دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

سنگ مصنوعی به موادی گفته می شود که از ترکیب مواد شیمیایی و معدنی، به منظور شبیه سازی ویژگی های سنگ های طبیعی تولید می شوند. این مواد معمولا شامل ترکیباتی مانند رزین ها، انواع پلاستیک‌، پیگمنت ها و مواد مشابه می باشند. این محصول به دلیل قابلیت تولید در شکل و اندازه های متنوع، رنگ های متعدد و مقاومت بالا در برابر سایش و حرارت، به یک جایگزین محبوب برای سنگ های طبیعی تبدیل شده است.

سنگ های مصنوعی می توانند به صورت صفحات، بلوک ها یا قطعات مختلف دیگری تولید شوند و برای کاربردهای گوناگون از جمله ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، ساخت کابینت ها و ... مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد سنگ مصنوعی

یکی از مهمترین کاربردهای سنگ مصنوعی، استفاده در نما داخلی و خارجی ساختمان ها است. از آنجا که این محصولات شباهت ظاهری زیادی به سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و کوارتز و... دارند، برای مصارف ساختمانی و دکوراسیون بسیار محبوب و کاربردی شده‌اند. در ادامه کاربردهای مهم و رایج سنگ های مصنوعی را ذکر خواهیم کرد.

  • هود، کابینت و صفحات پیشخوان آشپزخانه: سنگ های مصنوعی برای ساخت کابینت ها، صفحات کانترتاپ یا پیشخوان، دیواره داخلی و صفحه هود و همچنین حوضچه ها و سینک ظرف شویی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نمای داخلی و خارجی ساختمان: این محصولات می توانند برای نمای داخلی و خارجی ساختمان، از جمله دیوارها، کف ها، پله ها و ستون ها استفاده شوند. یکی از بهترین مجموعه های فعال در زمینه استفاده از سنگ مصنوعی برای انواع نمای ساختمان، شرکت فرداد البرز است که با مراجعه به سایت com می توانید تصاویر مربوط به پروژه های انجام شده توسط این شرکت را مشاهده نمایید و در صورت تمایل نسبت به خرید سنگ مصنوعی اقدام نمایید.
  • روشویی و وان حمام: سنگ های مصنوعی می توانند برای ساخت روشویی و وان حمام نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
  • محوطه سازی: از دیگر موارد کاربرد سنگ مصنوعی، می توان به محوطه‌سازی، از جمله ساخت پیاده روها، پاسیو ها و دیوارهای حائل اشاره کرد.
  • ساخت استند و میز: از سنگ های مصنوعی می توان برای ساخت استندهای محصول و همچنین انواع میز استفاده نمود.
  • تزئینات و مصنوعات هنری: برای ساخت تزئینات داخلی و خارجی، انواع آبنما، مجسمه، گلدان، صندلی و سایر مصنوعات هنری و اشیاء دکوراتیو نیز می توان از سنگ مصنوعی استفاده کرد.

مزایای سنگ مصنوعی نما تراورتن

یکی از محبوب ترین انواع سنگ های مصنوعی برای نمای ساختمان، سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد است. در بخش زیر به چند نمونه از مزایای سنگ مصنوعی نما تراورتن اشاره می کنیم.

  1. ظاهری زیبا مانند سنگ تراورتن عباس آباد سوپر طرح ابر و باد
  2. جذب آب یک درصد از سمت رویه سنگ
  3. مقاومت بالای سنگ در برابر برودت هوا و یخبندان
  4. چسبندگی بسیار بالا با ملات سیمان
  5. متغیر بودن رگه های سنگ مانند سنگ طبیعی
  6. یک ششم قیمت سنگ عباس آباد

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما

قیمت سنگ مصنوعی نما می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد که در ادامه برخی از مهم ترین این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم.

1. نوع مواد اولیه

سنگ مصنوعی با مواد اولیه گوناگونی ساخته می شوند که هریک قیمت خاص خود را دارند. مواد اولیه مانند رزین‌، پیگمنت‌، مواد پرکننده و مواد دیگری که در تولید این محصولات استفاده می شوند، می توانند قیمت نهایی آن را تحت تأثیر قرار دهند.

2. ابعاد و اندازه ها

ابعاد و اندازه های مختلف سنگ مصنوعی نما ممکن است هزینه تولید متفاوتی داشته باشند. ساخت قطعات بزرگتر طبیعتا هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

3. طراحی و رنگ سنگ

طرح ها و رنگ های مختلفی برای سنگ های مصنوعی نما وجود دارد و هرکدام ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشند. برخی طرح ها و رنگ ها برای تولید، بیشترین درخواست بازار دارند و در نتیجه هزینه تولید کمتری نیز دارا می باشند.

4. کیفیت و مقاومت

سنگ های مصنوعی نما با کیفیت و مقاومت بالاتر معمولا قیمت بیشتری دارند. استفاده از مواد با کیفیت بالا و فرآیندهای تولید دقیق تر، می تواند قیمت این محصولات را افزایش دهد.

5. نوع سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی با روش ها و در انواع مختلفی تولید می شوند که هریک قیمت خاصی دارند. در بخش زیر می توانید با 3 نمونه از انواع سنگ های مصنوعی آشنا شوید.

  1. سنگ سیمانی مصنوعی: این نوع سنگ از ترکیب سیمان، ماسه، سنگدانه و مواد افزودنی دیگر تولید می شود و به دلیل قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ، یکی از پرکاربردترین انواع سنگ مصنوعی نما به شمار می آید.
  2. سنگ کوارتز مصنوعی: این نوع سنگ از ترکیب کوارتز، رزین و رنگدانه تولید می شود و از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردار می باشد.
  3. سنگ کورین مصنوعی: این نوع سنگ از ترکیب سنگدانه های معدنی، رزین آکریلیک و رنگدانه تولید می شود که به دلیل تنوع طرح و رنگ و قابلیت ترمیم، انتخابی محبوب برای نمای ساختمان است.

نکات مهم هنگام خرید سنگ مصنوعی نما

هنگام خرید سنگ مصنوعی نما، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را بر اساس نیازهای مورد استفاده خود انجام دهید و بهترین محصول ممکن را خریداری نمایید. برخی از مهم ترین این نکات عبارت اند از:

1. نوع کاربرد

اگر برای نمای خارجی قصد استفاده از سنگ های مصنوعی را دارید، باید نمونه هایی را انتخاب نمایید که در برابر شرایط جوی مانند باران، برف، تابش خورشید و یخبندان مقاوم باشند. اما اگر این محصول را برای استفاده در نمای داخلی در نظر دارید، باید از انواعی استفاده نمایید که از زیبایی و ظرافت کافی برخوردار باشند.

2. ابعاد و ضخامت

ابعاد و ضخامت سنگ ها، باید با توجه به نوع کاربرد و محل نصب آن ها انتخاب شود. توجه داشته باشید که اگر شرایط طوری است که مقاومت بالا می طلبد، باید از سنگ های ضخیم تر استفاده نمایید.

3. رنگ و طرح

رنگ و طرح سنگ مدنظر باید با نوع و سبک ساختمان شما همخوانی داشته باشد. تنوع طرح و رنگ سنگ های مصنوعی بسیار زیاد است؛ بنابراین شما می توانید به راحتی سنگ مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید.

4. مشاوره با متخصصان

حتما قبل از خرید این نوع سنگ ها، با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا آن ها به شما در انتخاب سنگ متناسب با نیازتان، مشاوره های لازم را ارائه نمایند.

5. کیفیت

به کیفیت مواد اولیه و فرآیند تولید سنگ مدنظر توجه کنید. البته اگر در این حوزه متخصص نباشید ممکن است اطمینان حاصل کردن از این مهم کمی برایتان دشوار باشد. بنابراین بهتر است جهت خرید سنگ مصنوعی به مراکز معتبر و شناخته شده این حوزه مراجعه نمایید.

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، یکی از بهترین مراکز جهت خرید سنگ مصنوعی نما، شرکت فرداد البرز می باشد که متخصصان این مجموعه نیز می توانند بهترین مشاوره را برای انتخاب بهترین نوع سنگ مصنوعی مطابق با نیازتان، به شما ارائه دهند. برای خرید و اطلاع از قیمت سنگ مصنوعی نما، به وب سایت sangesakhteman.com مراجعه نمایید.

  • ۰۳/۰۱/۲۷
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی