دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در دوره سئو ، همواره بر تولید محتوایی که موجب ایجاد بک لینک طبیعی می شوند، تاکید می شود چرا که امروزه بهترین روش ساخت بک لینک مرتبط و با کیفیت، تولید محتوای جذاب و ارزشمند می باشد.

در این مقاله نیوسئو، به 3 عامل اساسی که در تولید محتوایی با قابلیت لینک سازی طبیعی موثر می باشند، می پردازیم:

یکی از موضوعاتی که همیشه در بازاریابی محتوایی تکرار می شود، تغییرات گسترده در حوزه کاری است که باعث می شود آژانس ها و بازاریاب ها از روش های جدید استفاده کنند و آن ها را بهبود بخشند.

در مدت زمان کوتاه، یک موضوع می تواند از حالت جذابیت خارج شده و به یک موضوع معمولی تبدیل شود و در واقع هر محتوایی ممکن است در مرور زمان برای اخبار و خواننده ها خسته کننده شود.

بسیاری از کارهایی که ما می کنیم، ایجاد محتوایی است که تنها هدف آن به دست آوردن لینک های معتبر می باشد و با این هدف، باید نسبت به تمام تغییرات و گرایش هایی که در قسمت بالا توضیح دادیم، آگاه باشیم.

اگر قرار بود که این فرآیند خلاقانه را به سه بخش تقسیم کنیم – محتوا، طراحی و استراتژی برقراری ارتباط – چطور می توانستیم موفقیت و شکست خودمان را مهندسی کنیم تا یک قالب کاری برای برنامه های آتی خودمان به دست بیاوریم؟

سه عامل بسیار مهم برای تولید محتوا با ارزش لینک سازی

در طول ماه گذشته، من 120 محتوا را در 16 صنعت بررسی کردم تا بتوانم ویژگی های رایج بین برنامه هایی که به موفقیت یا شکست ختم می شوند را شناسایی کنم. با استفاده از مقادیر داده های مورد استفاده که نشان دهنده اهمیت داستان سرایی موثر در عنوان مقاله می باشد، داشتن بینش صحیح باعث می شود که ما بتوانیم روش خودمان برای تولید و تعیین فرم محتوا را به صورت منطقی شکل دهیم.

  1. عدم ارائه داده های بسیار زیاد

در این عامل لینک سازی بر اساس تولید محتوا، بر اساس مطالعات ما، به صورت میانگین بررسی 5 معیار برای ارائه داده ها کافیست. 

پشت هر محتوای عالی (معمولا) یک مجموعه داده منحصر به فرد یا ارزشمند وجود دارد. محتوای ایستا یا تعاملی ما را قادر می سازد تا مقادیر نامحدودی از تحقیقات را نشان دهیم که در واقع نشان دهنده منشا داستان و موضوعی است که می خواهیم به مخاطبین ارائه کنیم. اما اگر ما اعداد یا شاخص های بسیار زیادی را در یک محتوا نشان دهیم، همیشه در یک نقطه، خواننده یا ژورنالیستی که محتوا را مطالعه می کند، خسته می شود.

به سختی می توان یک سقف خاص برای ارائه این معیار و اعداد مشخص کرد بلکه این سقف مبتنی بر نوع محتوا، صنعت و یا مخاطبین مد نظرتان تغییر می کند، اما یک مطالعه دقیق تر در رابطه با برنامه های محتوایی خوب و ضعیف، نشان داد که اصلاح مجموعه داده ها، مزیت هایی دارد.

مشاهدات

یک نقطه آغازین برای هر تحقیقی، معیارهای فردی می باشد که می تواند شامل هزینه، نوع و یا هر چیزی باشد که ارزش اندازه گیری و مقایسه داشته باشد. در تحقیق من، برنامه های محتوایی که می توانند از KPI عادی فراتر بروند، شامل میانگین اندکی بیشتر از 5 معیار بودند که در مقایسه با محتوایی که عملکرد نرمال یا پایین تر از آن را داشتند، دو برابر عملکرد بهتری داشتند. گراف زیر نشان دهنده همبستگی تعداد کمتر معیار ها و عملکرد بالاتر از نظر تکنیک های لینک سازی برای سایت می باشد.

انتخاب موضوع ایمیل,انتشار محتوا,بک لینک طبیعی

یک نمونه از این یافته ها به صورت عملی را میتوان در یک مطالعه اینفوگرافیک مشاهده کرد که برای فروشنده خدمات سفر Lastminute.com اجرا شده است که هدفش، یافتن سردترین کشور های جهان بود. بعد از یک مطالعه جامع درباره 36 کشور و 10 معیار، وظیفه آن ها اصلاح این اعداد به صورتی بود که بتوان از طریق یک طراحی مناسب، آن را منتقل کرد. تعداد کشور ها تنها به 15 کشور اول محدود شد و معیار ها نیز با 4 شاخص ارائه شدند که رتبه بندی ها بر اساس آن چهار شاخص ارائه شد. این روش بسیار موثر واقع شد و باعث شکل گیری 50 لینک شد که لینک های معتبری هم در بین آن ها وجود داشت.

به عنوان کسی که عاشق تحقیقات است شاید حذف کردن معیارها کار دشواری باشد، اما درایت شما باعث می شود محتوای شما نسبت به کارهای دیگر، متمایز شود.

  1. تصویر سازی ساده و قوی برای داده ها

تصویر سازی ساده و قوی برای داده های وب سایت، یکی از عوامل موثر در تولید محتوایی است که موجب لینک سازی طبیعی می شود. تحلیل و بررسی ما نشان داد بهترین عملکرد، مربوط به محتوایی است که فقط یک تصویر سازی داشته اند.

فارغ از نحوه تکامل صنعت بازاریابی محتوایی، ما هر سال با روش های جدید تصویر سازی از داده ها رو به رو می شویم. تعادل بین اصالت در طراحی و تصویرسازی های پیچیده غیر ضروری معمولا نقطه ای است که می تواند موفقیت یا شکست شما را ایجاد کند. مشابه با موضوع داده ها، اگر شما مقادیر بسیار زیاد از گراف و چارت را در محتوای خودتان ارائه دهید، قطعا باعث خستگی و یا گیج شدن مخاطب خودتان می شوید.

مشاهدات

برای مطالعه ام در مقاله سئو ، تصمیم گرفتم محتوایی شامل تصویرسازی داده ها را بررسی کنم که نتوانسته بود به موفقیت برسد و می خواستم ببینم که آیا کیفیت مانند کمیت از نظر طراحی مشکلی ایجاد کرده یا خیر. همانطور که تحلیل خودم را بررسی کردم، متوجه شدم در بعضی از قسمت ها یک تصویر می تواند در تمام مطالعه مورد استفاده قرار گیرد و یا گاهی تصاویر به نوعی برای کشورها و منطقه های مختلف تکرار شده بود. مثلا یک مطالعه که توسط ارائه دهنده بیمه های خدمات درمانی در سفر توسط Get Going ارائه شده است، تمام اطلاعات اصلی را در یک تصویرسازی از داده ها نشان می دهد در حالی که یک محتوا از Guardian در رابطه با تفاوت در پرداخت بر اساس جنسیت، نشان می دهد اگر شما از یک تصویر چند مرتبه استفاده کنید تا داده های خودتان را نشان دهید، می تواند منجر به موفقیت کار شما شود.

جای تعجب نیست که نمره های پایین در تحقیق من، مرتبط با محتوایی بود که هشت نوع مختلف از تصویر سازی داده ها را استفاده کرده بود در حالی که بسیاری از محتوای موفق، تنها از یک تصویر سازی استفاده کرده بوند. گراف زیر نشان دهنده موردهای مختلفی است که نشان می دهد به صورت میانگین، محتوایی که عملکرد خوب و ضعیف داشته اند، از چه تعداد تصویرسازی داده استفاده کرده اند. محتوای ایستا با عملکرد پایین به صورت میانگین بیش از 6 تصویرسازی داشت در حالی که محتوایی که نمره خوبی داشتند، به صورت میانگین یک یا کمتر از یک تصویرسازی داشتند. برای محتوای تعاملی، تعداد بهینه تصویرسازی اندکی بیشتر از یک بود و محتوایی که عملکرد ضعیف داشت نیز به صورت میانگین شامل نه تصویرسازی از داده ها بود.

بک لینک مرتبط,بهترین عنوان ایمیل,تصویر سازی داده هاباید به این نکته اشاره کرد محتوایی که مبتنی بر رتبه بندی می باشد، معمولا باید یک تصویر را چندین مرتبه تکرار کنند تا یک داستان بیان شود، اما در هر صورت شما باید از نظر نوع و نحوه استفاده از تصویر سازی ها، روشی خلاقانه و متعادل داشته باشید.

یک مثال خوب از تصویر سازی موثر از داده ها از یک مطالعه توسط Federica Fragapane برای نشریه ایتالیایی La Lettura می باشد که نشان دهنده خشن ترین شهر ها در جهان می باشد. این چارت نشان دهنده هر شهر به صورت یک شکل می باشد که بر اساس نرخ قتل شکل گرفته است که شاخص های کوچکتر هم در سمت راست گراف، تعریف شده اند. کیفیت زیبایی این گراف ها باعث شده است که این محتوا که از نظر موضوع شاید خیلی دل پسند نباشد، از نظر مخاطب زیبا به نظر برسد. در حالی که تولید محتوا بر اساس طراحی یکی از روش هایی است که زیاد از آن صحبت می شود، اما این مثال نشان می دهد که شما چطور می توانید با استفاده موثر از تصویر سازی، باعث موفقیت محتوای خودتان شوید.

تکنیک های لینک سازی,ساخت بک لینک,فعالیت های تولید محتوا

  1. تسهیل کار برای انتشار اخبار

بیش از نیمی از لینک های منتشر شده ما، از همان عنوان ایمیل اطلاع رسانی ما در پست خود استفاده کردند.

Kaizen، صدها برنامه محتوایی را به صورت سالانه در صنایع مختلف اجرا می کند، یعنی باید حتما کیفیت محتوا در سطح قابل قبولی باشد. رقابت یعنی این که رسانه های خبری مختلف به دنبال موضوع و محتوای بسیار خاصی هستند که انتشار محتوای شما را تضمین می کنند. در حالی که در تمام حوزه های بازاریابی محتوایی اصالت ضروری می باشد، شما باید اهمیت مبانی اصولی بازاریابی محتوایی را درک کنید.

وظیفه مکاتبه و اطلاع رسانی در رابطه با محتوا می تواند به روش های مختلف منجر به موفقیت با شکست شما شود، اما خط موضوع ایمیل شما مهم ترین بخش از فعالیت مکاتبه شما می باشد. شما می توانید محتوای خودتان را به صورت خلاصه در خط موضوع ایمیل بیان کنید و یا این که جذاب ترین یافته محتوای خودتان را ارائه دهید، اما عنوان ایمیل موضوعی بسیار مهم و حیاتی می باشد. وظیفه من در تحقیقات، این بود که نشان دهم تاثیر عنوان ایمیل در نتیجه نهایی برای پوشش یافتن محتوا، به چه صورت است.

مشاهدات

به عنوان بخشی از تحلیل خودم، من بک لینک های یک نمونه از محتوای قوی و معمولی خودمان را ثبت کرده و سپس عناوین مورد استفاده برای هر فعالیت تولید محتوا را بررسی کردم. من متوجه شدم که نمونه هایی که عملکرد بهتری داشتند، تقریبا بیش از یک سوم آن ها از یک عنوان استفاده کرده بودند که این موضوع نشان دهنده اهمیت داستان سرایی موثر در هر حوزه از فرآیند PR شما می باشد. در قسمت زیر یک تصویر در SERP ها نشان داده شده است که مشخص می کند یک بهترین عنوان ایمیل تا چه حدی می تواند باعث موفقیت شما شود، و یک نمونه از پوشش محتوایی از موفق ترین محتوای ما برای TotallyMoney در رابطه با تعادل بین کار و زندگی در اروپا هم نمایش داده شده است.

لینک سازی برای سایت,لینک سازی طبیعی,موضوع ایمیلیکی دیگر از حوزه هایی که می خواستم با در نظر داشتن زمان و تلاش مورد نیاز، بررسی کنم، موضوع نحوه استفاده از نشر اخبار برای پوشش محتوایی بود. با استفاده از نرم افزار های تشخیص دزدی ادبی، من توانستم یک نسخه کپی از هر مقاله را پیدا کنم که یک لینک از آن به دست آمده بود و سپس آن را با نشر خبری که ما تولید کرده بودیم، مقایسه کردم. واقعا رضایت بخش بود که مشاهده کردم یک لینک از هر پنج لینک حداقل شامل یک پاراگراف از نسخه کپی در مواد خبری ما بود. در مقابل، تنها هفت درصد از فعالیت های تولید محتوایی با عملکرد ضعیف، شامل اخبار ما بود و تنها چهار درصد از عناوین خط موضوعی ایمیل ما استفاده می کردند.

سخن نهایی

این همبستگی ها، مشابه با مواردی که پیش از این بررسی شده است، نشان می دهد که اجرای مبانی اولیه نه تنها بسیار مهم است، بلکه همیشه نشان می دهد که بقیه فرآیند تولید محتوا ممکن است در نقاط مختلفی از تولید، صعود یا سقوط داشته باشد. برای بازاریاب ها، تحلیل این ماهیت نشان می دهد که اصلاح و یا اجرای عملیاتی خلاقانه، مسیر بسیار امنی برای رسیدن به پوشش و موفقیت محتوایی می باشد. شما نباید با خودتان بگویید که “هر چه کمتر، بهتر” بلکه شما باید برای اجرای موفق کار خودتان، از ابزار صحیح بهره ببرید.

منبع: آموزش سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی