دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

الگوریتم کافئین Google در آگوست 2009 توسط این موتور جستجو راه اندازی شد. این به روز رسانی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد، به عنوان یکی از مهم ترین به روز رسانی های گوگل به حساب می آید.

الگوریتم کافئین Google به قدری عالی بود که Google به چندین متخصص پیشنهاد داد که این به‌روزرسانی را بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلی ارائه کنند. این موتور جستجو را قرار دهید.

احتمالاً تا به حال از شما پرسیده شده است که این به روز رسانی چه ویژگی هایی دارد که آن را برای Google و متخصصان SEO مهم می کند. به همین دلیل، در این مقاله، قصد دارم یک معرفی کامل از الگوریتم کافئین Google ارائه کنم تا بتوانید اهمیت آن را درک کنید.

الگوریتم کافئین گوگل چیست و دقیقا چه ماهیتی دارد؟

درک الگوریتم کافئین Google به شما کمک می کند تا وضعیت موتور جستجو را بهتر درک کنید. الگوریتم کافئین در واقع یک سیستم شاخص جدید است. این سیستم جدید شرایطی را برای Google فراهم می کند تا اطلاعات را به روشی خاص تر بخزد و ذخیره کند.

در واقع، به دلیل این به روز رسانی، موتور جستجوی گوگل نه تنها توانست به طور قابل توجهی روند نمایه سازی صفحات سایت ها را بهبود بخشد، بلکه توانست این کار را جدید و بهتر انجام دهد. نتایج ایجاد کنید. در SERP های شما نمایش داده شود.

حال مسئله اینجا است که این الگوریتم کافئین گوگل، چگونه این کارها را انجام می دهد؟

در سیستم نمایه سازی قدیمی گوگل، وقتی یک کلمه کلیدی را جستجو می کردید، صفحات و محتوا را در دسته ای به نام آخرین صفحات ضروری پیدا می کردید. بنابراین، موتور جستجوی گوگل به چندین خزنده نیاز داشت. برخی برای بررسی آخرین تغییرات وب سایت و برخی برای فهرست مجدد تغییرات ایجاد شده در این صفحات.

اگر سایتی جزو موارد جدید بود، محتوای آن به سرعت برای نمایه سازی توسط روبات های Google در اولویت قرار می گرفت. اما محتوای بسیاری از وب‌سایت‌ها هر چند هفته یکبار فهرست‌بندی مجدد می‌شد.

دلیل این فرآیندها این است که محتوای جدید نمی تواند تأثیری بر روند رتبه بندی کلی سایت داشته باشد.

در نتیجه، گوگل به فکر یک به روز رسانی اساسی برای فرآیند کاری خود افتاد تا بتواند نتایج مختلف را به بهترین شکل ممکن در SERP نمایش دهد.

الگوریتم کافئین Google به طور کامل نحوه ایندکس کردن وب سایت ها توسط موتورهای جستجو را تغییر داد. با الگوریتم کافئین، موتور جستجوی Google توانست محتوای یک صفحه را در چند ثانیه بازیابی کند و صفحات نتایج جستجوی خود را بر اساس بهترین و جدیدترین مطالب در همان دسته رتبه بندی کند.

چرا گوگل از بروز رسانی کافئین استفاده کرد؟

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما کافئین به‌روزرسانی الگوریتم رتبه‌بندی Google نیست!

در واقع، کافئین به طور کلی ربطی به سیستم های رتبه بندی وب سایت ندارد. کافئین به‌روزرسانی‌ای بود که گوگل برای سیستم فهرست محتوای سایت‌ها استفاده کرد. به عبارت دیگر، گوگل فرآیند خزیدن و نمایه سازی را به طور کامل بازسازی کرد.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است فهرست نتایج جستجو در دهه 2000 را بررسی کنید. قبل از سال 2009، تقریباً 2.4 میلیون وب سایت و 188 میلیون کاربر در دنیای مجازی فعال بودند.

این رقم پس از الگوریتم کافئین گوگل به طرز چشمگیری افزایش یافت. در سال 2009، تعداد وب سایت ها به 240 میلیون و تعداد کاربران نزدیک به 2 میلیارد رسید.

طبیعی است که سیستم الگوریتم کافئین قدیمی نمی تواند این کارها را به خوبی انجام دهد. در اینجا شما به اهمیت الگوریتم کافئین گوگل پی برده اید و چرا این به روز رسانی تغییرات بسیار مهمی در روند فعالیت موتور جستجوی گوگل ایجاد می کند.

تصور کنید صاحب خانه هستید و تنها زندگی می کنید. حالا طبیعی است که هر چیزی را که نیاز دارید در آشپزخانه خود قرار دهید که بتوانید آن را پیدا کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. اما اگر افراد دیگری به زندگی شما اضافه شوند چه؟ طبیعتاً آنها سلیقه های متفاوتی دارند و شما باید اقلامی را برای هر کدام بنا به میل آنها متفاوت قرار دهید.

این مورد فقط مربوط به 5 یا 10 نفر است. حالا به گوگل و سیستم نمایه سازی آن فکر کنید. اگر کافئین نبود، گوگل در جایی که امروز است نبود.

چه سایت هایی تحت تاثیر کافئین قرار گرفتند؟

الگوریتم کافئین، برخلاف سایر به‌روزرسانی‌های Google، تأثیر منفی بر دسته‌های خاصی از وب‌سایت‌ها نداشت. برخی ادعا می‌کنند که پس از اجرای الگوریتم کافئین توسط گوگل و از دست دادن بخشی از ورودی‌هایشان، صفحات آنها دچار افت رتبه شدند.

لازم است بگوییم که این مقاله هرگز مورد تایید گوگل قرار نگرفته است و این موتور جستجو نباید دلایل افت رتبه آن وب سایت ها را مرتبط با اصول سئو.< /p>

یکی از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید، استفاده از آخرین مطالب به بهترین شکل ممکن است. با افزایش چشمگیر سرعت نمایه سازی سایت ها، بسیاری از وب سایت ها از این موقعیت نهایت استفاده را بردند و کسب و کار خود را به نحو مطلوبی رونق دادند.

نتیجه گیری

در نهایت، اکنون که متوجه شدید الگوریتم کافئین گوگل چیست و دقیقاً چه معنی و اهمیتی دارد، باید بگوییم که با تأثیرات کوچک این به‌روزرسانی بر روی سیستم رتبه‌بندی سایت، اصول سئوی سایت شما تغییر نمی‌کند. این به روز رسانی عملکرد نمایه سازی گوگل را بهبود بخشید. اگر قصد دارید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید، پیشنهاد می‌کنم تا جایی که می‌توانید درباره الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل و به‌روزرسانی‌های آن‌ها بیاموزید.

  • ۰۲/۱۲/۲۷
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی