی به اینترنت در هر کشوری از طریق زیرساخت‌های شبکه و توافقات بین المللی بین شرکت‌ها و مؤسسات مربوطه تنظیم می‌شود.

منبع توزیع کننده اینترنت ایران

در ایران، شرکت ملی ارتباطات ایران (TIC) به عنوان گرداننده اصلی شبکه‌های اینترنتی و دروازه اصلی ورود به اینترنت فعالیت می‌کند. این شرکت مسئولیت واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را به صورت انحصاری بر عهده دارد.

تمامی سرویس‌دهنده‌های اینترنت داخلی در نهایت از شرکت ملی ارتباطات ایران خدمات خود را تامین می‌کنند و در صورت لزوم، شرکت مذکور قادر است به صلاحدید خود ارتباط ایران با شبکه جهانی اینترنت را محدود یا قطع کند.

اینترنت در چه سالی وارد ایران شد؟

تاریخچه اینترنت در ایران به دهه 1960 و 1970 بازمی‌گردد، اما استفاده گسترده از آن در کشور در دهه 1990 آغاز شد. در سال 1373 (1994 میلادی)، شرکت ملی ارتباطات ایران (TIC) به عنوان دروازه اصلی ورود به اینترنت در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.
این سرویس در ابتدا با سرعت‌ها و دسترسی‌های محدود در دسترس بود، اما در طول سال‌ها، با پیشرفت فناوری و افزایش ظرفیت شبکه‌ها، اینترنت در ایران بهبود یافت و به یکی از راه‌های اصلی ارتباط و دسترسی به اطلاعات و خدمات در کشور تبدیل شد.

در سال‌های بعدی، با پیشرفت فناوری و زیاد شدن تقاضا، سرویس‌دهنده‌های اینترنتی دیگر نیز در ایران فعال شدند. این رقابت بیشتر، انتخاب گسترده‌تری را برای کاربران ایجاد کرد. در اواخر دهه 1990 و دهه 2000، اینترنت در ایران رشد قابل توجهی داشت و تعداد کاربران و استفاده از خدمات آن روز به روز افزایش یافت.

از آن زمان تا کنون، استفاده از اینترنت در ایران رو به رشد بوده و کاربران ایرانی به فعالیت‌های آنلاین، ارتباطات و دسترسی به اطلاعات بیشتری دست یافته‌اند.

تاریخچه اینترنت

مخترع اینترنت کیست؟

مخترع اینترنت، تیمی از محققان و مهندسان بود که در دهه 1960 و 1970 به رهبری آقایان وینت سرف و باب کان استفن بزرگترین سهم در توسعه و طراحی اولیه اینترنت را داشتند. آنها در محیطی متشکل از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا مشغول به کار بودند. این تیم توانست با ارتباط و شبکه‌بندی دستگاه‌های مختلف، اولین نسخه از اینترنت را پیاده سازی کنند. همچنین، شخص دیگری که نقش مهمی در توسعه اینترنت داشت، تیم برنرز لی است که نظریه‌ها و پیشنهادهای او نیز به طراحی و توسعه اینترنت کمک کرده‌اند. در نتیجه، می‌توان گفت که اینترنت به عنوان یک پروژه تیمی توسعه یافت و تلاش چندین نفر در آن دخیل بوده است.

فرق اینترنت و وب چیست؟

اینترنت و وب دو مفهوم مجزا و متفاوت هستند:

تعریف اینترنت

اینترنت یا شبکه جهانی اطلاعات (Internet)، یک زیرساخت فیزیکی است که ارتباط بین میلیاردها دستگاه مختلف در سراسر جهان را فراهم می‌کند. این شبکه بزرگ از کابل‌ها، سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و سایر تجهیزات شبکه تشکیل شده است. اینترنت امکان انتقال و تبادل اطلاعات و منابع بین کامپیوترها و دستگاه‌های متصل به آن را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، اینترنت زیرساخت فنی است که به وب، ایمیل، تلفنی‌های اینترنتی و سرویس‌های دیگر اجازه می‌دهد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

تعریف وب

وب یا جهان وب (World Wide Web)، یک سرویس خاص بر روی اینترنت است که برای مشاهده و دسترسی به صفحات وب و منابع متنوعی مانند وب‌سایت‌ها، فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر محتواها استفاده می‌شود. وب با استفاده از پروتکل HTTP (Hypertext Transfer Protocol) و زبان HTML (Hypertext Markup Language) امکان مرور، جستجو و ارتباط با صفحات وب را فراهم می‌کند. برای دسترسی به وب، نیاز به یک مرورگر وب (Web Browser) مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا سافاری دارید.

به طور خلاصه، اینترنت شبکه فیزیکی است که به ارتباط بین دستگاه‌ها کمک می‌کند، در حالی که وب یک سرویس خاص بر روی اینترنت است که به مرور و دسترسی به صفحات و منابع مختلف وب اجازه می‌دهد.

وب

اینترنت جهان از کجا میاد؟

اینترنت از یک زیرساخت پیچیده تشکیل شده است که شامل شبکه‌های کابلی، فیبر نوری، ماهواره‌ها و سایر تکنولوژی‌های ارتباطی است. این زیرساخت‌ها از طریق شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت به کاربران ارائه می‌شوند. به طور کلی، منابع اصلی تأمین اینترنت عبارتند از:

پرووایدرهای اینترنت (ISP):

شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت که از طریق زیرساخت‌های خود، اتصال اینترنت را به کاربران فراهم می‌کنند. آنها به عنوان پل ارتباطی بین کاربران و اینترنت عمل می‌کنند.

شرکت‌های ارتباطاتی:

شرکت‌های ارتباطاتی مسئول ارائه زیرساخت‌های ارتباطی مانند کابل‌های فیبر نوری و تجهیزات مورد نیاز برای انتقال اطلاعات به طول جهان. این شرکت‌ها زیرساخت‌های اصلی اینترنت را ساخت و نگهداری می‌کنند.

مراکز داده:

مراکز داده یا دیتاسنترها، محل‌هایی هستند که سرورها و تجهیزات ذخیره‌سازی مربوط به وب و سرویس‌های اینترنتی قرار دارند. این مراکز داده، محلی برای ذخیره و ارسال اطلاعات و منابع اینترنتی به کاربران هستند.

شرکت‌های فناوری اطلاعات:

شرکت‌های فناوری اطلاعات مانند گوگل، مایکروسافت و ... نقشی کلیدی در توسعه و ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی دارند.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

Adobe برای اولین‌بار در ماه May هوش از مصنوعی مولد خود رونمایی کرد. این فناوری با قابلیت‌های جامع Generative Expand در دسترس آزمایش‌کنندگان این نرم‌افزار قرار گرفته است و به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی کادر تصاویر را بکشید و بزرگ کنید.

فتوشاپ بتا حالا به کاربران خود اجازه می‌دهد که از قابلیتی موسوم به Generative Expand استفاده کنند. ادوبی می‌گوید این ویژگی می‌تواند با یک کلیک تصاویر را در داخل این برنامه گسترش دهد. با این کار می‌توانید نسبت تصاویر را تغییر دهید و مطابق میل خود برای آن‌ها پس‌زمینه جدید ایجاد کنید.

چگونه می‌توان از Generative Expand در فتوشاپ استفاده کرد؟

برای استفاده از Generative Expand کافیست بتای جدید این برنامه را دریافت کنید. سپس با ماوس کادر تصویر را بگیرید و بکشید تا بزرگ شود. زمانی که کادر به‌اندازه مدنظرتان رسید، می‌توانید بنویسید که دوست دارید چه چیزی به تصویر شما اضافه شود. این ویژگی درحال‌حاضر از بیش از 100 زبان پشتیبانی می‌کند.

درنهایت محتوایی که به تصویر اضافه می‌شود، به‌صورت یک لایه جدید در فتوشاپ قابل دسترس خواهد بود تا کاربران بتوانند در صورت نیاز آن را دستکاری یا حذف کنند.

ادوبی می‌گوید فیلترهایی را برای این ویژگی در نظر گرفته است تا از تولید محتواهای نامناسب جلوگیری کند. سخنگوی این شرکت گفته است: «زمانی که از یک دستور در کنار Generative Expand استفاده می‌کنید، فیلترها روی متن ورودی اعمال می‌شوند تا تولید تصاویری را که ممکن است حاوی محتواهای نامناسب باشند، کاهش دهند.» همچنین بخشی از فیلترها روی خروجی هوش مصنوعی اعمال می‌شوند تا اگر محتواهای نامناسبی توسط این فناوری تولید شده بود، شاهد نمایش آن‌ها نباشیم.

Generative Expand قابلیت جدیدی در دنیای مدل‌های هوش مصنوعی مولد نیست و قبلاً ابزارهای DALL-E 2 یا میدجرنی هم چنین کارهایی انجام می‌دادند. اما پیاده‌سازی این ویژگی در فتوشاپ، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر، می‌تواند برگ برنده‌ای برای ادوبی باشد.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

 

شرکت OpenAI دو ماه پیش اپ ChatGPT را برای گوشی های iOS منتشر کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که این برنامه به زودی برای اندروید منتشر خواهد شد؛ و چند روز قبل نیز اعلام کرد که کاربران گوشی های اندروید نیز می توانند به زودی به این اپ دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید

OpenAI با انتشار توییتی، از عرضه برنامه ChatGPT برای سیستم‌عامل اندروید خبر داد. البته این اپلیکیشن درحال‌حاضر تنها در چند کشور آمریکا، هند، بنگلادش و برزیل در دسترس کاربران قرار گرفته است، بااین‌حال به‌زودی کاربران کشورهای دیگر هم قادر به دانلود و استفاده از این چت‌بات محبوب خواهند بود.

اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید

درحالی اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید منتشر شده است که کمتر از یک ماه پیش مشخص شد که برای اولین‌بار از زمان عرضه عمومی، تعداد کاربران این چت‌بات کاهش یافته است. بنابراین با عرضه برنامه مخصوص اندروید چت جی‌پی‌تی، شاید تعداد کاربران این چت‌بات روند صعودی به خود بگیرد.

ChatGPT یک موفقیت بزرگ برای OpenAI و البته صنعت هوش مصنوعی محسوب می‌شود که پس از عرضه آن، شاهد انتشار چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بی‌شماری از سوی شرکت‌های مختلف بودیم. ChatGPT در نسخه رایگان و پلاس در اختیار کاربران قرار گرفته که نسخه پلاس پولی است و از مدل زبانی بزرگ GPT-4 استفاده می‌کند. برای دانلود نسخه اندروید ChatGPT به این لینک مراجعه کنید.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه اپلیکیشن ChatGPT حالا برای اندروید منتشر شده، اما مدت‌هاست مدل زبانی GPT-4 از طریق چت‌بات Bing AI در اختیار کاربران اندرویدی قرار دارد. درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها شروع به عرضه چت‌بات مخصوص خود کرده‌اند، هنوز اپل در چنین مسیری گام برنداشته است. البته طبق گزارشی، اپل روی چت‌بات Apple GPT کار می‌کند و حتی کاربران به‌صورت درون‌سازمانی درحال استفاده از آن هستند.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

گچ پلیمری یکی از مصالح نوین پرکاربرد در صنعت ساختمان است، که در چند سال اخیر مورد توجه فعالان این صنعت قرار گرفته است.

گچ پلیمری چیست؟

از ترکیب گچ با ماده معدنی پرلیت، آهک هیدراته و ماده پلیمری بدست می آید و به دلیل خواص خود مانند قابلیت شکل‌دهی، خشک شدن سریع و مقاومت در برابر آب و رطوبت، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.در حال حاضر در کشور ما به دو صورت پاششی و دستی مورد استفاده قرار می گیرد که ترکیبات آن با هم متفاوت است. ایران بعد از چین و آمریکا بزرگترین تولید کننده گچ در جهان است که متاسفانه بخش کمی از آن تولید گچ پلیمری است، که خوشبختانه در سالهای اخیر به علت استقبال مهندسین و کارفرمایان و مزایای بالای این گچ، شرکت های تولیدی در ایران اقدام به راه اندازی خط تولید این فرآورده کرده اند.

مزایای استفاده از گچ پلیمری:

استفاده از این محصول در مقایسه با گچ سنتی دارای مزایای زیر است:

سرعت خشک شدن:

به سرعت خشک می شود و زمان لازم برای خشک شدن آن کمتر است. این امر باعث می شود که زمان اجرای پروژه کاهش یابد و کارگران بتوانند به سرعت از فضاهای ساختمانی استفاده کنند.

مقاومت بالا:

دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش است. این ویژگی باعث می شود که سطح های پوشش داده شده با گچ پلیمری مقاومت بیشتری در برابر خرابی و آسیب های مکانیکی داشته باشند.

انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری بالایی دارد و می تواند به راحتی به شکل های مختلف تغییر شکل داده شود. این ویژگی باعث می شود که گچ پلیمری برای پوشش دادن به سطوح منحنی و غیرمنظم مناسب باشد.

مقاومت در برابر رطوبت:

دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت است و در مقابل جذب آب و تغییر ابعاد کمتری نسبت به گچ سنتی دارد.این ویژگی باعث می شود که برای استفاده در مناطق با رطوبت بالا و سطوحی که در معرض آب قرار دارند مانند شمال و جنوب کشور مناسب باشد.

وزن پایین:

سبک وزن است و باعث می شود که بار سازه را کاهش دهد. این ویژگی باعث می شود که استفاده از گچ پلیمری در ساختمان هایی که نیاز به وزن سبک دارند، مانند ساختمان های فلزی، مناسب باشد.

قابلیت اجرا آسان:

به راحتی قابل اجرا است و نیاز به تجهیزات و مواد خاصی ندارد. این ویژگی باعث می شود که هر کسی با توجه به دستورالعمل های مناسب بتواند از گچ پلیمری استفاده کند.

عایق صدا:

این نوع گچ بعلت ترکیبات پلیمری که دارد در برابر سرما، گرما و صدا عایق مناسبتری نسبت به گچ های معمولی است.

گچ پلیمری پاششی:

این گچ با  ترکیبات متفاوتی که نسبت به گچ های ساده و پلیمری سنتی دارد، این امکان را فراهم می کند تا پاشش گچ بر روی سطوح مختلف به جای روش های سنتی، توسط دستگاه گچ پاش انجام شود.

مزایای گچ پلیمری پاششی:

پودر گچ و آب در دستگاه گچ پاش با سرعت بالایی با هم ترکیب می شوند و در نتیجه ترکیبی همگن و یکسان بدست می آید، و در زمان اجرا بروی سطوح شاهد سطحی یکدست خواهیم بود. به دلیل فرآیند آماده سازی و اجرا توسط دستگاه در این روش، روزانه تا 250 متر مربع امکان اجرا وجود دارد که حداقل 5 برابر بیشتر از روش سنتی می باشد.یکی دیگر از مزایای این گچ، پاشش مستقیم به سقف و ستون ها توسط دستگاه است که سرعت را بسیار بالا می برد و از لحاظ هزینه اجرا برای کارفرما مناسب تر است.

بعلت اجرای مستقیم این گچ توسط دستگاه بروی کار، تولید نخاله های ساختمان به حداقل می رسد و محیط کار تمیز خواهد ماند، گچ پلیمری پاششی با توجه به فرآیند ساخت و تولید به نسبت گچ سنتی قیمت بالاتری دارد، اما با توجه به ویژگی ها و مزایای آن در مرحله اجرا و استحکام و دوام ساختمان مقرون به صرفه تر است. این محصول در بسته بندی های 25 تا 30 کیلوگرمی عرضه می شود، و شرایط نگهداری استاندارد( جای خشک و خنک) با توجه به حساسیت محصول باید رعایت شود.

سطوح قابل اجرا گچ پلیمری:

این فرآورده معدنی مهندسی شده قابلیت اجرا برروی هبلکس، آجر، بتن، سیمان، سفال، ستون های بتنی، فوم و دیواره های برشی را دارا می باشد.

خرید گچ پلیمری پاششی:

در هنگام خرید گچ پلیمری یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید خدمات اجرایی آن است، به دلیل نو ظهور بودن آن در ایران یکی از معضلات پیش رو کمبود نیروی کار حرفه ای در اجرای پروژه می باشد. بازرگانی عزیزی با سالها سابقه در این زمینه و دارا بودن بزرگترین تیم اجرایی در کشور، این امکان را برای کارفرمایان گرامی در سراسر کشور فراهم نموده است تا با خیالی آسوده پروژه های خود را با بالاترین استاندارد کیفی اجرا نمایند. برای مشاهده نمونه پروژه های گچ پلیمری کلیک کنید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

پشتیبانی سئو، مهمترین عاملی است که منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل می‌شود. در دنیای امروز سایت‌های اینترنتی برای رسیدن به مخاطبین خود نیاز به بهینه سازی در موتورهای جستجو دارند. همچنین با توجه به رقابت شدید در بازار آنلاین، بهینه سازی سئو برای سایت‌ها امری ضروری و اساسی است. با استفاده از ابزارها و راهکارهایی که برای این کار مناسب هستند، سایت شما می‌تواند در جستجوی کاربران پیدا شود. بهبود تجربه کاری نیز نتیجه بهره‌گیری از دانش سئو است. در این مقاله سعی داریم در مورد اهمیت بهینه سازی سایت، اطلاعات مهمی را ارائه دهیم. جهت آگاهی از این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا پشتیبانی سئو سایت مهم است؟

هدف از پشتیبانی سئو سایت چیست؟

 هدف اصلی پشتیبانی سئو سایت، بهبود رتبه و نمایش سایت در موتورهای جستجو است. با انجام بهینه سازی سئو، محتوا و خناصر مختلف سایت به گونه‌ای تغییر می‌کنند که برای موتورهای جستجو قابل فهم و شناسایی باشد. بهینه سازی وب‌سایت شامل: فعالیت‌های مختلف مانند: به روز رسانی کلمات کلیدی، بهینه سازی عناصر فنی و تکنیکال، بهبود سرعت بارگیری صفحات و بسیاری دیگر می‌شود. هدف نهایی این پشتیبانی، جذب ترافیک آگاهانه و هدفمند است. افزایش تعدا بازدیدکننده‌ها و در نهایت افزایش فروش و درآمد، مهمترین پیامد انجام بهینه سازی سایت است.

بررسی ابزارهای مختلف در پشتیبانی سئو

ابزارهای مختلفی وجود دارد که برای پشتیبانی سئو مناسب هستند. با استفاده از این ابزارها می‌توان در موتورهای جستجو بهتر دیده شد و رتبه‌ در گوگل به دست آورد. این ابزارها به طور کلی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

 ابزار تحلیل وب سایت: این نوع ابزارها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد و سئو وب سایت خود را به درستی مورد بررسی قرار دهید. این نوع ابزارها، معمولا اطلاعات مفیدی در زمینه عملکرد صفحات، سرعت بارگذاری، ساختار لینک، استفاده از کلمات کلیدی، خطای فنی و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابزار پژوهش کلمات: با استفاده از این ابزار شما می‌توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای محتواهای سایت خود انتخاب کنید. این ابزارها به شما نشان می‌دهند که این کلمه کلیدی چقدر در مرورگر، مورد جستجو قرار گرفته است.

ابزارهای بهینه سازی محتوا: یکی از ابزارهای مهمی که در پشتیبانی سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار بهینه سازی محتوا است. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای سئو بهینه سازی کنید. بررسی تکرار کلمات کلیدی، بررسی خطای نگارش، بررسی دقیق پاراگراف‌ها و بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، از جمله قابلیت‌های این ابزار است. با بهره‌گیری از این ابزار، می‌توان محتواها را طوری نگارش کرد که برای گوگل قابل درک باشد.

پشتیبانی سئو سایت

پشتیبانی سئو را تا چه زمانی باید ادامه داد؟

مهمترین نکته‌ای که در مورد پشتیبانی سئو مطرح است، تداوم انجام این کار است. در واقع کار بهینه سازی محتوا را می‌بایست تا زمانی که وب‌سایت شما فعال است ادامه داد. در واقع سئو سایت شما نیاز به یک مراقبت و به روز رسانی پیوسته دارد. به عنوان مثال لازم است که وب‌سایت شما با الگوریتم‌های جدید همگام شود. همچنین به روز رسانی اطلاعات و محتوای موجود در سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نتیجه باید گفت عمل پشتیبانی سئو، می‌بایست به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

پیامدهای عدم انجام پشتیبانی سئو

عدم انجام پشتیبانی سئو می‌تواند عواقب جدی را برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد. کاهش بازدید از وب‌سایت، به عنوان اولین پیامد عدم انجام بهینه سازی وب‌سایت، شناخته می‌شود.

کاهش رقابت پذیری: اگر وب‌سایت شما در مقابل رقبای خود بهینه سازی نشده باشد، رقابت با آنها برای جذب کاربران جدید بسیار مشکل خواهد بود.

عدم شناسایی توسط موتورهای جستجو: اگر پشتیبانی سئو متوقف شود، ممکن است صفحات سایت شما توسط موتورهای جستجو شناسایی نشوند و کاربران و مخاطبین شما هنگام دسترسی دچار مشکل شوند.

کاهش اعتبار و اعتماد: سایت‌هایی که پشتیبانی سئو مناسبی ندارند، ممکن است از دیدگاه موتورهای جستجو شناسایی نشوند و همین موضوع موجب عدم دسترسی کاربران به آن خواهد شد. در این صورت اعتماد و اعتبار شما به شدت ضربه خواهد خورد.

کاهش فروش و درآمد: با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا، عدم بهینه سازی وب‌سایت منجر به عدم دسترسی کاربران به آن و در نهایت کاهش فروش و درآمد وب‌سایت خواهد شد.

اهمیت انجام بهینه سازی سایت یا همان سئو

بهینه سازی تصاویر در سیو چگونه انجام می‌شود؟

بهینه سازی تصاویر در سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که موجب بهبود رتبه بندی تصاویر در نتایج جستجو می‌شود. نامگذاری مناسب، تگ alt، اندازه و حجم مناسب از جمله اقداماتی است که در بهینه سازی تصاویر انجام می‌شوند. علت اهمیت تصاویر در سئو به شرح زیر است.

جذابیت بصری: تصاویر مناسب موجب جذب کاربران و افزایش حضور آنها در صفحات وب‌سایت می‌شود. چنانچه کاربر مدت زمان طولانی را در صفحه وب‌سایت شما حضور داشته باشد، رتبه سایت به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

رتبه بندی در نتایج جستجو: نکته مهم دیگری که در مورد پشتیبانی سئو باید مد نظر قرار داد، رتبه بندی تصاویر در نتایج جستجو است. گوگل از الگوریتم‌های خاصی برای برای رتبه بندی تصاویر استفاده می‌کند. بهینه سازی تصاویر باعث افزایش احتمال نمایش تصویر در نتایج جستجو و در نتیجه افزایش ترافیک سایت می‌شود.

برای بهینه سازی تصاویر از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟

نامگذاری مناسب تصاویر: بهره‌گیری از کلمات کلیدی برای نامگذاری تصویر از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهره گیری از کلمات کلیدی برای نامگذاری تصاویر، به موتورهای جستجو کمک می‌کند که مفهوم عکس را به درستی تشخیص دهد. همچنین استفاده از تگ alt نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

فشرده سازی تصاویر: فشرده سازی تصاویر موجب کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت بارگذاری آنها می‌شود.  این خود یک عامل بسیار مهم در ارتقای رتبه گوگل می‌باشد. بهینه سازی تصاویر در نرم افزار فتوشاپ، روش بسیار مناسبی است که افراد در جهت پشتیبانی سئو از آن استفاده می‌کنند.

لینک دهی تصاویر: لینک دادن به تصاویر نیز در پشتیبانی سئو بسیار حائز اهمیت است. انجام این کار نیز به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک مناسبی از تصاویر داشته باشند.

بهره‌گیری از فرمت‌های مناسب: استفاده از فرمت‌های مناسب برای تصاویر ( JPEG، PNG) باعث بهبود سرعت بارگذاری صفحه خواهد شد.

اهمیت ساخت لینک‌های با کیفیت در پشتیبانی سئو

اهمیت ساخت لینک‌های با کیفیت

لینک‌های با کیفیت، اهمیت بسیاری در پشتیبانی سئو دارد. حتما سعی کنید لینک‌های خود را از منابع قابل اطمینان و مرتبط به دست بیاورید.قابل ذکر است که از لینک دهی به وب‌سایت‌های رقیب خودداری کنید. لینک‌های ورودی باعث می‌شوند که موتورهای جستجو به وب‌سایت شما توجه بیشتری کنند. همچنین لینک دهی داخلی موجب آن می‌شود که گوگل صفحه شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناسایی کند. به این نکته توجه کنید که وجود لینک‌های ورودی باعث جذب ترافیک بالقوه به وب‌سایت شما می‌شود. زمانی که چندین وب‌سایت به صفحه شما لینک می‌دهند، ورودی های بسیاری از این طریق جذب خواهید کرد. در آخر باید گفت که لینک ورودی باعث افزایش اعتبار وب‌سایت در گوگل می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم در مورد اهمیت پشتیبانی سئو اطلاعاتی ارائه دهیم. کارشناسان مشغول بکار در مجموعه آکادمی وندو خدمات ارزشمندی در زمینه مشاوره سئو به شما عزیزان ارائه می‌دهند. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

ایلان ماسک همان طور که درباره خداحافظی با پرنده ها سخن گفته بود، لوگوی توییتر را از پنده آبی به حرف X تغییر داد. اگر به سایت توییتر مراجعه کنید می بینید که لوگوی این شبکه اجتماعی محبوب تغییر کرده است و احتمالا به زودی باید شاهد تغییر اسم آن نیز باشیم.

حرف ایکس به لوگوی جدید توییتر تبدیل شد

درحال‌حاضر افزون بر لوگوی X که روی تصویر پروفایل صفحه توییتر دیده می‌شود، نام این اکانت هم به X تغییر کرده و اکانت‌های زیرمجموعه سازمان توییتر هم به‌جای لوگوی پرنده آبی، با لوگوی X دیده می‌شوند. البته هندل یا نام کاربری این اکانت همچنان Twitter باقی مانده است.

به گفته ایلان ماسک، لوگوی جدید X درحال‌حاضر روی ساختمان مرکزی این شرکت در سان‌فرانسیسکو هم به نمایش درآمده است و در تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

ایلان ماسک اعلام کرده بود که در برند جدید این شبکه اجتماعی هر توییت معادل یک ایکس خواهد بود و برای ری‌توییت‌ها هم باید ایده‌ای جدید در نظر گرفته شود. درمجموع به‌نظر می‌رسد که مالک توییتر هنوز به همه جوانب این برنامه جامع برای ری‌برند توییتر فکر نکرده است، چون حتی خود او هم در ارائه پاسخ به برخی کاربران درباره نام ویژگی‌های قدیمی توییتر مثل اشتراک توییتر بلو در دوره جدید این پلتفرم ناتوان بوده است.

نظر شما درباره تغییر برند و لوگوی توییتر به ایکس (X) چیست؟

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

 

 

بودجه خزش مفهومی است که حتما در حین یادگیری سئو سایت با آن روبرو شده اید. یکی از مسائل نگران کننده برای مدیران وب سایت ها این است که صفحه جدیدی که بر روی سایت خود ایجاد می کنند حتی بعد از گذشت چند هفته همچنان توسط گوگل ایندکس نشده باشد. این مساله یکی از اتفاق های ناخوشایندی است که اگر با بودجه خزش و نحوه عملکرد خزنده های گوگل آشنایی نداشته باشید ممکن است برای شما نیز رخ بدهد.

بنابراین اگر فکر می کنید هنوز این مفاهیم را به خوبی درک نکرده اید ادامه این مطلب را از دست ندهید. آشنایی با بودجه خزش شما را در بالا بردن رتبه سایت خود و ایندکس شدن صفحات آن توسط گوگل کمک می کند.

بودجه خزش چیست؟

در ابتدای بحث لازم است اطلاعاتی در رابطه با خزنده های گوگل و ربات ها داشته باشیم تا به خوبی درک کنیم که بودجه خزش چیست. روزانه تعدادی از صفحات سایت شما توسط خزنده های گوگل بررسی می شوند و ممکن است این خزنده ها برخی از صفحات را ایندکس کنند. به این معنا که اطلاعات آن صفحه در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره شده و به کاربران نمایش داده می شود.

بودجه خزش (Crawl Budget) به تعداد صفحاتی از سایت شما گفته می شود که در هر روز توسط خزنده ها بررسی می شوند. این میزان می تواند به طور روزانه تغییر کند، اما در کل به عنوان یک فاکتور نسبتا پایدار شناخته می شود.

عوامل زیادی وجود دارند که نرخ کراول یا خزیدن ربات ها را تعیین می کنند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع صفحه
  2. جدید بودن صفحه
  3. تعداد لینک های داخلی و خارجی

اگر اخیرا صفحه ای را در وب سایت خود ایجاد کرده اید و دوست دارید هر چه سریعتر به کاربران نمایش داده شود و رتبه خوبی کسب کند، باید کراولرها (خزنده های موتور جستجو) را به سمت آن بکشانید. درواقع گاهی ممکن است مدت ها طول بکشد تا خزنده ها متوجه یک صفحه جدید شوند؛ بنابراین اگر می خواهید سئو سایت خود را با اتلاف وقت کمتری بهبود ببخشید، باید به درستی بدانید بودجه خزش چیست و از چه راه هایی می توان آن را ارتقا داد.

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

کراولرهای گوگل چه فرآیندی را طی می کنند؟

تا اینجا دریافتیم که بودجه خزش یا Crawl Budget چیست اما شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید خزنده ها و ربات ها دقیقا چطور کار می کنند. همانطور که گفتیم وظیفه خزنده ها، کراول کردن صفحات سایت و ایندکس کردن موارد مفید است. برای این کار یک ربات لیستی از URLهای سایت را دریافت می کند و مطابق آن عمل می کند. این خزنده ها با مشاهده نقشه سایت و بک لینک ها تصمیم می گیرند که در گام بعدی چه صفحاتی را اسکن کنند.

اگر ربات گوگل متوجه خرابی یا تغییر در برخی از لینک ها شود، صفحه ایندکس شده خود را به روزرسانی می کند.به عبارت دیگر هدف خزنده های گوگل این است که محتواهای مفید سایت های مختلف را ایندکس کنند، تا زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، به روزترین و مفیدترین صفحات را مشاهده کند؛ بنابراین خزنده های گوگل با دقت زیادی مراقب داده های ایندکس شده هستند.

خزنده های گوگل به طور مداوم فایل robots.txt در سایت شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که اجازه دسترسی و اسکن کردن صفحات سایت را دارند.

چگونه متوجه شویم که بودجه خزش سایتمان کم شده است؟

هزاران سایت در بستر اینترنت وجود دارند که روزانه مطالب جدیدی را منتشر می کنند یا محتواهای قبلی خود را به روزرسانی می کنند. برای اینکه تمام این سایت ها بررسی شده و بهترین موارد برای نمایش به کاربران برگزیده شوند، گوگل نیازمند یک ساختار قدرتمند و عظیم است. خزنده های گوگل در هر روز تعداد زیادی از سایت ها را اسکن می کنند؛ با این حال هنوز هم نمی توانند زمان نامحدودی را برای اسکن یک سایت اختصاص دهند، بلکه برای هر سایت یک بودجه خزش معین وجود دارد.

پس در صورتی که می خواهید صفحات مهم تری در سایت شما ایندکس شوند، باید صفحات غیرضروری و اضافی را از دسترس ربات ها خارج کنید تا وقت خود را برای مطالب مفیدتری صرف کنند. به این ترتیب با بهینه سازی نرخ بودجه خزش، قادر خواهید بود تعداد صفحات ایندکس شده خود را افزایش دهید و رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.

اما سوال اساسی این است که از کجا متوجه شویم بودجه خزش سایتمان کم شده است؟ سریع ترین راه برای کشف این موضوع مشاهده گزارش های سرور سایت است. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. با مراجعه به سرچ کنسول سایت خود و کلیک روی Settings، گزینه Crawl stats را انتخاب کنید.
  2. در این بخش شما به صفحاتی که خزیده شده اند دسترسی خواهید داشت.
  3. میانگین صفحات خزیده شده (Average crawled per day) در روز را محاسبه کنید و آن را یادداشت کنید.

بودجه خزش چیست,بودجه خزش در سئو,بودجه خزیدن

حالا باید تعداد کل صفحات سایتتان را بر عدد میانگین تقسیم کنید. اگر در انتها عددی که به دست می آورید بیشتر از ۱۰ باشد، به این معناست که ربات های گوگل می توانند روزانه تنها یک دهم از صفحات شما را اسکن کنند. پس به نظر می رسد بهتر است بودجه خزیدن سایتتان را بهینه کنید. اگر عددی که به دست آوردید کمتر از ۳ باشد جای نگرانی نیست و بودجه خزش سایت شما نسبتا مطلوب است.

گوگل کدام url ها را کراول می کند؟

اکنون به اجمال فهمیدیم که بودجه خزش چیست و خزنده های گوگل چطور رفتار می کنند. سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهیم این است که ربات ها کدام URLها را کراول یا اسکن می کنند؟ مهم ترین راهی که خزنده های گوگل از طریق آن به صفحات یک سایت دسترسی پیدا می کنند، نقشه xml سایت است. علاوه بر این پیوندهای داخلی یا خارجی نیز ربات ها را به سایت شما هدایت می کنند؛ به همین خاطر همواره توصیه می شود نقشه سایت را به طور مرتب چک کنید تا از سالم بودن URLها مطمئن شوید.

کراول باجت چیست

روش های افزایش بودجه کراول

قطعا صرف اینکه بدانیم بودجه خزش چیست کمکی به بهبود سئو سایت ما نخواهد کرد. بنابراین باید راهکارهای عملی را برای بهینه کردن بودجه کراول یا خزش سایت به کار ببریم تا به هدف افزایش رتبه سایت دست پیدا کنیم.

در ادامه مهم ترین روش های افزایش بودجه خزش( Crawl Budget) را مطرح می کنیم:

کاهش خطاها

وجود خطاها مانع کراول کردن خزنده ها می شود و می تواند به سئو سایت شما لطمه بزند. پس در گام اول برای افزایش بودجه خزش باید خطاهای سایت را شناسایی و برطرف کنید. یک راه ساده برای کشف ایرادات ساختاری و سئو فنی این است که گزارش های سرور خود را دریافت کنید. همچنین کنسول جستجوی گوگل می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. در این مرحله لازم است ریدایرکت ۳۰۱ و ۲۰۰ را پیدا کنید و بقیه URLها را تعمیر کنید. شاید لازم باشد کدها را اصلاح نموده یا URL را به جای دیگری هدایت کنید.

مسدود کردن برخی از صفحات سایت

ممکن است در سایت شما صفحاتی وجود داشته باشند که تمایلی ندارید توسط گوگل دیده شوند. اگر خزنده های گوگل وقت خود را برای اسکن کردن این صفحات تلف کنند بودجه کراول شما کاهش پیدا می کند و شانس ایندکس شدن صفحات مهم تر را از دست خواهید داد.

بهترین کار این است که مشخص کنید خزنده ها کدام صفحات را باید کراول کنند. می توانید سایر بخش ها که نیازی نیست توسط ربات ها اسکن شوند را از طریق robots.txt مسدود کنید. با این کار خزنده های موتور جستجو به این صفحات دسترسی نخواهند داشت.

لینک بیلدینگ

از جمله عواملی که می تواند به بهبود نرخ کراول سایت شما کمک کند این است که لینک های خارجی بیشتری دریافت کنید. لینک سازی بیشتر به معنای کسب اعتبار و افزایش تعداد بازدیدهای سایت است. به همین دلیل لینک بیلدینگ همیشه به عنوان یک فاکتور بسیار قدرتمند برای بهبود سئو سایت شناخته می شود. ایجاد لینک برای برطرف کردن مشکل ایندکس سایت شما موثر خواهد بود و احتمال خزیده شدن صفحات سایتتان را بالا می برد.

نتیجه گیری

موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها از زیرساخت پیشرفته ای به نام خزنده ها یا کراولرها استفاده می کند. کراولرها ربات هایی هستند که روزانه چندین سایت را اسکن کرده و محتواهای مفید آن ها را ایندکس می کنند. از آنجا که خزنده های موتور جستجو روزانه قادر به کراول کردن تعداد محدودی از صفحات سایت ها هستند، برای رسیدن به رتبه سایت بهتر باید صفحاتی که برایمان اهمیت دارند را بیشتر در معرض خزیدن قرار دهیم.

بهبود نرخ بودجه خزش کار دشواری نیست و با شرکت در دوره آموزش سئو می توانید تکنیک های آن را بیاموزید. با این حال اگر زمان کافی برای انجام این کار ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک کارشناس سئو کمک بگیرید؛ زیرا نرخ بودجه خزش در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

محصولات آرایشی و بهداشتی این روز ها نقش مهمی در زندگی مردم دارند. با توجه این که تعداد مصرف کنندگان این محصولات بسیار زیاد است، طبیعتا برند های تقلبی و بی کیفیت نیز توسط افراد سودجو ایجاد شده و می توانند اثرات گاها جبران ناپذیری را بر سلامتی افراد بگذارند. اما عوارض این محصولات بی کیفیت چیست و چگونه می توانیم با اطمینان خاطر لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و با کیفیت تهیه کنیم؟

قبل از این که در مورد نحوه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و تشخیص آن ها از نمونه های فیک و تقلبی صحبت کنیم، کمی در مورد عوارض و اثرات مخرب نمونه های تقلبی بحث خواهیم کرد.

عوارض لوازم آرایشی فیک

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی فیک یا تقلبی، می تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد. در ادامه برخی از مهمترین این عوارض و خطرات را بیان می کنیم.

  • آسیب به پوست: لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر مانند سرب، آرسنیک و جیوه باشند که می توانند به پوست آسیب برساند و باعث ایجاد آکنه، جوش، قرمزی، خارش و سایر مشکلات پوستی شوند.
  • حساسیت پوست: لوازم آرایشی فیک همچنین می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود که علائمی مانند قرمزی، خارش، تورم و سوزش را ایجاد می کند.
  • عفونت چشم: لوازم آرایشی مانند ریمل و خط چشم که برای استفاده در اطراف چشم استفاده می شوند، در صورت تقلبی بودن و نداشتن کیفیت مطلوب، ممکن است باعث ایجاد عفونت چشم شوند که علائمی مانند قرمزی، خارش، تورم و سوزش و... دارد.
  • سرطان: یکی از خطرناک ترین عوارض لوازم آرایشی فیک سرطان است. برخی از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی های تقلبی، می توانند خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی افزایش دهند.
  • ناباروری: برخی از برندهای فیک و بی کیفیت، از برخی از مواد شیمیایی در محصولات خود استفاده می کنند که می توانند سبب ناباروری یا بروز اختلالات در آن شوند.

برای پیشگیری و در امان ماندن از عوارض مواد آرایشی تقلبی، مهمترین اقدام این است که لوازم آرایشی بهداشتی و محصولات مراقبت پوست و مو خود را از فروشگاه های معتبر، مانند فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی حناشاپ با آدرس bazaredarou.com خریداری کنید. در بخش بعدی چند نکته برای تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی را ذکر می کنیم.

تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

بسته بندی و نشانه ها: معمولا بسته بندی لوازم آرایشی اصلی شامل جزئیات دقیقی است. بهتر است جهت تشخیص لوازم آرایشی تقلبی از اصل، مواردی مانند برند، لوگو، نام محصول و توضیحات مربوط به نحوه استفاده را با دقت بررسی کنید. این موارد باید به صورت دقیق و بدون هرگونه اشتباه باشند.

کیفیت بسته بندی: لوازم آرایشی اصلی معمولا بسته بندی با کیفیتی دارند. در صورتی که بسته بندی لوازم آرایشی ضعیف یا غیرحرفه‌ای باشد، احتمال فیک بودن آن وجود دارد.

قیمت نامعقول: یکی از نشانه های قطعی لوازم آرایشی تقلبی و بی کیفیت، قیمت نامعقول و خیلی ارزان نسبت به محصول اصلی است. اگر یک محصول آرایشی با قیمت بسیار پایین تر از قیمت بازار مشاهده کردید، احتمالا این محصول یا تقلبی می باشد و یا تاریخ مصرف آن گذشته است.

هولوگرام و برچسب های محصول: لوازم آرایشی اصل معمولا دارای هولوگرام و برچسب های خاصی هستند که در آن ها اطلاعات مهمی مانند مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ انقضا، کد محصول و... وجود دارد. اگر محصولی دارای هیچ یک از این موارد نباشد، احتمال تقلبی بودن آن افزایش می یابد.

تاریخ تولید و انقضا: تاریخ تولید و انقضا لوازم آرایشی فیک معمولا واضح نیست یا تاریخ اشتباهی دارد.

بو: لوازم آرایشی فیک معمولا به دلیل استفاده از موارد بی کیفیت، ممکن است بوی نامطبوعی نیز داشته باشند.

بهترین محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی پوست و مو

محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی پوست و مو، برای بهبود و حفظ سلامت پوست و مو استفاده می شوند؛ اما در صورت داشتن کیفیت پایین، می توانند نتیجه‌ای کاملا برعکس بر سلامت ما داشته باشند. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از این محصولات را دارید، بهتر است نحوه عملکرد و ویژگی های محصولات با کیفیت را بدانید.

برای مثال محصولات پوستی، با ترکیبات خاص و عملکردی که دارند، می توانند موجب تغذیه عمقی و ترمیم پوست، حفظ رطوبت طبیعی، بهبود لکه ها و جوش ها، کاهش و از بین بردن چین و چروک‌ پوست و حتی جلوگیری از پیری پوست شوند. در بخش زیر، می توانید لیستی از ویژگی های لوازم آرایشی و مراقبت پوست و مو با کیفیت را مشاهده کنید.

  • لوازم آرایشی و مراقبتی پوست و مو با کیفیت، از مواد اولیه با کیفیت و با استانداردهای جهانی ساخته می شوند. این مواد اولیه باید غیر سمی، غیر حساسیت زا و سازگار با پوست باشند.
  • محصولات با کیفیت معمولا ماندگاری بالایی داشته و به سرعت خراب نمی شوند.
  • محصولات با کیفیت باید رنگ و بافتی طبیعی داشته باشند و روی پوست، طبیعی به نظر برسند.
  • یک محصول با کیفیت، اغلب مورد تحسین و استقبال مشتریان قرار می گیرد. نظرات مثبت و بازخورد خوب کاربران محصول مدنظر، می تواند نشان دهنده کیفیت و اثربخشی آن محصول باشد.

آیا محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی با کیفیت هستند؟

در چند سال اخیر، صنعت آرایشی و بهداشتی ایران پیشرفت زیادی داشته است و محصولات ایرانی اکنون با محصولات خارجی رقابت می کنند. بسیاری از برندهای ایرانی از مواد اولیه با کیفیت تهیه می شوند و قیمت مناسب نیز دارند. همچنین در ایران محصولات متنوعی تولید می شوند که پاسخگوی نیازهای اغلب افراد هستند. برخی از مزایا و ویژگی های محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی عبارت اند از:

  • قیمت مناسب
  • تنوع محصولات
  • کیفیت بالا و دارای استانداردهای جهانی
  • سازگاری با پوست ایرانی

اگر به سلامت و مراقبت پوست و مو خود اهمیت می دهید و به دنبال یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر با محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستید، یکی از بهترین گزینه ها جهت خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، فروشگاه اینترنتی حناشاپ با آدرس bazaredarou.com است. شما در این فروشگاه می توانید انواع محصولات زیبایی و مراقبتی پوست و مو با کیفیت ایرانی و خارجی را مشاهده کرده و جهت خرید اقدام نمایید.

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

دایرکت ادمین یک کنترل پنل معروف است که به طور گسترده در طراحی وب سایت و بهینه سازی منبع استفاده می شود. به دلیل قابلیت های قابل توجهی که در مدیریت سایت دارد در بین صاحبان مشاغل آنلاین متمایز است. این ابزار برای پاسخگویی به کاربران با سطوح مختلف تخصص طراحی شده است و آنها را قادر می سازد تا وب سایت های خود را به طور موثر مدیریت و ارتقا دهند.

چیزی که به شناخت و محبوبیت گسترده دایرکت ادمین کمک کرده است، مقرون به صرفه بودن، مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها، رابط کاربر پسند و سرعت استثنایی آن است. این عوامل باعث شده است که بسیاری از صاحبان وب سایت به دنبال راه حلی مؤثر و کارآمد برای نیازهای مدیریت وب سایت خود باشند.

اگر شما هم به تازگی وب سایتی را راه اندازی کرده اید و به دنبال یک کنترل پنل مناسب برای مدیریت آن می گردید، با ما در ادامه این مقاله از نیوسئو همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به طور جامع شرح دهیم که دایرکت ادمین چیست، چه خصوصیاتی دارد و چه چیزی آن را از سایر کنترل پنل های میزبانی سایت متمایز می کند.

دایرکت ادمین چیست؟
دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی سایت است که تقریبا همانند سی پنل عمل می کند و برای مدیریت سایت های مبتنی بر پایتون، جوملا، پی اچ پی، وردپرس و… کاربرد دارد.

در حال حاضر Direct admin جزو محبوب ترین ابزارهای مدیریت سایت محسوب می شود که به دلیل برخورداری از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد خود، با استقبال خوبی از سوی مدیران سایت ها مواجه شد.

این کنترل پنل مدرن و قوی می تواند به سادگی از انواع محیط های میزبانی از مشترک گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاصی را پشتیبانی کند.

دایرکت ادمین ابزاری عالی است و استفاده از آن به مدیران سایت ها کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنند.

با داشتن این نرم افزار تقریبا به هر چیزی که برای مدیریت سایت خود لازم دارید، به راحتی دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی هایی که در دایرکت ادمین وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

phpMyAdmin،
MySQL
SSL
پیکربندی وب سرور
SSH
پیکربندی سرور ایمیل
دایرکت ادمین موجب می شود کنترل کاملی بر سرور خود داشته باشید و عملکردهای سایت را به خوبی تحت نظر بگیرید.

ویژگی های دایرکت ادمین چیست؟
پس از اینکه به خوبی دریافتید که دایرکت ادمین چیست، باید ویژگی های آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا برای مدیریت سایت خود به Direct admin نیاز دارید. پنل میزبانی دایرکت ادمین به مدیر سایت این امکان را می دهد که پایگاه داده ها، حساب های ایمیل، دامنه ها، امنیت و… را در سایت خود مدیریت کند.

استفاده از دایرکت ادمین بسیار آسان است و رابط کارآمد و ساده ای را ارائه می کند که هم برای کاربران مبتدی و هم برای حرفه ای مناسب است. این ویژگی به خصوص زمانی که دامنه ها و سایت های متعددی را مدیریت می کنید، اهمیت دارد.

از جمله دیگر مزایای دایرکت ادمین قابلیت تنظیم بودن رابط کاربری است و هر فرد متناسب با سطح مهارت خود، می تواند از گزینه های متفاوتی در این ابزار استفاده کند.

ابزار دایرکت ادمین هم برای افراد حرفه ای و با تجربه کاربرد دارد و هم برای کسانی که به تازگی در حال گذراندن دوره آموزش وردپرس هستند.

ویژگی دیگر دایرکت ادمین که آن را به یک کنترل پنل پرطرفدار تبدیل می کند، سرعت بالای این ابزار است. DirectAdmin برای میزبانی سایت به حداقل منابع سیستم نیاز دارد و حتی برای سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد نیز ایده آل به نظر می رسد.

این ابزار بر خلاف سایر کنترل پنل های موجود برای کار کردن نیازی به پیکربندی خاصی ندارد و به تنهایی می تواند خود را برای میزبانی هر محیطی تغییر دهد.

نکته مهم در مورد دایرکت ادمین این است که در صورت از کار افتادن یا مسدود شدن سرورها، این ابزار به طور خودکار مجددا راه اندازی می شود و دیگر نیازی نیست نگران این مشکل باشید که سرورهای شما از کار بیافتند.

 

قسمت های مختلف دایرکت ادمین
کنترل پنل دایرکت ادمین وردپرس دارای بخش های مختلفی است که هر یک از آن ها دسترسی های مخاطبی را برای کاربر فراهم می کنند. به عنوان مثال بخش های مدیریت، نمایندگی و کاربر در این ابزار قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفی برخی از قسمت های دایرکت ادمین و کاربردهای هرکدام از آن ها می پردازیم:

مدیر فایل: دایرکت ادمین دارای یک مدیر فایل( File Manager) برای مدیریت تمام فایل های شما در کنترل پنل است. در این قسمت می توانید هر فایلی را که می خواهید آپلود، حذف، دانلود، ایجاد و ویرایش کنید یا تغییر نام دهید. به لطف ویرایشگر قدرتمند مدیر فایل دایرکت ادمین، امکان ویرایش تمام فایل های وب سایت با هر فرمتی از قبیل HTML، CSS، JS، PHP وجود دارد.
ایجاد بک آپ: این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی بک آپ ها می شود.
اطلاعات سیستم و فایل ها: به کمک این قسمت مدیر سایت می تواند به تمام اطلاعات سیستم و داده هایی که بارگذاری شده است یا فایل های بکاپ به صورت فایل فشرده دسترسی داشته باشد.
پشتیبانی: قسمت راهنمایی و پشتیبانی مختص زمانی است که مدیر وب سایت در خصوص یک مشکل نیاز به کمک و مشاوره کارشناسان دارد. همچنین تیکت هایی که به تیم پشتیبانی دایرکت ادمین ارسال می شود در این بخش قابل مشاهده است.
ایمیل منیجر( Email Manager): بخش مدیریت ایمیل ها در دایرکت ادمین امکاناتی را برای افزودن اکانت جدید، تغییر رمز ورود به ایمیل حساب دایرکت ادمین، پاسخ خودکار به ایمیل های دریافتی و چندین قابلیت دیگر را برای مدیر سایت فراهم می کند.
دایرکت ادمین یا سی پنل؟! کدام مناسب تر است؟
تا اینجا متوجه شدیم که دایرکت ادمین چیست و هر کدام از ویژگی های آن چطور در مدیریت سایت به وبمستر کمک می کنند.

ممکن است برای افرادی که در حال گذراندن دوره آموزش دایرکت ادمین هستند این سوال ایجاد شود که آیا واقعا دایرکت ادمین از بقیه کنترل پنل ها بهتر است؟

تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل چیست؟

در پاسخ به این سوال ها باید گفت دایرکت ادمین و cpanel تفاوت اساسی با هم ندارند و هر دو جزو بهترین کنترل پنل ها برای مدیریت سایت محسوب می شوند. با این حال برخی از جزئیات در این کنترل پنل ها با همدیگر فرق می کند و مدیران سایت ها باید بر اساس نیاز خود و سطح دانش و مهارتی که دارند برای انتخاب یکی از کنترل پنل های دایرکت ادمین یا سی پنل اقدام کنند.

سی پنل از لحاظ گرافیکی قوی تری است اما این ویژگی سبب می شود سرعت آن نسبت به دایرکت ادمین کمتر باشد.
دایرکت ادمین امکان دسترسی رایگان به برخی از امکانات پایه ای و ضروری مدیریت سایت را برای همه کاربران فراهم کرده است اما برای ارتقای این نرم افزار و استفاده از ویژگی های پیشرفته تر باید هزینه ای را بپردازید.
در سی پنل ابزارهای بیشتری به صورت رایگان قابل استفاده هستند اما هزینه کلی که برای خرید سی پنل پرداخت می کنید بسیار بیشتر از دایرکت ادمین است. بنابراین اگر نیاز به امکانات خیلی پیشرفته ندارید، می توانید مدیریت سایت خود را با قابلیت های رایگان دایرکت ادمین به خوبی انجام دهید.
سخن پایانی
انتخاب کنترل پنل مناسب و سرویس میزبانی با امکانات کافی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سایت ها باید برای پیشرفت کسب وکار آنلاین خود انجام دهند. ابزارهای مختلفی که در محتواهای آموزش سئو نام آن ها را مشاهده می کنید هر کدام قابلیت های مختلفی داشته و امکانات متعددی را در اختیار وبمستر قرار می دهند. با مطالعه این مقاله دریافتیم که دایرکت ادمین چیست، چه تفاوت هایی با سی پنل دارد و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد بهبود سئو سایت خود را دارید و می خواهید این را با کمترین هزینه انجام دهید، از کنترل پنل دایرکت ادمین برای مدیریت عملکردهای سایت خود کمک بگیرید.

  • علی ابراهیمی