دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مشکلات سئو بدون شک همیشه بسیاری از وب مسترها را درگیر خود کرده است. بسیاری از این افراد به دلیل عدم توانایی سایت در حل مشکلات سئو نمی توانند به فعالیت خود در دنیای آنلاین ادامه دهند. 

اجرای برنامه های جامعه و سئوی دقیق یکی از مهم ترین مسائل امروز برای رتبه بندی وب سایت است اگر وب سایت خود را بهینه نکرده اید و هنوز این فعالیت ها را دنبال نکرده اید، سایت رقیب شما قطعا از سایت شما پیشی خواهد گرفت. طبیعتاً قبل از حل مشکلات بهینه سازی وب سایت خود، باید ماهیت سئو را به بهترین شکل ممکن درک کنید.

همچنین در بسیاری از موارد ممکن است یک وب سایت به دلیل استفاده نکردن از شیوه های خوب در رتبه بندی با مشکل مواجه شود. در نتیجه در این مقاله می خواهیم اشتباهات سئو را که گاهی در سایت ها مشاهده می شود بررسی کنیم; اما در عین حال می توانند بسیار مخرب باشند. اگر شما نیز مرتکب این اشتباهات می شوید، می توانید این مشکلات را برطرف کنید و اگر این اشتباهات را مرتکب نشده اید، می توانید با مطالعه این مقاله از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

ایندکس نامناسب صفحات شما

مشکل اصلی: ما می‌خواهیم Google صفحات ما را در رتبه بالایی قرار دهد. اما گوگل فقط می تواند محتوایی را که ربات هایش می توانند به آن دسترسی داشته باشند رتبه بندی کند. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا مشکلی در نمایه سازی صفحات ما وجود دارد، استفاده از کنسول جستجوی Google است.

در بیشتر موارد، مشکل نمایه سازی وب سایت شما داخلی است: شاید صفحات توسط توسعه دهنده ای که صفحه را ایجاد کرده به خوبی در فایل robots.txt تعریف نشده باشند یا تگ NOINDEX به صفحه اضافه شده باشد. اما آیا می دانید فایل Robots.txt چیست؟

نتیجه اگر به طور کامل بررسی وب سایت خود را از نظر مسائل سئو انجام داده اید و همچنین مطمئن شده اید که وب سایت شما به طور کامل ایندکس می شود، باید این احتمال را در نظر بگیرید که وب سایت های شما به صورت دستی توسط گوگل جریمه شوند!

با انجام یک ارزیابی کامل می توانید وب سایت خود را بازیابی کنید. با استفاده از ابزار ارزیابی، می توانید یک نمای کلی از سلامت سئوی وب سایت خود، از جمله تمام صفحاتی که ایندکس شده اند یا نه، به دست آورید.

همچنین می‌توانید ببینید کدام صفحه‌ها مطابق بهترین شیوه‌های Google ساخته نمی‌شوند و کدام صفحه‌ها دستورات برچسب یا روبات‌های مناسبی ندارند. به طور کلی، شما باید هر ماه یا هر بار وب سایت خود را برای این مشکلات بررسی کنید.

تشابه عبارات کلیدی

وقتی بعضی از بازاریابان تلاش می‌کنند تا درباره یک موضوع به صورت گسترده مطلب ارائه کنند، باعث می‌شود محتوای ارائه شده توسط آن‌ها بسیار مشابه شود و در واقع به یک کلمه کلیدی خاص هدف گیری می‌کند. در نتیجه، صفحات مختلف یک وبسایت با یکدیگر در رقابت هستند تا برای رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی مشابه بهترین عملکرد را ارائه دهند. به همین دلیل، این موضوع می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحات موردنظر تأثیر منفی بگذارد.

این مشکل به اندازه کافی پیچیده است که نیاز به یک مقاله جداگانه برای بررسی آن داریم! این یکی از مسائل مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو است که برای شناسایی علت آن نیاز به ارزیابی محتوا با استفاده از ابزارهای بررسی عبارات کلیدی داریم. برای رفع این مشکل، باید از ابزار Rank Tracker استفاده کنیم تا اطلاعات مرتبط با عبارات کلیدی مورد نظرمان را در اختیار داشته باشیم.

در این سه ستون، شما یک بخش اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی هدف مشاهده می کنید. یک ستون برای صفحات وبسایت مرتبط با این کلمات کلیدی است و ستون آخر نیز مرتبط با اطلاعات عمومی سئو می باشد.

برای حل مشکلات سئو، شما باید این بخش را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام محتوای شما برای مجموعه ای متنوع از کلمات کلیدی باشد. شما باید صفحاتی که موضوعات مشابه را پوشش می دهند را با هم ترکیب کنید و یک صفحه ایجاد کنید و سپس از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید. به این صورت، شما مطمئن می شوید که دیگر نیازی به رقابت با خودتان برای رتبه بندی ندارید، علاوه بر رقبای خودتان.

سرعت پایین صفحات

همه ما می دانیم که سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی است. همچنین تمامی مدیران سایت می دانند که برای بهبود سئوی سایت خود باید توجه ویژه ای به بهینه سازی سرعت صفحه سایت خود داشته باشند.

اما با همه اینها، امروزه می بینیم که بسیاری از وب سایت ها به راحتی از این موضوع مهم غفلت می کنند و اجازه می دهند سرعت بارگذاری سایت خود به شدت کاهش یابد. به طور مشابه، آن‌ها ترافیک زیادی را که باید از Google دریافت نمی‌کنند.

شخصی سازی داخلی غیر یکپارچه

کاربران باید بتوانند از هر جایی به صفحه اصلی وب سایت برگردند، بدانند در حال حاضر در کدام قسمت از وب سایت هستند، و در حالت ایده آل، هر یک از وب سایت با استفاده از پیوندهای هر صفحه باید بتواند از صفحه حرکت کند. دیگران می خواهند بروند. اما پیوند داخلی مناسب کمی پیچیده تر است.

در واقع، ما صفحات "ضروری"، "اصلی" یا، به طور کلی، "پول‌ساز" در وب سایت خود داریم. در واقع، این صفحه برای ما پول واقعی تولید می کند. در نتیجه، وقتی روی ساختار سایت خود کار می کنم، ترجیح می دهم بر روی این صفحات تمرکز کنم، به جای ایجاد گروه هایی از محتوای ساختاریافته که به سادگی یک دسته از صفحات را به یکدیگر پیوند می دهند.

همچنین باید در نظر داشته باشیم که این روش بهترین راه برای ساخت لینک های داخلی نیست و می تواند مشکلات زیادی در سئو برای شما ایجاد کند. شما باید ارزش پیوند را در سراسر سایت توزیع کنید. شما باید راه هایی برای پیوند نه تنها به صفحه اصلی، بلکه به صفحات فرعی یا تکمیلی نیز بیابید. شما باید از محتوای قدیمی خود به محتوای جدید خود لینک دهید. شما باید محتوای خود را به صورت گروهی از صفحات بسازید که از یکدیگر پشتیبانی می کنند.

ساختار صفحات نامناسب

یک نکته مهم که همه سئوکاران باید در مورد حل مشکلات سئو بدانند: اگر بک لینک های شما بالاتر از رقبای شما باشد، ممکن است همچنان رتبه پایین تری نسبت به آنها داشته باشید. این ممکن است به راحتی قابل درک نباشد. افرادی که می خواهند مشکلات سئوی خود را بررسی کنند ابتدا با این مشکل مواجه می شوند. اما حقیقت این است که بک لینک ها تنها عامل مهم در صفحه شما نیستند!

این روزها، گوگل سعی می‌کند از تاکتیک‌های بسیار حرفه‌ای برای بررسی لینک‌ها استفاده کند و داشتن مجموعه گسترده‌ای از بک لینک‌ها ممکن است برای رتبه‌بندی سایت شما خوب نباشد. اکنون، هر رتبه‌ای نه تنها از انجام درست کارها، بلکه از اجتناب از انواع دام‌ها ناشی می‌شود. این فقط در مورد محتوا نیست، بلکه در مورد وضعیت قابل قبول محتوا نیز باید بسیار مراقب باشید.

به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد کفش های خوب می نویسید، و زمانی که یک مقاله 2000 کلمه ای می نویسید، اما نمی توانید رتبه خوبی کسب کنید، پس باید ببینید که کدام یک از رقبای شما باید رتبه بهتری داشته باشند. که مطلب بسیار آموزنده و زیبایی در مورد بهترین شهرهای دنیا برای زندگی نوشته اید. این مطالب حاوی متن های زیادی با تصاویر مختلف است. نام شهرها به خوبی در متن قرار گرفته است. شما در واقع یک سبک عالی برای محتوا ایجاد کردید.

  • ۰۳/۰۱/۲۷
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی