دنیای اینترنت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کاهش ناگهانی ترافیک سایت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اکثر صاحبان وب سایت حداقل یک بار با آن مواجه شده اند. همانطور که می دانید ترافیک عامل مهمی در سئو است.

همه وب سایت ها دارای نوسانات بالایی در ترافیک سایت هستند. به طور طبیعی، شما می دانید که ترافیک طبیعی سایت شما باید چقدر باشد تا بدانید بازدید شما کاهش یافته یا افزایش یافته است. اگر متوجه کاهش شدید بازدید از سایت شدید، قطعاً باید قبل از انجام هر کاری آخرین تغییرات اعمال شده در روند فعالیت سایت خود را بازیابی کنید.

پیشنهاد می کنم این کار را انجام ندهید. زیرا دلایل زیادی برای کاهش ترافیک سایت در گوگل وجود دارد و این کاهش ترافیک سایت شما هیچ ارتباطی با تغییراتی که اخیراً ایجاد کرده اید ندارد.

اولین قدمی که باید بردارید این است که مطمئن شوید افت ترافیک سایت شما ربطی به تاریخ انتشار آن ندارد. برخی از افراد در روز انتشار محتوای خود از SERP ها انتظار ترافیک بیشتری دارند. اما باید مراقب باشید که این ترافیک دریافتی تمام ترافیکی نیست که صفحه وب سایت شما باید دریافت کند.

مسئله اصلی بعدی این است که سایت خود را برای مشکلات فنی بررسی کنید. زیرا ممکن است شما یا مدیر وب سایت کد نادرستی وارد کرده باشید که از نمایش ترافیک سایت جلوگیری می کند. در حالی که هیچ تغییری در روند بازدید از سایت شما نشان داده نمی شود.

در نهایت، اخبار را تماشا کنید. آیا مشکلاتی مانند قطعی برق، تعطیلات یا هر چیز دیگری وجود دارد که ممکن است باعث کاهش ترافیک سایت شما شود یا خیر؟ اگر تمام موارد ذکر شده را بررسی کرده اید و متوجه شده اید که منشا مشکل کاهش بازدید از سایت یکی از آنها نیست، پیشنهاد می کنم برای شناسایی و از بین بردن علت سایت از نکات زیر استفاده کنید. ترافیک در Google کاهش می یابد. آن را با دقت بخوانید.

بررسی جریمه های گوگل

اگر وب سایت شما اغلب توسط گوگل جریمه می شود، شاهد کاهش شدید ترافیک خواهید بود. زیرا جریمه های گوگل می تواند رتبه صفحات سایت را به شدت کاهش دهد که نقش موثری در کاهش بازدید سایت دارد.

باید بدانید که اکثر جریمه‌های Google به صورت خودکار هستند و به ندرت پیش می‌آید که کارمندان Google به صورت دستی یک سایت را جریمه کنند. برای بررسی اینکه آیا سایت شما جریمه شده است، بهتر است به حساب Google Search Console خود بروید و اعلان های موجود را بررسی کنید.

اگر پیام خاصی در کنسول جستجوی Google دریافت می‌کنید، احتمالاً به این دلیل است که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در فرآیند کاری خود استفاده می‌کنید یا محتوایی منتشر کرده‌اید که با اصول و اهداف Google همخوانی ندارد. مطمئناً پس از رفع این مشکل، جریمه گوگل از وب سایت شما حذف می شود و می توانید مجدداً از SERP این موتور جستجو ترافیک و بازدیدهای مناسب دریافت کنید.

مقایسه کانل های ترافیکی خود

دانستن مسیرهایی که سایت شما از آنها ترافیک دریافت می کند می تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد. اگر از تبلیغات پولی استفاده می‌کردید، دلیل کاهش بازدید شما از سایت ممکن است این باشد که دیگر برای تبلیغات خود پولی پرداخت نکرده‌اید و بنابراین ترافیک کسب‌شده دیگر مورد توجه شما قرار نخواهد گرفت.

این واقعیت که کاربران از طریق شهرت برند شما یا یک لینک وارد سایت می شوند، نظر آنها را جلب می کند و روی آن کلیک می کنند، دو کانال ترافیک متفاوت هستند. حال اگر ترافیک سایت شما کاهش پیدا کند امکان پذیر است

دلیل کاهش محبوبیت برند شماست و در واقع افراد کمتری تمایل دارند وارد سایت هایی شوند که با برند شما مرتبط هستند. در نتیجه، کاری که باید انجام دهید این است که مشکلات شرکت و کسب و کار خود را حل کنید و سپس از اصول سئو به طور کامل در فرآیند کاری خود استفاده کنید.

توقف استفاده از تبلیغات کلیکی

احتمال دیگر این است که ترافیک تبلیغات پولی با ترافیک طبیعی شما تداخل داشته باشد. این مورد خیلی رایج نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد. از سوی دیگر، سرمایه گذاری در ترافیک پولی ممکن است ترافیک طبیعی شما را کاهش دهد، اما در عین حال، ترافیک کلی را افزایش می دهد.

اکنون مشکل اینجاست که تبلیغات پولی شما برای کلمات کلیدی است که ممکن است هیچ ارزشی برای تجارت شما نداشته باشند تنها راه برای دانستن اینکه آیا تبلیغات پولی شما بر ترافیک و بازدید سایت شما تأثیر گذاشته است یا خیر این است که استفاده از این تبلیغات را متوقف کنید و نتایج را در پایان مقایسه کنید.

بررسی بک لینک های از دست رفته

اگر ترافیک سایت شما بین چندین صفحه خاص تقسیم شده است و ترافیک ارجاع شما کم است، این نشانه آن است که شما بک لینک های برخی از این صفحات را از دست داده اید.

اگر تنها برخی از صفحات ترافیک خود را از دست داده اند و دیگر صفحات سایت همچنان در حال جذب بازدید هستند، این نشان می دهد که آن صفحات اولیه، بک لینک های خود را از دست داده اند.

حال برای ایجاد دوباره این لینک های از دست رفته، پیشنهاد می کنیم ابتدا به افرادی که لینک ها را به شما داده بودند، ایمیل ارسال کرده و علت حذف بک لینک های خود را جویا شوید یا اینکه شما با یک بازنویسی دوباره محتوای خود بتوانید بک لینک ها را دوباره به دست بیاورید. در برخی موارد ممکن است که رقیب کسب و کار شما، بک لینک مورد نظر را از آن خود کرده است و یا اینکه مطلبی که لینک صفحه سایت شما در آن قرار داشته است، به طور کلی حذف شده است.

بی ارزش بودن بک لینک ها

باید بدانید که همه بک لینک ها ارزشمند و قوی نیستند. اگر یک سایت اسپم به محتوای شما لینک داده باشد، گوگل ممکن است که تصور کند شما برای این بک لینک ها هزینه ای پرداخت کرده اید و در حال استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشید. در نتیجه با کیفیت بودن لینک های مرتبط با سایت شما اهمیت زیادی دارد و در صورت نادیده گرفتن این قضیه یکی از دلایل افت ترافیک سایت در گوگل می باشد.

حال اینکه شما به عمد یا غیر عمد این لینک ها را دریافت کرده اید، باید سریعا از صاحب سایت مورد نظر درخواست کنید تا لینک های مورد نظر شما را از سایت خود حذف کند. پس از انجام این کار، احتمالا کاهش ترافیک سایت نخواهید داشت.

بررسی عملکرد رقبا

اگر ترافیک کمتری نسبت به رقبای خود دریافت می کنید، باید بدانید که این موضوع لزوماً نشان دهنده کاهش رتبه سایت نیست. درعوض، این امکان وجود دارد که رقبای شما محتوای بسیار ارزشمندتری نسبت به شما ارائه دهند یا به طور کلی بیشتر روی سئو سایت خود کار می کنند.

دو کار وجود دارد که می توانید در این زمینه انجام دهید. اول، روی کلمات کلیدی و استراتژی‌هایی تمرکز کنید که رقبای شما هنوز به آن‌ها توجه نکرده‌اند، و دوم، روی افزایش کیفیت عملکرد خود برای شکست دادن رقبا تمرکز کنید.

بهبود رنکینگ وب سایت

اگر از رقبای سایت خود عقب مانده اید، طبیعتاً تنها دلیل افت ترافیک این است که نتوانسته اید از رقبای خود پیشی بگیرید و در نهایت با افت رتبه سایت خود مواجه می شوید. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که سئو سایت خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا بتوانند رتبه های برتر را برای شما به ارمغان بیاورند. مراقب باشید که اگر از کارشناسان بی تجربه سئو سایت در این زمینه استفاده کنید، می تواند به کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند.

  • ۰۳/۰۱/۰۷
  • علی ابراهیمی

نظرات (۱)

  • خریدار پرینترهای دست دوم در تهران
  • سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم از اینکه اطلاعات مفید و با ارزشی رو انتقال میدید متشکریم و بسیار استفاده می کنیم. موفق و موید باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی