دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

پاکسازی سایت کار ساده ای نیست و باید با استفاده از طیف وسیعی از اصول و تکنیک های تخصصی به بهترین شکل ممکن انجام شود. پاکسازی صفحه همچنین می تواند به SEO شما کمک زیادی کند. سایت هایی که آلوده به ویروس و بدافزار هستند باید به طور کامل از روی هر یک از آنها حذف شوند. در این مقاله سعی کردم مهم ترین نکات در مورد حذف ویروس از سایت وردپرس را به شما بگویم تا بتوانید بر اساس دستورالعمل های صحیح از ویروسی شدن وب سایت خود جلوگیری کنید.

Google سایت‌هایی را که حاوی بدافزار هستند از انجام هرگونه فعالیتی به مدت 30 روز مسدود می‌کند. بنابراین تمیز کردن کارآمد سایت بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که برای حذف بدافزار از سایت وردپرسی باید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. با این حال، بقیه این مقاله نکات و تکنیک هایی را برای شما ارائه می دهد که می توانید از آنها برای حل مشکلات مربوط به ویروسی شدن سایت استفاده کنید.

پشتیبان گیری از دیتابیس سایت

اگر می توانید از ویژگی عکس فوری هاست خود استفاده کنید، بهتر است از کل وب سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. این روش بهترین محافظت برای کل سرور شما خواهد بود. آنها ممکن است به حجم زیادی نیاز داشته باشند. بنابراین توصیه می شود اقدامات و پیش نیازهای لازم برای این امر ترتیب داده شود.

اگر می توانید پس از ویروسی شدن وب سایت خود وارد شوید، پیشنهاد می کنم از یک افزونه پشتیبان استفاده کنید. اما اگر به وب سایت خود دسترسی ندارید، بهتر است در اسرع وقت با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید. زیرا در این صورت ممکن است هکرها به صفحات سایت شما آسیب جدی وارد کنند.

حتما طبق مراحل ذکر شده یک نسخه پشتیبان برای پایگاه داده خود ایجاد کنید. اگر می توانید به وب سایت خود وارد شوید، فایل های XML تمام محتوای خود را در بخش Tools>Export صادر کنید. گاهی ممکن است حجم سایت مورد نظر زیاد باشد و حجم فایل آپلود شده حدود یک گیگابایت باشد. پوشه محتوای وردپرس مهمترین فایل روی سرور شما است و شامل تمام آپلودهای شماست. اگر نمی توانید به وب سایت خود دسترسی داشته باشید و از افزونه پشتیبان گیری استفاده کنید یا اگر هاست شما معمولاً ویژگی عکس فوری ندارد. در این مورد، می توانید از مدیر فایل میزبان وب خود برای دریافت آرشیو فشرده از محتوای وردپرس خود استفاده کنید.

نکته ای درباره فایل htaccess.

یک نسخه پشتیبان از فایل htaccess. خود را ایجاد و دانلود کنید. این یک فایل نامرئی به شما می دهد. در نتیجه می توانید با مراجعه به قسمت Invisible Files بک آپ مورد نظر را در File Manager هاست خود مشاهده کنید. برای مشاهده این فایل در سیستم خود، باید نام آن را در هاست خود تغییر دهید و سپس آن را دانلود کنید. اگر فایل htaccess. شما محتوایی را دارید که بعداً باید از آن استفاده کنید و به روند پاکسازی سایت شما کمک می کند، باید یک نسخه پشتیبان از این فایل داشته باشید. برخی از هاست ها از فایل htaccess. برای توصیف نسخه PHP استفاده می شود. در نتیجه، ممکن است سایت بدون آن به درستی کار نکند.

بررسی فایل های بک آپ

بعد از اینکه فایل بک آپ را دانلود کردید و آن ها باز کردید (اولین قدم پاکسازی سایت)، باید موارد زیر را در آن مشاهده کنید:

فایل های هسته وردپرس

شما می توانید وردپرس را از WordPress.org دانلود کرده و فایل های موجود را با یکدیگر تطابق دهید. شاید الان به این فایل ها نیازی نداشته باشید، اما اگر با مشکلاتی مثل ویروسی شدن وب سایت، هک شدن آن و وجود بدافزارها روبرو شدید، باید بتوانید اقدامات خوبی در زمینه حذف malware از سایت وردپرسی خود داشته باشید.

  • فایل wp-config.php
  • فایل .htaccess
  • فولدر wp-content
  • دیتابیس

شما باید دارای یک فایل SQL باشید که از دیتابیس شما صادر شده است. البته در نظر داشته باشید که هدف ما حذف دیتابیس در این پروسه نیست؛ بلکه بهتر است که یک بک آپ در این زمینه داشته باشید.

حذف و نصب مجدد وردپرس

از نصب سریع موجود در پنل میزبان خود استفاده کنید و وردپرس را مجدداً برای سایت خود نصب کنید. وردپرس را در پوشه public_html دوباره نصب کنید. فقط اگر قبلاً وردپرس خود را اینجا نصب کرده باشید.

حذف تمام فایل های فولدر public_html

پس از انجام فعالیت های پشتیبان گیری به بهترین شکل ممکن و اطمینان از داشتن بهترین نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی خود، نوبت به حذف تمامی فایل های موجود در پوشه public_html می رسد. این پوشه در فایل منیجر هاست شما موجود است. مطمئن شوید که تمام فایل های مخفی را نیز حذف کرده اید. پیشنهاد می کنم حتما از فایل منیجر استفاده کنید. زیرا حذف فایل توسط FTP سریع نخواهد بود. همچنین، اگر با SSH مشکلی ندارید، می‌توانید فایل‌ها را سریع‌تر حذف کنید.

  • ۰۲/۱۲/۲۳
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی