دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

به نظر می رسد همین دیروز بود که 10 صفحه پیوند یافته از نتایج جستجو برای محاسبات ریاضی و تبدیل واحدها موضوعات قدیمی به نظر می رسید. در به روز رسانی الگوریتم در 13 مارس، گوگل با ارائه یک قطعه ویژه برای جستجوهایی که به یک صفحه جستجوی کامل نیاز نداشت (مانند نتایج جستجو با رتبه صفر) آزمایش کرد. تنها پس از یک هفته بررسی، آزمایش تقریباً به پایان رسیده است. در این مقاله، نقاط پایین و بالای تست های گوگل را در زمینه نتایج بیش از رتبه یک گوگل شرح داده ایم.

بالاترین رتبه گوگل

به‌روزرسانی‌های الگوریتمی که به‌طور قابل‌توجهی بر SERP تأثیر می‌گذارند و بیش از یک هفته پس از انتشار توسط Google نام مناسبی پیدا می‌کنند. توصیف این نام‌ها به‌عنوان نقل‌قول زمان زیادی می‌برد، بنابراین به سادگی به عنوان نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل یا نتایج جستجو در رتبه صفر نامیده می‌شوند.

 به عنوان مثال، اگر به دنبال یک گروه موسیقی دهه 90 به نام Time Est هستید، نتایج ناامید کننده خواهد بود. در این صورت گزینه \"نمایش همه نتایج\" یک گزینه جدید و متفاوت در نظر گرفته می شود که باید روی آن کلیک کنید و گذر از آن چندان خوشایند نیست.

وقتی روی این گزینه کلیک می‌کنید، صفحه جستجوی استاندارد Google به صورت زیر نمایش داده می‌شود:

 سایر جستجوهای ساده، مانند محاسبات ریاضی و جستجوهای تبدیل واحد، نتایجی به همان اندازه نامربوط دارند:

 از آنجایی که گوگل هیچ اعلامیه رسمی انجام نداده است، سئو مورد بحث قرار گرفته است. سوال موجود این بود که هدف از این همه کار چیست؟ در پاسخ به این سوال، دنی سالیوان از گوگل این مطلب را در توییتر منتشر کرد:

 نتایج عالی بود. راندمان با افزایش سرعت بارگذاری افزایش می یابد. هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است اما مفهوم کار امیدوارکننده است. نتایج بالاتر از رتبه گوگل می تواند زمان بارگذاری را تا 0.5 ثانیه کاهش دهد. این رقم در ظاهر ناچیز به نظر می رسد، اما در عمل اینطور نیست، به خصوص در موقعیت هایی مانند سفر هوایی که زمان بارگیری ذاتاً سریع است.

نتایج اولیه آنقدر خوب بود که گوگل احساس کرد به راحتی می تواند نتایج بالاتر از رتبه 1 گوگل را در سراسر جهان منتشر کند. این شرکت همچنین یک پنل بازخورد اضافه کرد تا نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل را به پایین صفحه ارسال کند تا نتایج مربوط به تجربه کاربری ضعیف را جمع آوری کند.

  Google همچنین می‌تواند با توجه به ماهیت خود، کارایی آزمایش‌های خود را بر اساس تعداد استفاده از گزینه \"نمایش همه نتایج\" برای جستجوهای مختلف اندازه‌گیری کند.

نتایج آزمایش 

نتایج بالاتر از رنک یک گوگل با همان سرعتی که آمد، رفت. گوگل اعتراضات زیادی را از سئوکارهای نگران دریافت کرد. مثلا چه اتفاقی رخ می‌دهد زمانی که گوگل نتایج جستجوی رنک صفر را به جستجوهایی گسترش دهد که در شرایط عادی ترافیک قابل توجهی را برای تعداد زیادی از برندها ایجاد می‌کنند؟ یا برای نمونه جستجوهایی که تنها  featured snippetهای گوگل فلایتس (Google Flights) را باز می‌گردانند. در نتیجه این عمل، برندهایی مانند Kayak و Expedia بخش بزرگی از ترافیک و درآمد خود را از دست می ‌دادند.

 آزمایش گوگل همچنین در اولین انتشار جهانی خود کمی سردرگمی برای کاربران به دنبال داشت. Barry Schwartz در یکی از پست‌ های Search Engine RoundTable به تعدادی از نتایج نادیده گرفته شده این آزمایش اشاره و مطلب زیر را اعلام کرد:

\"ابتدا Time Magazine از نتایج جستجوی مرتبط با عبارت \"Time\" حذف شد و سپس کاربرانی که تنها به دنبال اطلاعاتی در مورد تاریخ روزهای بسیار گرم شهر لندن بودند با یک featured snippet نشان دهنده تاریخ تقویمی در لندن مواجه شدند. این‌ ها دو مورد از جستجوهایی هستند که گوگل مفهوم درست آن‌ها را اشتباه درک می‌ کرد.\"

 گوگل در دفاع از خود گفته بود که اگر کاربران واقعا به دنبال یک تاریخ هستند، راه بهتری برای آن‌ها وجود دارد.

در Zero SERP فوق، تبلیغاتی را مشاهده می‌ کنید. این و نمونه‌ های دیگر SERPهایی که پر از تبلیغات هستند توجه گوگل را به خود جلب کرده اند و بسیاری از افراد با خود فکر می کنند که این نتایج، پتانسیل جستجوی پولی را دارند. چرا گوگل تبلیغات موجود در صفحه نتایج بالاتر از رنک یک گوگل را به کلی غیرفعال نمی کند؟

یافته ‌ها نشان دادند که SERP هایی مانند SERP فوق، حساب شده و دقیق نبودند. Nathan Johns، تحلیلگر کیفیت جستجوی گوگل، از این مسائل با نام \"موارد حواس پرتی\" به معنی باگ‌ های سیستمی یاد و مطلب زیر را بیان کرده است:

در حالی که گوگل سعی کرد بسیاری از این نگرانی ها را برطرف کند (بیشتر با توییت های دنی سولیکان) و به بسیاری از ابهامات موجود در توییتر پاسخ داد، یک چیز کاملاً واضح است. Google از نتایج بیش از یک رتبه خارج از زمان محلی، تبدیل واحد و محاسبات ریاضی استفاده نخواهد کرد. این آزمایش مطمئناً در برابر حجم انتقادات کاربران دوام نیاورده است. دنی در 20 مارس شکست این تست را اعلام کرد. یک هفته برای روشن شدن همه چیز کافی بود.

نتایج بیشتر از رتبه 2

آیا شاهد ظهور مجدد نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل خواهیم بود؟ پاسخ به این سوال مثبت است. آیا می خواهیم دوباره این روند را طی کنیم؟ پاسخ به این سوال آسان نیست. بدون شک نتایج جستجوی سریع و مرتبط برای کاربران خوب است. اگر Google بتواند از نتایج بالاتر از رتبه یک استفاده مجدد کند، بدون اینکه کیفیت را به خاطر هدف کاربر قربانی کند، این روند ادامه خواهد داشت. سوالات زیادی در مورد اینکه نتایج جستجوی رتبه صفر مناسب هستند وجود دارد و گوگل اطلاعات لازم برای یافتن پاسخ این سوالات را دارد.

هنوز سوالات زیادی وجود دارد. دنی سالیوان گفت این به روز رسانی فقط برای بهبود سرعت است، اما اگر قطعه برجسته سریعتر بارگیری شود و دقیقاً همان چیزی باشد که کاربران می خواهند، هیچ سودی در نتایج جستجو برای کاربران نخواهد داشت. آیا گوگل می تواند یک الگوریتم دقیق و هوشمند طراحی کند که بتواند هدف کاربر را با تمام پیچیدگی هایش درک کند؟ درک معنای پشت عبارت «تقسیم 52 بر 6» قطعا واضح است هدف انجام محاسبات ریاضی است. اما اگر کسی بخواهد این معنی را با تایپ 6/52 منتقل کند چه؟

به نظر می‌رسد هنوز در نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد.

  • ۰۲/۱۱/۲۵
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی