دنیای اینترنت

پیوندها

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

همانطور که در مقاله سئو بارها گفتم شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.

این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.

مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :

 

  • لینک به متن (از درون پاراگراف های متن) که در خیلی از مقالات از ان به anchor text تعبیر کرده ام
  • لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  • لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  • لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  • لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  • لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  • لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  • لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  • لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب 2.0
  • لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  • لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  • لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

13. ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW

14. لینک های ترکیبی از متن و عکس

یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا در امر آموزش سئو جریمه می شوید.

این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع بک لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است

ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت سایت و سئو سایت توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.

من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام ندهید و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.

همانطور که می دانید ساخت لینک در نظر گوگل همواره موثر بوده و هست.بنابراین خواهش می کنم تمام سوالات خود در زمینه ساخت بک لینک را از بنده در همین سوال بپرسید تا بتوانم به شما کمکی هرچند کوچک بکنم.

 

***لینک های متنوع برای رنکینگ جستجو مهم هستند***

منبع : دوره سئو

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

خب ، این یکی از مواردی ست که بین چیزی که گوگل می گوید و چیزی که ما مشاهده می کنیم تفاوت وجود دارد. فرض ما بر این است که گوگل برای سایت های معتبر ارزش خاصی قائل نیست و همانند دیگر سایتها امکان دارد آنها را نیز مجازات کند.

مطمئناً سایت های معتبر زیادی وجود دارند که بخاطر عدم رعایت سئو ، رتبه خود را از دست داده اند.

هنگامی که نگاهی به سئو سایت تعدادی از سایت های معتبر می اندازم، شاهد مواردی ناقض قوانین سئو در آنها هستم که بالطبع بخاطر این موارد لایق مجازات هستند.

مثلا در همین ایران خودمان پربازدیدترین سایت به لحاظ ورودی هدفدار گوگل ، بیتوته است.وقتی سورس این سایت را بررسی کردم متوجه شدم بسیاری از نکات الگوریتم های جدید گوگل در آن رعایت نشده است و با بررسی سیستم ارسال محتوای اولیه آن ها متوجه شدم که آن زمان هم زیاد بر اساس موارد مورد علاقه گوگل پست ارسال نمی کردند.

تازه در آخرین بررسی محتوای این سایت متوجه شدم تعداد زیادی از پست های جدید و قدیمی این سایت کپی از سایت های دیگر است که از موارد مجازات گوگل به شمار می رود. ولی گوگل بلایی که سر بسیاری از سایت ها آورده هرگز نه تنها سر این سایت نیاورده است بلکه حتی وضعیت آن را در سامانه های جدید خود بهبود بخشیده است.

همانطور که در مقالات آموزش سئو سایت های معتبر و بزرگ که دارای بک لینک های بسیار زیاد و پوشش وسیع در شبکه های اجتماعی هستند به نحوی از اعتماد کافی برای بهبود رنک خود برخوردار هستند بطوریکه از مجازات در امان می مانند.بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است

من حدس میزنم اگر یک سایت جدید هم همان ویژگی ها را بدست آورد می تواند از مجازات در امان بماند.

اما بنده در پاسخ به سوالات زیادی در مورد سایت بیتوته در سال گذشته ، همواره گفتم با توجه به روند کپی برداری این سایت ، به زودی مجازات خواهد شد و این حاصل از یک تحلیل ساده بود که دقیقا هم اتفاق افتاد.

مجازات وحشتناک بیتوته توسط گوگل را در تصاویر زیر می بینید :

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

بهینه سازی سایت,جریمه گوگل,سئو بیتوته

این فقط یکی از عواقب کپی برداری و عدم رعایت الگوریتم های جدید گوگل است …

منبع : دوره سئو

  • علی ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

ROI چیست,آموزش ساخت بک لینک,آموزش نکات سئو

 

در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.

همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، بازاریابان نیز بایستی مهارت‌هایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لینک‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، ناشی از سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
همانطور که در مقالات آموزش سئو آمده است سئو و بهینه سازی سایت، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.

حالا که می‌دانید سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می‌ باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو سایت در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.

  1. ساخت محتوایی بسیار خوب که باعث جذب لینکها می شود.

حتی بعد از همه‌‌ تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک‌ های سئوی خارجی (بک لینک) می‌ باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روش‌ها برای اکتساب لینک تغییر یافته‌اند. به دست آوردن لینکی از وب‌ سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئو شما، بلکه به ترافیک ارجاعی‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه می‌تواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌ها است.

  1. لینک‌های Co-Citation

هر زمان که موتور جستجویی وب‌ سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن‌ را به این معنا برداشت می‌کند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینک‌های co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.

چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب‌ است، آماده باشید. به آن‌ها خلاصه‌ای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.

مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.

  1. لینک‌های تیتروار

این لینک‌ ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب می‌آیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن‌ ها می‌ توانند ناشی از ساخت پست‌ های مهمان باشند که شما آن‌ ها را نوشته و بر روی سایت‌ های شخص ثالث منتشر می‌ کنید.

آسان‌ ترین راه برای گرفتن لینک‌ های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه‌ فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.  

مصاحبه‌ها، روش دیگری است برای گرفتن لینک‌های تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی همانند رپورتاژ آگهی محسوب شود)

به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ‌ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می‌ تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.

  1. روش ساخت لینک شکسته broken

در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می‌ کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک‌ های شکسته کمک می‌کنید (که برای خوانندگان آن‌ ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازه‌ی کافی خوب باشد.

برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک‌ های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازنده‌ی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.

می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.

  1. احیای لینک

احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک‌ های ناقص به سایتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر برای ترمیم، لینک‌ های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سایتتان، عبارات کلیدی مهم را یافته و از ناشران در سایت های دیگر (که با سایت شما مرتبط هستند) بخواهید تا لینکی را برای شما قرار دهند.
  • پست هایی را بیابید که از محتوایتان بدون رفرنس دهی استفاده شده باشد (جاهایی که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لینک به سایت شما) و لینکی را از شخص موردنظر درخواست کنید.

به منظور خودکار ساختن آن، می‌توانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن‌ ها به سایت شما لینک می‌دهند یا نه.

  1. outreach لینک

اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل می‌کند. برای انجام آن، وب‌ سایتی را بیابید که مرتبط به وب‌ سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آن‌ها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی‌ که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخش‌تر کار می‌کند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.

من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …

  1. تحلیل رقیب

تحلیل رقیب موضوع تازه‌ای نبوده، و شرکت‌ها سال‌ هاست که در حال بررسی لینک‌ های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک‌ هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد‌‌ شده کنید.

  1. بجای بررسی رنکینگ عبارات کلیدی به پرجستجو بودن آن ها دقت کنید

درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت‌ بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.

برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!

  1. استراتژی سئویی را بیافرینید که نقشه راه خواننده باشد

در طی چند سال گذشته، بیشتر داده‌ های کلمه‌ کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست داده‌ایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش‌ های سنتی سئو را به خلقِ را‌ه‌ های جدید برای طبقه‌ بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.

به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازه‌ای یافت و روی آن‌ ها متمرکز شد، و همچنین راه‌ های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می‌ رسد و چگونه می‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ می‌گرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی‌ های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.

علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.

  1. برای یاهو، بینگ و سایرین هم بهینه‌ سازی کنید

ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ‌ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیش‌فرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوی پیش‌فرض برای مرورگر شوند.

چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش‌ فرض شوند، آن وقت بهینه‌ سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا می‌شود.

  1. سئوی موبایل

موبایل هر سال محبوب‌ تر از قبل می‌گردد. هر وب‌سایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.

موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامه‌ی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک می‌شوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.

نتیجه‌گیری

در پاسخ این سوال که سئو چیست می توان افزود ساخت یک استراتژی سئو می‌تواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟

اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …

اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید.

 

منبع : دوره آموزش سئو

  • علی ابراهیمی